Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-04-06, 06:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Däremot tror jag de är hotade nu av en armé galna fans och alla de som ekonomiskt har anknytning till MJ. Och MJ själv anlitade ju kriminella fixers, de anställda blev hotade osv.

Finns absolut NOLL och INTET täckning för att Jackson skulle ha hotat någon, eller anlitat kriminella fixer. Antingen har du lyssnat för mycket på Leaving Neverland eller läst tabloid skit som bibel.

Du har inget belägg för något av det där, så sluta sprid felaktig information.
Citera
2019-04-06, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Denna dokumentären läckte ju säkert ute innan den gjordes klar.
Hoten kan ha kommit då!

Den här filmen hölls HEMLIG för att The Jackson Estate inte skulle veta om den i förväg och kunna producera en film som svar! Den adderades till Sundance Film Festival i sista minuten och namnen på herrarna hölls hemliga, för att The Jackson Estate inte skulle kunna förbereda något försvar.

Så din teori är fullständigt osannolik, finns inte möjlighet att det hände.
Citera
2019-04-06, 06:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Hur gammal var barnet? Gå sedan till dig själv i samma ålder, minns du allt perfekt?

Det handlar inte BARA om ett årtal, det går mycket djupare än så.

Safechuck hävdar i alla sina svurna depositions i rätten att övergreppen slutade 1992, och att de dessutom redan trappades ned långt innan dess för att han skulle "fasas ut" (1990 = 12 år)
Dessutom så berättar han att anledningen till att de hade sex varje dag i tågstationen var att "förhållandet" var nytt, vilket innebär att det skulle placeras in tidsmässigt 1988-1989 eller allra senast 1990. I filmen ligger berättelsen om sexet i tågstationen under 1989. Tågstationen blev färdig i slutet på 1994.

Dan Reed har ursäktar det hela med att övergreppen skett senare. Problemet med det?
Om de haft sext på tågstationen 1994 eller 1995 skulle det betyda att Jackson haft sex med Safechuck när denne var 16 eller 17 år, och närmast en fullvuxen man. Vilket totalt spolierar hela deras historia om att Jacksons modus operandi var barn mellan 7 och 12 år etc.

Hur passar detta in med att Safechuck kände sig ersatt av Brett Barnes redan 1991? Hur passar detta in med att Safechuck låg och grät i en soffa medans Jackson sov med Brett Barnes 1991?

Och vad hände med att Safechuck förlorade kontakten med Jackson och att Jackson sedan bara ringde upp Safechuck för att få honom att vittna 1993? Och att Safechuck då var glad att vara tillbaka med Jakckson men att inga övergrepp hände för att Jackson inte längre var intresserad och kontakten rann ut i sanden igen - ALLT DETTA ENLIGT FILMEN.

Om Safechuck nu haft sex med Jackson som 16 åring varje dag, så betyder det att hela deras story i övrigt fullständigt tillintetgörs.

Vem som helst, som tänker logiskt kan förstå detta. Hela historien som de bygger upp hela filmen på är en lögn i och med detta.

OBS. Tågstationen är byggd som en kopia från disneyland, man kan absolut inte ta fel på att man haft sex i den byggnaden varje dag.

Antingen är tågstationshistorien en total lögn, eller så är hela filmens tidslinje och berättelse en lögn. Det finns ingen väg ur det här.

Min teori är att hela den sexuella delen av filmen är påhittad och att de helt enkelt begick ett misstag och inte tänkte på att tågstationen inte FANNS när Safechuck var på neverland när planerade det hela.
Männen har stämt Michael Jacksons dödbso på 1.5$ miljarder USD och måste få storyn att bli så hemskt som möjligt för att kunna få stort skadestånd som möjligt.

"SAFECHUCK: "At the train station, there's a room upstairs, and we would have sex up there, too. It would happen every day. It sounds sick, but it's kind of like when you're first dating somebody, right, and you do a lot of it. (Chuckles.) So it was very much like that. At the same time the sexual relationship is growing, he's working on pushing you away from your parents, or pushing you away from everybody else, and it feels more like it's just you and him."
Citera
2019-04-06, 10:19
Medlem
Att ni inte har kommit över böckerna ännu efter två veckor..

Är det inte viktigare att diskutera lögnerna i LN ist?

