2019-04-04, 21:56
Medlem
landbandys avatar
[quote=Elsa2018|67226613]Han är väl inte den ende karl som krånglat på det viset. Men jag håller med dig om att DET också är konstigt. Att vänstra alltså. Och har han påvisat för polisen att han höll på att återförenas m frun? Det finns många olika bud om USAresan. Om uppgiften om att skiljsmässan nu gått igenom stämmer, så blev det inget av den där återföreningen

Ja det är klurigt värre .

Det jag bryr mig om är att en god kompis blivit dödad , en kompis som hade rätt till sitt liv , och det gör ont att inse att man aldrig kommer kunna prata med henne någonsin mer ....
Senast redigerad av landbandy 2019-04-04 kl. 22:20.
Citera
2019-04-04, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Jag tror inte att någon vet vilka hon hade sexuella relationer med och vilka hon var vän med. Däremot är det populärt bland en del att tala illa om henne och en del i det kan vara att sprida lögner och försöka få det till en trådsanning.
Jag VET att du inte kommer att kunna leverera exempel på det där slängiga i anklagelseväg, så egentligen är det ingen större mening att med fakta be dig styrka att det skulle vara "populärt bland en del att tala illa om henne".

Men vill du göra ett försök?
För om du inte styrker det du hävdar -tja, då blir det till att bli bedömd att vara en skitsnackare.
Eller: en lögnhals

OffT: Att kritisera nån, i livet eller efter döden, innebär inte att man önskar tala illa om vederbörande. Kritik behöver inte innebära illvilja, vilket jag tror att du inte begriper skillnaden mellan.
Citera
2019-04-04, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

Ja det är klurigt värre .

Det jag bryr mig om är att en god kompis blivit dödad , en kompis som hade rätt till sitt liv , och det gör ont att inse att man aldrig kommer kunna prata med henne någonsin mer ....
Förstår verkligen att det är fruktansvärt för er som kände LW. Jag tror att rätt GM kommer att bli dömd till sist, men det ger inte LW livet åter och inte hennes familj och vänner henne tillbaka heller.
Citera
2019-04-04, 22:26
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Kan du gå i god för att det inte finns nån som tyckt så illa om LW:s långvariga, sexuella relation med SD, så att vederbörande bestämt för att det där måste få ett slut?

Ja eller Nej
För om du inte kan det, så kan vi ju inte utesluta att det skulle kunna vara en orsak till att hon mördades.
Så det kan visst ha med saken att göra.
Eller hur?
Jag refererade till det här inlägget av Carinah78. Hon har tagit upp det flera gånger och tidigare ansett det möjligt att någon religiös fanatiker skulle ha tagit lagen i egna händer och mördat LW.

Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det finns ingenting som säger att benägenheten att hemfalla åt vanföreställningar i brottsfall skulle vara större bland kristna än bland agnostiker eller ateister. T.ex. finns det ju ingenting i haverierna i Kalamark-, Kevin- eller Quickfallet som ens antyder på att kristendom skulle ha med saken att göra. Man kommer ganska långt med psykologiska förklaringsmodeller som tunnelseende och confirmation bias.
Det var inte jag som kom upp med idén om att en religiös fanatiker skulle vara mördaren. Men det går ju att hitta på vad som helst för att försöka rikta misstankarna mot någon annan än SD.
Citera
2019-04-04, 22:27
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jo, det blir kanske bara hårklyverier och skillnaden är kanske varken stor eller klar, ändå kan jag inte låta bli att tänka så.

Det som skulle tala emot svartsjuka är ju exempelvis om han inte hyste några känslor för henne. Jag har dock svårt att se varför han skulle ha ett behov av kontrollera henne, om han inte hyste sådana känslor för varandra.

Jag tror deras relation var mycket fram och tillbaks. De hade säkert en plan av KK, och trodde de kunde hålla en sådan utan att bli känslomässigt involverade i det. Har ju hänt tusentals gånger förut att en KK-plan fallerar av den anledningen, så att säga.
Citera
2019-04-04, 22:30
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Det var inte jag som kom upp med idén om att en religiös fanatiker skulle vara mördaren. Men det går ju att hitta på vad som helst för att försöka rikta misstankarna mot någon annan än SD.
Ok. Jag trodde att du syftade på just drevet/utredningen mot SD.

Kyrkans eventuella inblandning i själva brottet var det väl polisen som intresserade sig för, men enligt spaningsledaren Mikael Nyqvist har man inte hittat några spår som leder dit.
Senast redigerad av Draifos 2019-04-04 kl. 23:24.
Citera
2019-04-04, 23:05
Medlem
Citat:
Enligt personer i tråden som kände båda två så verkar det troligare att det var SD som var den efterhängsne och LW som ville avsluta men hade svårt att stå emot hans tjat.

Om du läser tidigare inlägg så finns det en hel del vittnesmål om det.

Enligt Holmes om jag förstod honom rätt så skämdes LW för att
hon inte kunde låta bli å träffa SD.
Citera
2019-04-04, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jag kan inte låta bli att tänka att det egentligen inte handlar om svartsjuka, utan om makt, kontroll och kränkthet. Men det är bara vad jag antar.

Citat:
Enligt personer i tråden som kände båda två så verkar det troligare att det var SD som var den efterhängsne och LW som ville avsluta men hade svårt att stå emot hans tjat.

Om du läser tidigare inlägg så finns det en hel del vittnesmål om det.

Självklart var det så. Han förlorade kontroll och resten vet vi vet.
Citera
2019-04-04, 23:37
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Kan du gå i god för att det inte finns nån som tyckt så illa om LW:s långvariga, sexuella relation med SD, så att vederbörande bestämt för att det där måste få ett slut?
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Kan du återigen sluta smutskasta LW tack
Att spekulera om att SD och LW skulle ha haft en sexuell relation är väl knappast att smutskasta någon. Varifrån kommer den här uppgiften från början förresten, från tidningen Metro eller från polisutredningen?
Citera
2019-04-05, 01:44
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Jaså, du säger det?
Men nu tar vi en repris gällande det där gamla ärendet och det beror helt och hållet på att det var du som väckte frågan.

Ja eller Nej
För om du inte kan det, så kan vi ju inte utesluta att det skulle kunna vara en orsak till att hon mördades.
Så det kan visst ha med saken att göra.
Eller hur?

Typ HD?
Eller JG?
Citera
2019-04-05, 01:49
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Mina tankar går i samma banor, förlorad kontroll och makt
samt kränkthet över att bli ratad och bortvald.

SD har säkert känt sig som värsta tuppen
med både fru och älskarinna.
Det kränkte säkert hans manliga fåfänga
när frun ville skiljas och älskarinnan dissade honom.
Citera
2019-04-05, 07:14
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Jag tror inte att någon vet vilka hon hade sexuella relationer med och vilka hon var vän med. Däremot är det populärt bland en del att tala illa om henne och en del i det kan vara att sprida lögner och försöka få det till en trådsanning.

Vi vet att hon hade en sexuell relation med en gift man och det brukar räcka för att en kvinna ska bli impopulär. En gift man är en för mycket.

Hur du kan anse det är att sprida lögn att hon hade en sexuell relation med SD efter allt som kommit fram är för mig en gåta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in