2019-04-04, 19:50
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jag kan inte låta bli att tänka att det egentligen inte handlar om svartsjuka, utan om makt, kontroll och kränkthet. Men det är bara vad jag antar.

Ja, de ligger inte så långt ifrån varandra. Svartsjuka bottnar ju i känslan av att inte ha kontroll och makt över den andre. Kontroll och makt vill den svartsjuke oftast ha för att kunna skydda sig mot att bli sårad.
Citera
2019-04-04, 19:52
Medlem
landbandys avatar
Har för mig att man bara får ha en viss kontroll över sina barn upp tills dem är 18 år ,sen måste de få bestämma själva .

Och vuxna människor har man ingen som helst rätt , att ha kontroll över .

Så om man blir sårad av att inte ha kontroll över vissa människor .lär man vara ledsen hela livet .

Livet går ju ut på att klara sig själv ,bli självständig och glädjas över när människor klarar att stå på egna ben .

Har jag missuppfattat det hela ,eller är det inte så det är ?

Sen är det ju trevligt om ifall att två vuxna människor bestämmer sig gå ihop och leva tillsammans ,med samma intuitioner ,samhörighet på alla plan , så länge de kan hålla sams och trivas och ägna sig åt varandra , utan att ha behov av någon annan i sitt innersta privatliv , då kan det hålla länge .

Det verkar som om en del personer anser att Lena tjatade sig till träffar med SD ?
Är det verkligen sant ?
Varför anmälde han inte henne för stalking i så fall ?
Det är det man undrar över ?
Senast redigerad av landbandy 2019-04-04 kl. 20:07.
Citera
2019-04-04, 19:56
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Ja, de ligger inte så långt ifrån varandra. Svartsjuka bottnar ju i känslan av att inte ha kontroll och makt över den andre. Kontroll och makt vill den svartsjuke oftast ha för att kunna skydda sig mot att bli sårad.

Jo, det blir kanske bara hårklyverier och skillnaden är kanske varken stor eller klar, ändå kan jag inte låta bli att tänka så.
Citera
2019-04-04, 20:13
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Jag kan inte låta bli att tänka att det egentligen inte handlar om svartsjuka, utan om makt, kontroll och kränkthet. Men det är bara vad jag antar.

Jag tror också som du.
Citera
2019-04-04, 20:27
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det verkar som om en del personer anser att Lena tjatade sig till träffar med SD ?
Är det verkligen sant ?
Varför anmälde han inte henne för stalking i så fall ?
Det är det man undrar över ?

Enligt personer i tråden som kände båda två så verkar det troligare att det var SD som var den efterhängsne och LW som ville avsluta men hade svårt att stå emot hans tjat.

Om du läser tidigare inlägg så finns det en hel del vittnesmål om det.
Citera
2019-04-04, 20:32
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Kan du gå i god för att det inte finns nån som tyckt så illa om LW:s långvariga, sexuella relation med SD, så att vederbörande bestämt för att det där måste få ett slut?
Här och där finns det alltid personer med religiösa vanföreställningar som låtsas vara religiösa fast de inte bryr sig ett dugg om de tio guds bud.

Citat:
Märks att den som är gärningsman INTE följer 10 Guds bud i vilket fall !!

Det som gör mig så nedstämd ,är att , hur mycket illa , en eller flera människor gjort mot varandra , så ingår inte mord eller häxbål ,vad jag vet ....inom normalbeteende ....enligt Svea Rikets Lag , som är skriven just för att vi människor skall förstå och lära oss gränser i vårat samhälle .
Många religiösa har lite svårt att ta till sig regler och förstå vad som gäller.
Citera
2019-04-04, 20:36
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag tror inte omgivningen reagerade på antalet män hon umgicks med utan vilka hon inledde sexuella relationer med. Ingen blir populär av att göra det med en eller flera gifta män.
Jag tror inte att någon vet vilka hon hade sexuella relationer med och vilka hon var vän med. Däremot är det populärt bland en del att tala illa om henne och en del i det kan vara att sprida lögner och försöka få det till en trådsanning.
Citera
2019-04-04, 20:39
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Jag tror också som du.

Mina tankar går i samma banor, förlorad kontroll och makt
samt kränkthet över att bli ratad och bortvald.
Citera
2019-04-04, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Enligt personer i tråden som kände båda två så verkar det troligare att det var SD som var den efterhängsne och LW som ville avsluta men hade svårt att stå emot hans tjat.

Om du läser tidigare inlägg så finns det en hel del vittnesmål om det.
Det är nog så att SD gärna gjorde gällande, kanske mest för sig själv, att LW trånade efter honom. Tyvärr kan vi inte fråga henne nu hur det var.
Jag skulle fortfarande gärna vilja veta hur HD förhöll sig. Var det som TinnaNinna skrev: att hon var glad att lämpa över sin intensive make på en älskarinna, åtminstone under en sjukdomstid? Eller var det en lögn från TN eller en försvarsreaktion att säga så till kollegorna från HDs sida (Zymbal i skrev att hen inte hört ngt sånt från HD.)
Senast redigerad av Elsa2018 2019-04-04 kl. 21:25.
Citera
2019-04-04, 21:39
Medlem
landbandys avatar
Förstår inte en sak ?

Varför höll han på och krånglade med Lena när han påvisade för polisen att han enbart höll på med att försonas med sin fru . ?

”Ju fler kockar desto sämre soppa ”
Bästa sättet att få det bra med frun är väl att glömma alla andra kvinnor , eller ?

Helkonstigt detta ....
Citera
2019-04-04, 21:46
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Här och där finns det alltid personer med religiösa vanföreställningar som låtsas vara religiösa fast de inte bryr sig ett dugg om de tio guds bud.
Det finns ingenting som säger att benägenheten att hemfalla åt vanföreställningar i brottsfall skulle vara större bland kristna än bland agnostiker eller ateister. T.ex. finns det ju ingenting i haverierna i Kalamark-, Kevin- eller Quickfallet som ens antyder på att kristendom skulle ha haft med saken att göra. Man kommer ganska långt med psykologiska förklaringsmodeller som tunnelseende och confirmation bias. Men visst kan man fundera över att det just den här gången hände i frikyrkostaden Örebro.

Citat:
Många religiösa har lite svårt att ta till sig regler och förstå vad som gäller.
Jag skulle nog säga tvärtom, att just (fri)religiösa har lättare att följa regler och auktoriteter.
Senast redigerad av Draifos 2019-04-04 kl. 22:23.
Citera
2019-04-04, 21:47
Medlem
Citat:
Förstår inte en sak ?

Varför höll han på och krånglade med Lena när han påvisade för polisen att han enbart höll på med att försonas med sin fru . ?

”Ju fler kockar desto sämre soppa ”
Bästa sättet att få det bra med frun är väl att glömma alla andra kvinnor , eller ?

Helkonstigt detta ....
Han är väl inte den ende karl som krånglat på det viset. Men jag håller med dig om att DET också är konstigt. Att vänstra alltså. Och har han påvisat för polisen att han höll på att återförenas m frun? Det finns många olika bud om USAresan. Om uppgiften om att skiljsmässan nu gått igenom stämmer, så blev det inget av den där återföreningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in