Ni som tyckte Oprahs program med dom tre lögnarna var så bra och bevisande, varför har hon tagit bort allt om LN från sina sociala medier.
Verkar ju inte som hon vill stå bakom lögnerna mera.
Citera
2019-04-06, 11:26
Medlem
Jag vill påminna samtliga här inne om att peddots beteende med barn var ett klassiskt pedofilbeteende, och då menar jag inte hans sätt som beskrevs av hans offer, utan hans sätt i det offentliga ljuset.
Jag kan ge er en lista med 100 framgångsrika världsmästare och mästermusiker som aldrig hade en barndom, som misshandlades och utnyttjades till max för att bli den de blev, allt från tennisspelare och öststatsgymnaster till betydande kompositörer och instrumentalister. Ingen av dessa, som hade en försakad barndom, hängde med eller hänger med barn på det sättet som Jackson gjorde.
99% av dessa individer ingick i vuxen ålder i normala sexuella förhållanden med andra vuxna individer, gifte sig och skaffade på naturlig väg barn. Ingen av dessa delade säng med barn på det sätt som Jackson gjorde.

Däremot har vi sett åtskilda exempel på dömda sexualförbrytare och pedofiler som söker sig till miljöer där barn finns, ta Patrik Sjöberg som exempel. Hur hans tränare utsatte honom för sexuella övergrepp och maskerade allt bakom parollen "jag vill att han ska bli så bra som möjligt och bryr mig bara om det idrottsliga". Michael Jackson gömde sig bakom "jag hade ingen barndom och därför vill jag vara med barn hela tiden". Detta är ett klassiskt pedofilbeteende.
Ett annat exempel är VISSA män/pedofiler som söker sig till förskole och dagisverksamhet för att få tillgång till småbarn, allt under parollen "det är stimulerande att få jobba med och forma framtida generationer". När de sedan anklagas så gömmer de sig bakom sin påhittade slogan och alla ni köper bullshiten rakt av. Detta är så klassiskt och ett praktexempel på hur en våldtäktspedofil arbetar.

Ställ er själva följande fråga:

Hur sannolikt är det att Wade Robson, som var Jacksons största supporter, skulle sanera hela Jacksons rykte på detta sätt efter allt som Jackson gjort för honom och hans familj???
Peddot var pojkens gud, han älskade peddot mer än sin egen far. Peddot gjorde allt för pojken och hans familj, gav pojken obegränsade möjligheter inom nöjesindustrin osv. Hur sannolikt är det att denna pojke skulle sanera sin bästa väns och sin största idols rykte på detta sätt om det inte låg något i det???
Och Wades tårar i dokumentären, var kommer de ifrån. Han grät helt uppenbart vid flera tillfällen.
Senast redigerad av white.heavy.engine 2019-04-06 kl. 11:35.
Citera
2019-04-06, 11:34
Medlem
Det verkar diskuteras ganska mycket om MJ sexualitet, och jag såg nyligen en artikel som handlar om det:

https://www.msn.com/sv-se/noje/noje-kandisar/michael-jackson-was-exposed-to-most-grown-up-things-as-a-child/vi-BBVA9yu

Samtidigt kan man undra varför en person som skulle äcklas av sex skulle ha en så stor porr samling.
Men det är väl möjligt att han blev intresserad av det han inte kunde förstå.
Citera
2019-04-06, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine

Ställ er själva följande fråga:

Hur sannolikt är det att Wade Robson, som var Jacksons största supporter, skulle sanera hela Jacksons rykte på detta sätt efter allt som Jackson gjort för honom och hans familj???
Peddot var pojkens gud, han älskade peddot mer än sin egen far. Peddot gjorde allt för pojken och hans familj, gav pojken obegränsade möjligheter inom nöjesindustrin osv. Hur sannolikt är det att denna pojke skulle sanera sin bästa väns och sin största idols rykte på detta sätt om det inte låg något i det???
Och Wades tårar i dokumentären, var kommer de ifrån. Han grät helt uppenbart vid flera tillfällen.

Det finns goda anledningar till varför Wade valde att gå mot MJ.
MJ hade sagt till honom att han skulle bli en av de största filmregissör, men när han fick chansen, så gick det åt helvete.
Citat:
In November 2010 Wade and his wife Amanda had a son – their first (and so far only) child [2; paragraph 23]. A month later, in December, Wade was offered to direct the dance movie Step Up 4 (eventually it came out under the title Step Up Revolution) and he accepted the offer.

