2019-04-04, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Vem vet hur en man som varit otrogen
mot sin fru i sex år tänker?
Med sin vigselförrättare!

Det finns nog inte mycket logik i det
huvudet.
-Ok, here we go again..

Men kom nu ihåg vem som kastade första stenen!
Du kritiserar SD för att han varit otrogen med sin vigselförrättare. Det står dig fritt.
Men som jag tidigare hävdat här i tråden, så är LW:s beslut att gå i säng med SD, den man hon vigt till en annan, ett ur kristet församlingsperspektiv, betydligt värre övertramp moraliskt sett än SD:s!

OffT: Är mitt resonemang svårt för dig att förstå? Vet ej var i världen du finns, men jag lovar att inte långt från dig finns en kristen församling. Till den kan du ställa frågan om vem av SD resp LW som trampat mest snett. Jag vet redan nu vilket svar du kommer att få.
Du med..?
Citera
2019-04-04, 17:25
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Jag tror inte att skälet var själva livsglädjen i det här fallet men svartsjuka. En känsla av kränkthet och maktlöshet hos förövaren. BO kan knappast ha väntat sig detta ursinne hos GM.
Så tror jag.

Är det i Italien det görs speciella domar till folk som av svartsjuka mördat någon ? Där anses det vara ett normalt beteende , att bli otroligt arg och kränkt , om den man älskar gör övertramp .....ja något åt det hållet ....
Så där kan domen bli mindre hård utifrån vad gärningsmannen kände ....

Tala om att det bedöms olika , i olika länder ...
Citera
2019-04-04, 17:42
Medlem
Skillnaden mellan psykologen och patienten är ofta hårfin!
Citera
2019-04-04, 17:57
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
-Ok, here we go again..

Du kritiserar SD för att han varit otrogen med sin vigselförrättare. Det står dig fritt.
Men som jag tidigare hävdat här i tråden, så är LW:s beslut att gå i säng med SD, den man hon vigt till en annan, ett ur kristet församlingsperspektiv, betydligt värre övertramp moraliskt sett än SD:s!

OffT: Är mitt resonemang svårt för dig att förstå? Vet ej var i världen du finns, men jag lovar att inte långt från dig finns en kristen församling. Till den kan du ställa frågan om vem av SD resp LW som trampat mest snett. Jag vet redan nu vilket svar du kommer att få.
Du med..?

Det har inte med saken att göra vem
som trampat mest snett!
SD har i vilket fall som helst valt att
vara otrogen mot sin fru, som han lovat
att älska i nöd och lust.
Han är en skitstövel som visat att han
inte går att lita på.
Citera
2019-04-04, 18:13
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tycker inte det stämmer så där riktigt bra med SD å svartsjuka, LW har ju tydligen
träffat andra män till och från samtidigt som hon träffade SD, det har ju
inte lett till vare sig mord eller våld.

Likaså om han ville hindra LW å åka till Norge p.g.a. svartsjuka samtidigt som
han själv ska åka till USA med sin fru, det låter också lite knepigt.

Om han nu va så sur och svartsjuk för att LW skulle till Norge så borde han
väl ha styrt om sitt resande och åkt till Norge han också.

Jag tror SD varit svartsjuk länge. Jag tror också att det är en av anledningarna till ofredandet. Sen har dessa känslor med tiden blivit värre, och frustrationen ökat.
Citera
2019-04-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det kan mycket väl ha varit i sådana här banor Åsa Hiding spekulerade, åtminstone under det första halvåret av utredningen.

Åsa Hiding har en fördel och det är att hon inte behöver spekulera lika mycket som vi.
Nu är det inte långt kvar, Draifos, håll ut!
Citera
2019-04-04, 19:07
Medlem
landbandys avatar
Citat:
-Ok, here we go again..

Du med..?

Okej svaret vet vi ,MEN den kristna församlingen borde ha talat om för gärningsmannen (om den nu råkade ha vägarna förbi ?) ,ATT ! i de tio budorden står det skrivet ,att du ej får döda någon ,eller hur .
Ej heller får man i det vanliga rättssamhället döda någon ,vad den än har gjort mot dej ....

Hur många gånger har vi inte blivit vittne åt hur någon stått och riktat en pistol mot någon som dödat någon i dennes närmaste krets ....(på Tv)
Och hur många gånger har inte polisen stått bredvid ,och uttalat Att : även om den person som du riktar pistolen mot har dödat din närmaste vän ,så kommer du hamna i fängelse om du nu skjuter denne ....

