2019-04-05, 21:42
Avstängd
pausvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Låt Ramberg falla i glömska och hans eftermäle ska för alltid vara kvinnomisshandlare.

Vilken usel låt. Endast refrängens text är talande, Den jag älskar heter Örjan, Men dom kallar honom Smörjan, men jag tror inte det handlar om Ramberg.

Vi har lekt en gång i parken
Satt bredvid varann på marken
Och han rörde mig med handen
Och så grävde vi i sanden
Dina ögon, sa han
är som runda sjöar
Eller som små gröna öar
Du kan bli min fästmö om du vill
Okej, sa jag, sen satt vi still
Och Örjans öron lyste röda
Tänk, sa han, om hundra år så
är vi döda
Då finns det inga ögon
Som små sjöar
Men riktigt vatten finns det
Med små gröna öar
Och än så länge kan vi leka
Och ha kul i parken
Och sitta still
Bredvid varann på marken

Den jag älskar heter Örjan
Men dom kallar honom Smörjan

https://www.youtube.com/watch?v=wGFx8Cwk6q4

Jag tycker den är småcharmig för att vara en barnlåt. Det svänger sjyst! Det är väl Janne Loffe på trummor.

Man vet ju inte om det var en gliring till Ramberg åt något håll - lite långsökt kanske.
Citera
2019-04-05, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mangelina
Han har barn och barnbarn. Har tre barn: dottern Tilde Fröling med skådespelerskan Ewa Fröling, en son med skådespelerskan Lena Olin och en son med skådespelerskan Lena Nilsson. Har barnbarn efter åtminstone Tilde. The pig bor på Djurgården. Fint ska det vara

Hoppas Tilde är stolt över sin far.

Annars verkar mannen ha svårt att behålla sina kvinnor. Är det fler som inte vågat anmäla fanskapet?

Vi vill inte höra runskrift om Örjan när han dör. Det ska bara ske i det tysta, kasta ut askan nånstans.
Citera
2019-04-05, 22:48
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Örjan skulle bli av med snoppen. Kanske testoreronet skulle försvinna.? Hmm, stämpling till kroppsskada. Dråp?
Den mannen ska inte gå fri på våra gator.
Nja snoppen räcker inte men klipper man äggen på'n så försvinner testot.
Citera
2019-04-06, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Hoppas Tilde är stolt över sin far.

Annars verkar mannen ha svårt att behålla sina kvinnor. Är det fler som inte vågat anmäla fanskapet?

Vi vill inte höra runskrift om Örjan när han dör. Det ska bara ske i det tysta, kasta ut askan nånstans.

Tror knappast att någon av hans barn är stolta,och de väljer nog med all rätt att inte kommentera våldet mot deras mödrar.
Är nog många kvinnor som inte vågat anmäla.Några män som fått på käften av Örjan och inte anmält är ju dokumenterat i pressen av både han själv och hans antagonister.
Måste kännas som en stor lättnad för hans kolleger på Dramaten att han inte kommer tillbaks.
Senast redigerad av vigusa 2019-04-06 kl. 02:19.
Citera
2019-04-06, 08:24
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Det här har urartat och blivit till en lynchmobb mot en erkänt stor och duktig skådespelare. Ge honom en chans att stå på scen igen, se bortom incidenterna pch njut av en upplevelse i en teaterpjäs med Örjan i toppform. Se konsten och låt konsten leva.
Citera
2019-04-06, 09:56
Medlem
Tilde har på sitt instagram tagit bort alla bilder på Örjan.
Citera
2019-04-06, 10:10
Avstängd
pausvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Det här har urartat och blivit till en lynchmobb mot en erkänt stor och duktig skådespelare. Ge honom en chans att stå på scen igen, se bortom incidenterna pch njut av en upplevelse i en teaterpjäs med Örjan i toppform. Se konsten och låt konsten leva.

Håller med delvis. Det kryllar av kända misshandlare inom musik, teater/film och litteratur som mig veterligen har sina arbeten i offentligheten kvar utan att någon rycker på axlarna.