According to his court papers and a blog post he wrote on November 17, 2017, he considered this as the fulfillment of Michael Jackson’s “prophecy” to him as a child that he would become a movie director of “epic proportions”, bigger than Steven Spielberg [2; paragraph 9, 23] [12]. This "prophecy" is a weirdly emphatic element of his story. From Robson’s complaint:
"It was on this trip that Michael Jackson began to mentally manipulate [Robson] with information such as "Study the greats and become greater. Be the best or nothing at all. Rule the world. Be in the history books. Immortalize yourself," and prophesied that [Robson] "will be a film director bigger than
Steven Spielberg." As far as [Robson] was concerned, his fate was written." [1; paragraph 20]

Tyvärr gick det inte som planerat för honom

Citat:
Robson took this so called “prophecy” so seriously that when he crumbled under the pressure of the job, and perhaps realized that not only he was not going to be the next Spielberg, but even directing a Step Up movie was too big of a challenge for him, that triggered a nervous breakdown in him, made him pull out of the project and left him purposeless

Notera att detta är saker som Wade har själv berättat.
Så Wade fick psykiskt sammanbrott, och förmodligen började han att börja hata MJ då, för hans profetia inte blev sanning.

Sedan gick det inte så bra för Wades karriär. Han försökte då att medverka i en Cirque du Soleil show om Michael Jackson. Men Michael Jackson’s Estate nekade honom.
Förmodligen var det där som blev droppen, för det tog inte så lång tid innan han kom med de första anklagelserna mot MJ.

Så om man ser hela bilden, så är inte det alls osannolikt att Wade, efter en psykiskt sammanbrott som han skyller MJ för, och efter att han blev nekad av MJs dödsbo från att vara med i en stor show, väljer att göra detta.
Citera
2019-04-06, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Det finns goda anledningar till varför Wade valde att gå mot MJ.
MJ hade sagt till honom att han skulle bli en av de största filmregissör, men när han fick chansen, så gick det åt helvete.

Tyvärr gick det inte som planerat för honom

Notera att detta är saker som Wade har själv berättat.
Så Wade fick psykiskt sammanbrott, och förmodligen började han att börja hata MJ då, för hans profetia inte blev sanning.

Sedan gick det inte så bra för Wades karriär. Han försökte då att medverka i en Cirque du Soleil show om Michael Jackson. Men Michael Jackson’s Estate nekade honom.
Förmodligen var det där som blev droppen, för det tog inte så lång tid innan han kom med de första anklagelserna mot MJ.

Så om man ser hela bilden, så är inte det alls osannolikt att Wade, efter en psykiskt sammanbrott som han skyller MJ för, och efter att han blev nekad av MJs dödsbo från att vara med i en stor show, väljer att göra detta.

"Så Wade fick psykiskt sammanbrott, och förmodligen började han att börja hata MJ då, för hans profetia inte blev sanning."

Långsökt och osannolikt, flumförklaring. Köper det inte för 5 öre. Söka bland halmstrån....

"Han försökte då att medverka i en Cirque du Soleil show om Michael Jackson. Men Michael Jackson’s Estate nekade honom.
Förmodligen var det där som blev droppen, för det tog inte så lång tid innan han kom med de första anklagelserna mot MJ
.
"

Snarare en anledning till varför han i så fall valde att gå ut med sanningen om vad Michael hade utsatt honom för.

Michael Jackson var en pedofil och sexualförbrytare som gömde sig bakom argument som:

"jag är svart och därför vill de vita sätta dit mig"

"Alla familjer är bara ute efter pengar eftersom jag är så rik"

Jag köper inget av detta. Michael Jackson har i det offentliga ramljuset uppvisat klassiska pedofilbeteenden. Det råder ingen tvekan om detta. Allt i hans sätt att vara stämmer in.

Fler offer kommer komma ut när tiden är mogen för de.
Citera
2019-04-06, 13:52
Medlem
Jag tycker det är väldigt bra att sanningen har kommit ut, för alla offers skull.

Man ska inte få göra vad man vill bara för man har en maktposition, och sättet han utnyttjat sin makt på för egen vinningsskull är direkt motbjudande. Hur han manipulerat familjer, barn och alla er fans. Hur han inte kan ta ansvar för sitt agerande. En mycket vidrig människa.

Jag tycker att de borde radera hans musik från youtube och spotify, ta bort alla hans klipp från youtube och sluta spela hans musik i samtliga stora radiokanaler. Låt oss glömma denna äckliga människa och hans för det mesta rostiga musik. Hela han är en stor fake och bluff. Blir så sur när jag tänker på honom. Vilken falsk och äcklig människa han var, precis som sin störda far. Man spyr.

Det finns miljontals bra låtar och musik, man måste inte lyssna på hans musik. Han var en egoistisk och egenkär skit som bara brydde sig om sina egna behov. Och utnyttjade er fans.

