Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Du kan ju fundera en stund över hur det hade sett ut i USA om man inte låst in de kriminella...
Men Du tycks besvärande okunnig om läget i USA, t ex att man får skilja på det delstatliga och det federala rättssystemet och att det är betydande delstatliga skillnader.
Straff skall det förvisso vara. Det kommer i Sverige också, emedan läget är ohållbart.
https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7192799
Advokaterna är förstås emot, ty låser man in brottslingarna så försvinner advokaternas födkrok - det gäller att ha hög rotation på avskummet så man kan tanka av arvoden många gånger.
Säg mig Uven, har du någonsin funderat över varför människor blir kriminella? Vad i samhället driver kriminalitet? Är det att man inte spärrar in människor tillräckligt eller inte hotar dem med att spärra in dem tillräckligt mycket?
Citat:
Jag har aldrig hävdat att vi inte skall ha skilsmässor, det har fö alltid haft - som jag förklarat förr.
Nej men du uttrycker lagidéer som i stort bygger på att det ska bli näst intill omöjligt att skilja sig.
ex skiljer du dig så förlorar ditt barn ekonomisk trygghet.
Citat:
Jämställer Du nu en restaurang med bristande livsmedelshygien med en rånmördare? Skärp Dig!
Nej jag drar dina argument hela vägen ut, för att förtydliga hur svaga de är.
Man går inte "frivilligt" med på att skaffa barn , för att man har sex. Inte som man inte heller som kvinna. "villigheten" till något sitter inte i att man tar risker i sitt liv.
Citat:
Men lilla gumman, jag har ett otal gånger hävdat att kvinnor skall ha alla rättigheter att avstå sex, leva ensamstående eller använda fungerande preventivmedel med mera - men inte slentrianmässigt ta livet av sina ofödda barn, särskilt inte upprepade gånger. Inse att detta är ett hur stabilt ställningstagande som helst. Det är hållfast som ett fyrtorn!
https://www.youtube.com/watch?v=yeZ-RFYlMao
Ska även män ha "alla rättigheter avstå sex" i sina liv i akt och mening att slippa bli ensamstående vårdnadshavare till barn de inte önskat titt som tätt?
Håller den principen som "ett fyrtorn" tror du i mäns liv?
Har önskemålet kring total celibat utanför barnalsringen ens hållit som ett murket staket?
Nä just det. Kanske dags för dig inse att verkligheten inte ser ut som du vill att den ska se ut, och att det är vansinnigt mycket mer intelligent anpassa ett samhälle EFTER hur människor faktiskt funkar, och då ALLA människor, inte bara dem försedda med snopp och praktiskt möjlighet rymma sin kos efter sexakten, än att människor ska försöka anpassa sig efter ett samhälle som inte är mänskligt, eller inte fattat att oj??? kvinnor är också människor.
Citat:
Barnet uppstår i genetisk mening i befruktningsögonblicket. Det är också ett lika bottenfast faktum som fyrhuset.
Den "genetiska meningen" är till för abstrakta akademiker, inte i en praktisk realitet. Du har inget BARN eller människa i en liten befruktad äggcell som du inte ens kan se med blotta ögat. Vänligen försök fatta detta någongång. Det du har där då är en befuktad äggcell och that's it!
Det är fint, men! dess rätt att utveckla sig vidare ska inte övergå levande människors rättigheter att leva så som de vill. Och verkligen inte så, då världen redan svämmar över alla sina breddar av människor.
Vi har idag en realitet av att vi kutar runt och skjuter av andra djur för vi "tycker" de är för många och inte ska ha rätt leva, bara det är rätt äckligt ologiskt med tanke på hur många vi själva är, att i det ljuset dessutom bli gaggigt sentimentala kring människan i äggcellstadiet är snudd på hjärnkollaps.
Vi är inte ensamma på detta klot, vi har också ett ansvar för hur fan vi beter oss, eftersom vi är de enda som kan ta det ansvaret, för nej där sitter nu ingen gubbe med skägg som fixar allt åt oss.
Citat:
Nej, inget över för evigt, men det är vår plikt att arbeta för att Sverige och svenska folket skall överleva i evig tid. Alla andra ambitioner leder ut på det sluttande planet mot undergång.
Jo, om man prognostiserar den nuvarande demografiska utvecklingen så är ser framtiden riktigt illa ut för svenska folket. Du känner mig så väl att Du vet att jag har gott underlag och det ser dystert ut. Du kan ju fundera på varför man inte diskuterar detta i medierna.
Nej det är vår plikt att ansvara för detta klot. "svenskhet" är flugskitsvikt jämfört med detta ansvar.
Citat:
KD har över 10% i den senaste OU. Långsamt börjar delar av Sverige återta något slags förnuft och självbevarelseförmåga, men det kommer att ta lång tid och
Det tror jag inte. Där skriver både Muhammed Omar och Katerina Janouch - och vi har länge haft ett flertal etniciteter i Sverige utan stora problem, men nu är situationen synnerligen oroväckande. Det är den fö i huvuddelen av Europa.
Det son ÄR oroväckande i vårt tid uven är det klimathot vi står inför. INTE att sveriges befolkning inte föder 4 barn per kvinna. Fattar du?
Citat:
Så, Du inser inte skillnaden mellan att straffa felbeteende och att belöna felbeteende? Fascinerande!
Nej, men jag förstår vikten av att skapa samhällen som inte skapar problem som kostar.
- Skapa barn som inte får vettiga barndomar = mycket kostsamma problem.
- Skapa enorma klasskillnader mellan människor = frustration, desperation = mycket kostsamma problem.
Citat:
Du kan väl prova att istället jämföra med länder som har andra förutsättningar än USA; Japan, Sverige på 1920-talet, Finland på 1950-talet?
Japan – strikt patriarkalt men med I-lands frihet samt välstånd = Kvinnor vill inte föda barn alls, för att få barn i Japan för en kvinna = ekonomiskt bunden och ofri, eftersom män inte gör ett skit.
Sverige 20-tal - Strikt patriarkalt, inget större välfärdsamhälle, stor fattigdom, ingen frihet alls för de flesta kvinnor.
Finland på 50 talet har jag ingen större koll på..men låt mig gissa Strikt patriarkalt, ingen större välfärd, stor fattigdom, ingen frihet alls för de flesta kvinnor.
Vad exakt är det du tycker jag som kvinna ska längta efter i något av dessa 3 samhällen?