Män som behandlat kvinnor illa på det ena och andra sättet genom åren som ännu är kvar i matchen är exempelvis Bill Öhrström, Tomas Di Leva, Plura, Tommy Körberg, Mikael Persbrandt, Måns Zelmerlöv, Torsten Flinck, Ulf Lundell, och så vidare.

På komposthögen har vi ju nationalklenoder som Evert Taube, Cornelis Vreesvijk, Björn Afelius, etc

Någonstans tycker jag att man ska höja blicken lite, kika på orsaker, ta debatten om alkoholens påverkan - hur kommer det sig att vi fortfarande 2019 har den syn på alkohol som vi har, att det enda lagliga berusningsmedlet i Sverige 2019 är just alkohol?
Senast redigerad av pausvogel 2019-04-06 kl. 10:14.
Citera
2019-04-06, 16:04
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pausvogel
Håller med delvis. Det kryllar av kända misshandlare inom musik, teater/film och litteratur som mig veterligen har sina arbeten i offentligheten kvar utan att någon rycker på axlarna.

Män som behandlat kvinnor illa på det ena och andra sättet genom åren som ännu är kvar i matchen är exempelvis Bill Öhrström, Tomas Di Leva, Plura, Tommy Körberg, Mikael Persbrandt, Måns Zelmerlöv, Torsten Flinck, Ulf Lundell, och så vidare.

På komposthögen har vi ju nationalklenoder som Evert Taube, Cornelis Vreesvijk, Björn Afelius, etc

Någonstans tycker jag att man ska höja blicken lite, kika på orsaker, ta debatten om alkoholens påverkan - hur kommer det sig att vi fortfarande 2019 har den syn på alkohol som vi har, att det enda lagliga berusningsmedlet i Sverige 2019 är just alkohol?
1. Höja blicken är inte att gömma sig bakom att det funnits och finns andra våldsproblematiker? ÖR har väl betydligt sämre vålds-track-record än ovan nämda?
2. Alkohol är väl inte den enda drogen som missbrukats på Dramaten?
Senast redigerad av Taggad 2019-04-06 kl. 16:12.
Citera
2019-04-06, 16:29
Avstängd
pausvogels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
1. Höja blicken är inte att gömma sig bakom att det funnits och finns andra våldsproblematiker? ÖR har väl betydligt sämre vålds-track-record än ovan nämda?
2. Alkohol är väl inte den enda drogen som missbrukats på Dramaten?

Nog har du säkert rätt i att ÖR leder (eller toppar) i den ligan - dock har det tisslats och tasslats en hel del om nämnda musiker i musikerkretsar, och om deras "handpåläggning" av kvinnor, särskilt under påverkan av alkohol (i vissa fall under långa perioder av alkoholpåverkan).

På Dramaten finns det eller har funnits det mesta som går att missbruka antar jag? Jag inbillar mig dock att alkohol har varit den vanligaste drogen, på den scenen. Men, vad vet jag om den saken.
Citera
2019-04-06, 16:56
Medlem
Bizmarcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paleraider

Varför ljuger du?

Däremot har hon nu valt att leda bort uppmärksamheten genom att annonsera dödsfallet av sin mormor, vilket såklart lett till majoritetssörjearbete hos följarna.
Citera
2019-04-06, 22:37
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Paleraider
Nej det har hon inte. Varför inte lämna hans barn utanför det här? Dom har inget gjort och dom kan inte rå för vem som är deras far.
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Varför ljuger du?

Däremot har hon nu valt att leda bort uppmärksamheten genom att annonsera dödsfallet av sin mormor, vilket såklart lett till majoritetssörjearbete hos följarna.
Ja det var en lögn att alla bilder var borttagna.
Men att påstå att hon väljer att leda bort uppmärksamheten genom hennes mormors dödsfall är inte ok.
Gamla människor dör och det är ingen som väljer något dödsdatum.
Hon dog och T sörjer. Låt henne vara ifred.
Citera
2019-04-06, 23:10
Medlem
Tilde har tagit bort dom bilder som har fått flera kommentarer. Dock ser jag att hon har några kvar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in