Citat:
Ursprungligen postat av
Carinah78
-Ok, here we go again..
Men kom nu ihåg vem som kastade första stenen!
Du kritiserar SD för att han varit otrogen med sin vigselförrättare. Det står dig fritt.
Men som jag tidigare hävdat här i tråden, så är LW:s beslut att gå i säng med SD, den man hon vigt till en annan, ett ur kristet församlingsperspektiv, betydligt värre övertramp moraliskt sett än SD:s!
OffT: Är mitt resonemang svårt för dig att förstå? Vet ej var i världen du finns, men jag lovar att inte långt från dig finns en kristen församling. Till den kan du ställa frågan om vem av SD resp LW som trampat mest snett. Jag vet redan nu vilket svar du kommer att få.
Du med..?

Okej svaret vet vi ,MEN den kristna församlingen borde ha talat om för gärningsmannen (om den nu råkade ha vägarna förbi ?) ,ATT ! i de tio budorden står det skrivet ,att du ej får döda någon ,eller hur .
Ej heller får man i det vanliga rättssamhället döda någon ,vad den än har gjort mot dej ....
Hur många gånger har vi inte blivit vittne åt hur någon stått och riktat en pistol mot någon som dödat någon i dennes närmaste krets ....(på Tv)
Och hur många gånger har inte polisen stått bredvid ,och uttalat Att : även om den person som du riktar pistolen mot har dödat din närmaste vän ,så kommer du hamna i fängelse om du nu skjuter denne ....
Och sen brukar den med pistolen ta sig en kort funderare och sen lägga ner vapnet ...
Nu är det ju så att Lena har ju INTE DÖDAT NÅGONS NÄRA VÄN ,ej heller någons hund ,katt eller kanin eller marsvin ,ej heller råtta ,sköldpadda eller mufflonfår ,SÅ ! :
Om det både inom kristendomen och inom Sveriges Rikes lag är förbjudet att döda någon ,ÄVEN om den dödat din bästa vän ,så fattar jag inte vad som gjorde att gärningsmannen ansåg sig ha rätt att ta Lenas liv ?
För du försvarar väl inte (tror jag ej ) ,ATT : Eftersom Lena enligt vissa människor gjort mest fel i denna långa historia ,skulle få plikta med livet ?
Det här börjar likna filmen "MAD MAX" ,avskyvärt och helt galet !