Det finns ingen anledning att dyrka andra människor som folk dyrkat honom. Jag skulle aldrig gå i god för en människa jag aldrig träffat. Ingen människa förtjänas att dyrkas. Jag skulle skämmas om en människa jag aldrig träffat fick mig att dyrka den. Jag skulle aldrig springa efter någon på det sättet, det är en förolämpning mot ens intelligens och person.
Det finns massvis med bra musik som är bättre än hans, det finns ingen anledning att dyrka honom.
Senast redigerad av white.heavy.engine 2019-04-06 kl. 14:01.
Citera
2019-04-06, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
"Så Wade fick psykiskt sammanbrott, och förmodligen började han att börja hata MJ då, för hans profetia inte blev sanning."

Långsökt och osannolikt, flumförklaring. Köper det inte för 5 öre. Söka bland halmstrån....

Fast det är ju egentligen vad Wade har själv berättat.

Citat:
"Han försökte då att medverka i en Cirque du Soleil show om Michael Jackson. Men Michael Jackson’s Estate nekade honom.
Förmodligen var det där som blev droppen, för det tog inte så lång tid innan han kom med de första anklagelserna mot MJ
.
"

Snarare en anledning till varför han i så fall valde att gå ut med sanningen om vad Michael hade utsatt honom för.

Ja båda dessa händelser skulle kunna förklara varför han skulle gå ut med sanningen om MJ hade utsatt honom för sexuella övergrepp. Du frågade dock varför Wade skulle kunna tänka gå emot MJ trots allt MJ har gjort för honom. Dessa två händelser gör det sannolikt för Wade att gå emot MJ och komma med falska anklagelser mot honom.

Citat:
Fler offer kommer komma ut när tiden är mogen för de.

Det får vi se. Just nu ser det ut som att fler och fler försvarar honom, och man börjar hitta flera saker som inte stämmer i filmen.
Citera
2019-04-06, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Fast det är ju egentligen vad Wade har själv berättat.

Ja båda dessa händelser skulle kunna förklara varför han skulle gå ut med sanningen om MJ hade utsatt honom för sexuella övergrepp. Du frågade dock varför Wade skulle kunna tänka gå emot MJ trots allt MJ har gjort för honom. Dessa två händelser gör det sannolikt för Wade att gå emot MJ och komma med falska anklagelser mot honom.

Det får vi se. Just nu ser det ut som att fler och fler försvarar honom, och man börjar hitta flera saker som inte stämmer i filmen.

Nej, det är långsökt. Det är inte troligt. Om Michael var hans bästa vän och gud så är det osannolikt. Jag köper det inte. Peddot är tokskyldig. Som jag sagt, hans agerande är ett klassiskt pedofilbeteende. Och då syftar jag inte på hur han påstås ha agerat, utan hur vi alla såg att han agerade.

Fler kommer komma ut med tiden. Precis som Wade kommit ut, som innan försvarade honom och räddade Michael i rätten. Annars skulle peddot sitta på anstalt.
Citera
2019-04-06, 14:17
Medlem
Det rullar på nu :-)

Why is U.S. Media Silent on the Implosion of Leaving Neverland, While the U.K. Press is Pouncing?

Citat:
One month ago, HBO aired an explosive “documentary” called Leaving Neverland, which told horrific stories of child sexual abuse by two accusers of pop icon Michael Jackson. In the aftermath of its premiere, which was almost universally embraced by the mainstream media, I wrote three different stories, including one which included interviews with important subjects the movie ignored, casting doubt on whether the film really should be taken as mostly, or even partly, factual.

Since then, the production has been found to have numerous substantive problems, and its narrative is now filled with significant holes. But strangely, while the tabloid press in the United Kingdom has been all over the movie’s implosion, there has been a complete blackout of these developments in the news media here in the United States.

he revelation which has gotten the most attention (it has been featured in at least three of the major U.K. tabloids), deals with the story of accuser James Safechuck, who was originally presumed to be the more credible of the two alleged victims. It centers on Safechcuk’s detailed claim in the movie that he was forced to have sex with Jackson, near the start of his abuse, in the second floor of the train station at Jackson’s Neverland Ranch.

In the film and in his lawsuit deposition, Safechuck says that his abuse by Jackson ended in 1992, when he was about 14 years old. A huge part of the movie’s narrative is that Jackson lost sexual interest in these boys when they reached the age of 14, supposedly because that is when puberty hit (though the average white American boy currently begins puberty at around ten years old).

However, there is now a huge problem with Safechuck’s allegation. Construction on the train station building, which was not commenced until late 1993, wasn’t completed until mid-1994, and after that time, Jackson, who had just gotten married to Lisa Marie Presley, was rarely even at Neverland for the next several years.

