2019-04-03, 12:49
Medlem
Brottinators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 23-aringen
Jag tänker ändå inte prata om något som inte är relevant eller har något tydligt bevistema. Tycker det är onödigt. Det har jag varit tydlig med under förundersökningen. Jag hjälper gärna till med det jag kan så länge åklagaren ser till att jag kunde få komma ut ur häktet så fort som möjligt, jag sitter då fan inte inlåst i en liten cell och svarar på frågor som inte är relevanta.

Det är inte upp till dig att bestämma vad som är relevant.
Citera
2019-04-03, 13:09
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brottinator
Det är inte upp till dig att bestämma vad som är relevant.
Nej det har vi ju lagboken till.
Citera
2019-04-03, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
Det står i FUP om minst en bitcoin affär med kontanter. Det är självklart möjligt att åklagaren "glömt" nämna det, men eftersom det står i FUP utgår jag från att den presenterades under förhandlingen.
Mellan LKG och OG? Eller OG och nån annan?
Citera
2019-04-03, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firemire
Detta är en sak som slagit mig så många gånger. Ni är (vid det här laget iallafall) väl insatta i hur juridiken fungerar. Det finns många saker ni inte väljer att svara på som inte har någon koppling till brottet. Men när en pratar och resten är tysta så är det inte ens ord mot ord. För personen som berättars del kommer det då inte vara någon som kan vederlägga vad som sägs. (Då medåtalades uppgifter inte spelar någon mer roll än att förstå händelseförloppet är det dessutom än mer irrelevant). *Insert sak i målet* kan ha handlat om vad som helst, men varför inte säga det då när man är smart nog att inse att rätten dragit slutsatsen att *Insert sak i målet* skett på ett visst sätt? I synnerhet när det, som du själv säger, inte har något relevant bevistema för ett specifikt brott.

Har en intressant fråga för dig som är insatt, finns det något av vad LKG sagt som inte skulle kunna ha skett på det sätt han påstår? Det vill säga utan någon värdering i huruvida det faktiskt skett. (Vi bedömer alltså trovärdighet, inte tillförlitlighet)
Intressant fråga.
Citera
2019-04-03, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chickolina
Mellan LKG och OG? Eller OG och nån annan?
I FUP berättar både LKG och OG om att de ska göra/har gjort bitcoin affärer kontant, kommer dock inte ihåg vilka bevis som lagts fram, eller hur trovärdiga deras berättelser var.
Citera
2019-04-03, 18:31
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilleKanin
I FUP berättar både LKG och OG om att de ska göra/har gjort bitcoin affärer kontant, kommer dock inte ihåg vilka bevis som lagts fram, eller hur trovärdiga deras berättelser var.
LG berättade om mina affärer när vi båda var häktade.
Jag bad förhörsledaren att få visa vilka platser vi varit på men blev nekad. De sa att de trodde på mig och inte behövde ha någon mer information.
Citera
2019-04-04, 10:28
Medlem
Var tidigare den absolut mest underhållande tråden på flashback.

Vad hände med tomten som sade hans "klient" anlitat en sniper från östeuropa och ville ha igen sina pengar? När man läste den killens inlägg förstod man att många var desperata efter hjälp att fuska.
Citera
2019-04-04, 17:09
Medlem
Slarvpelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Christianbadass
Var tidigare den absolut mest underhållande tråden på flashback.

Vad hände med tomten som sade hans "klient" anlitat en sniper från östeuropa och ville ha igen sina pengar? När man läste den killens inlägg förstod man att många var desperata efter hjälp att fuska.
För bara några dagar sedan såg jag samma "tomte" skriva en orolig fråga om ligan kommer hänga ut betalande kunder som kommit undan. Det visar på en viss rädsla för att bli exponerade av HP-Hjälpen, framför allt nu när dom kan läsa hur mycket några av huvudmännen kämpar för att skjuta över huvudansvaret på andra ligamedlemmar.

Vad jag kan se i utredningen har åtminstone VG mailat backup av en kundlista till ett mailkonto. Dessutom kan man undra om ligan har rensat inkorgen med alla kunduppgifter, eller om allt finns kvar där? Inklusive förfrågningar. Vet att det finns irritation över att dom har slarvat med att radera färdigbetalda kunder från listorna.
Citera
2019-04-05, 15:44
Medlem
Kan någon va schysst och länka till FUP? Slarvat bort den nånstans.
Citera
2019-04-05, 16:41
Medlem
STABILO99s avatar
Vad är det senaste? De har ju inte ens åtalat alla som åkte dit 2016.

Citat:
Ursprungligen postat av vagassistans
Kan någon va schysst och länka till FUP? Slarvat bort den nånstans.
https://minfil.com/N0T7Cfk4bf/B_1296-18_zip
Citera
2019-04-05, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av STABILO99
Vad är det senaste? De har ju inte ens åtalat alla som åkte dit 2016.

https://minfil.com/N0T7Cfk4bf/B_1296-18_zip

Det senaste är att folk från vt17 åtalas just nu, kanske i smyg utan att media pratar om det, ca 17 från skåne och någon från huddinge väl?
Citera
2019-04-05, 23:20
Medlem
23-aringens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleJagarKanin
Det senaste är att folk från vt17 åtalas just nu, kanske i smyg utan att media pratar om det, ca 17 från skåne och någon från huddinge väl?
Har du mer uppgifter om detta? Jag skulle vilja läsa deras åtal och se vilka bevisuppgifter dom använder sig utav.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in