This suggests that Safechuck, based on his own testimony, and the film’s most prominent premise, made up the story about being abused in the train house. This would be problematic for anyone who has no corroboration for their dramatic claims, and who finally came forward to sue 21 years after their abuse, but given the remarkably wide latitude which abuse claims are given, especially in the #MeToo era, it would hardly be devastating on its own.

But that radically changed when the movie’s director Dan Reed, who has been effectively acting as the PR director for the massive lawsuit these accusers have against Jackson’s estate, inexplicably poured gasoline on a brushfire. Instead of simply saying Safechuck was mistaken (which would have only been seen as rather strange), Reed decided that Safechuck had indeed been abused in the train house, but his star victim had just gotten the year very wrong.

Except that explanation simply doesn’t work, and it causes enormous portions of Reed’s film to go down in flames. Even if we concede that Safechuck was just mistaken about the train house episode occurring at the start of the abuse (which he says began in 1988), at earliest Safechuck is at least a mature 16-years-old by the time it was built.

So, according to the movie’s own director, Safechuck lied under oath, lied in the film, and his abuse at 16-years-old, at which time he was clearly well past puberty and even larger than Jackson, blows apart the project’s entire theory of how and why Jackson supposedly only preferred the company of very young boys. But as much as this episode brings suspicion to the credibility of the research and testimony behind Leaving Neverland, it is really only a piece of a much large puzzle.

Here are just some of the other recent revelations which, in a rational world, would have the American news media thoroughly revisiting the claims at the center of this movie:

The other accuser, Wade Robson, asserts in the film that he was first abused by Jackson when left alone with him as his family went on a trip to the Grand Canyon. However, his mother, Joy Robson, a central figure in this saga, testified under oath twice, including well after Wade finally announced that he had been abused, indicating that Wade was actually on that trip with his family (it should also be noted that a radio interview Joy did in 2011, which casts further doubt on other aspects of Wade’s timeline, was just recently mysteriously removed from YouTube).

It was revealed that Joy not only remained part of a Michael Jackson fan group on Facebook, well after her son went on the Today Show in 2013 to announce that he was abused, but that she had “liked” several pro-Jackson posts way after that event. Then, within hours of someone tweeting about this discovery, those “likes” suddenly disappeared.

The movie tries desperately to explain why Robson was Jackson’s star witness at his 2005 criminal trial, and attempts to spin a narrative that a pensive dinner at Neverland influenced his decision to lie on Jackson’s behalf (which is strange because he also claims he didn’t know yet that he had actually been abused). However, people who were at the dinner say they are sure that it occurred after Robson’s testimony, not before.

Robson testified in his lawsuit that he realized he was abused while in therapy in May of 2012. However, there is an interview with Robson which was posted to YouTube in July of 2012 where he is still speaking of Jackson with very high praise.

Stephanie Safechuck, mother of James, who was exceedingly close to Jackson, is shown in the movie describing in detail how she celebrated learning the news of Jackson’s death (which she says happened as she awoke in bed, even though Jackson died in the afternoon in LA where she lived) because he could no longer abuse any children. However, since James has said numerous times that he only realized that he was abused when he saw Robson on the Today show (four years after Jackson’s death) and had never told anyone at all about it, it would require time travel for his mother not to have totally made up that story, with some rather poor acting.

In an attempt to promote the narrative that the evil Jackson PR machine can and will destroy anyone claiming to be a victim of the pop star, Reed blatantly used a clip of one-time Jackson attorney Mark Geragos totally out of context. Then, making matters even worse, Reed responded to Geragos’ anger over the editing ploy by exposing that he clearly had not done even the slightest research into an event he had featured in his film.

So, why is it that none of this has gained any media traction here in the United States, even though it has in the United Kingdom? There appear to be at least three explanations.

One, attention spans here are shorter and Leaving Neverland, especially in the Donald Trump era, is already considered “old news.” Second, the strategic use of Oprah Winfrey to sanctify these accusers as legitimate carries far great weight in the American media, where she is still revered and feared. Thirdly, the impact of the #MeToo movement having radically altered the rules for how we evaluate such stories is much more pronounced here.

Of course, none of this remotely justifies the American media taking a dive on this story. And, just because they have, it doesn’t mean that Leaving Neverland is at all based in truth.

https://www.mediaite.com/opinion/why-is-u-s-media-silent-on-the-implosion-of-leaving-neverland-while-the-u-k-press-is-pouncing/
Senast redigerad av Archambault 2019-04-06 kl. 14:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in