Och sen brukar den med pistolen ta sig en kort funderare och sen lägga ner vapnet ...

Nu är det ju så att Lena har ju INTE DÖDAT NÅGONS NÄRA VÄN ,ej heller någons hund ,katt eller kanin eller marsvin ,ej heller råtta ,sköldpadda eller mufflonfår ,SÅ ! :

Om det både inom kristendomen och inom Sveriges Rikes lag är förbjudet att döda någon ,ÄVEN om den dödat din bästa vän ,så fattar jag inte vad som gjorde att gärningsmannen ansåg sig ha rätt att ta Lenas liv ?

För du försvarar väl inte (tror jag ej ) ,ATT : Eftersom Lena enligt vissa människor gjort mest fel i denna långa historia ,skulle få plikta med livet ?

Det här börjar likna filmen "MAD MAX" ,avskyvärt och helt galet !
Senast redigerad av landbandy 2019-04-04 kl. 19:24.
Citera
2019-04-04, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Det har inte med saken att göra vem
som trampat mest snett!

SD har i vilket fall som helst valt att
vara otrogen mot sin fru, som han lovat
att älska i nöd och lust.
Han är en skitstövel som visat att han
inte går att lita på.
Jaså, du säger det?
Men nu tar vi en repris gällande det där gamla ärendet och det beror helt och hållet på att det var du som väckte frågan.

Kan du gå i god för att det inte finns nån som tyckt så illa om LW:s långvariga, sexuella relation med SD, så att vederbörande bestämt för att det där måste få ett slut?

Ja eller Nej
För om du inte kan det, så kan vi ju inte utesluta att det skulle kunna vara en orsak till att hon mördades.
Så det kan visst ha med saken att göra.
Eller hur?
Citera
2019-04-04, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Okej svaret vet vi ,MEN den kristna församlingen borde ha talat om för gärningsmannen (om den nu råkade ha vägarna förbi ?) ,ATT ! i de tio budorden står det skrivet ,att du ej får döda någon ,eller hur .
Ej heller får man i det vanliga rättssamhället döda någon ,vad den än har gjort mot dej ....

Hur många gånger har vi inte blivit vittne åt hur någon stått och riktat en pistol mot någon som dödat någon i dens närmaste krets ....
Och hur många gånger har inte polisen stått bredvid ,och uttalat Att : även om den person som du riktar pistolen mot har dödat din närmaste vän ,så kommer du hamna i fängelse om du nu skjuter denne ....

Och sen brukar den med pistolen ta sig en kort funderare och sen lägga ner vapnet ...

Nu är det ju så att Lena har ju INTE DÖDAT NÅGONS NÄRA VÄN ,ej heller någons hund ,katt eller kanin eller marsvin ,ej heller råtta ,sköldpadda eller mufflonfår ,SÅ ! :

Om det både inom kristendomen och inom Sveriges Rikes lag är förbjudet att döda någon ,ÄVEN om det dödat din käraste ,så fattar jag inte vad som gjorde att gärningsmannen ansåg sig ha rätt att ta Lenas liv ?

För du försvarar väl inte (tror jag ej ) ,att eftersom Lena enligt vissa människor gjort mest fel ,skulle få plikta med livet ?
(det fetade)
Du har helt rätt, jag försvarar inget dödande av människor! Inte dödsstraff heller! Enda undantaget är i krigs- och andra nödvärnssituationer, men den diskussionen kan vi lämna därhän.
Det finns inget som helst försvar för att ta livet av LW! Jag minns att du ställde mig frågan i december samma dag jag blev tvungen att "ta semester" en månad. Nu, väldigt sent, fick du mitt svar.
Citera
2019-04-04, 19:21
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Jaså, du säger det?
Men nu tar vi en repris gällande det där gamla ärendet och det beror helt och hållet på att det var du som väckte frågan.

Kan du gå i god för att det inte finns nån som tyckt så illa om LW:s långvariga, sexuella relation med SD, så att vederbörande bestämt för att det där måste få ett slut?

Ja eller Nej
För om du inte kan det, så kan vi ju inte utesluta att det skulle kunna vara en orsak till att hon mördades.
Så det kan visst ha med saken att göra.
Eller hur?

Märks att den som är gärningsman INTE följer 10 Guds bud i vilket fall !!

Det som gör mig så nedstämd ,är att , hur mycket illa , en eller flera människor gjort mot varandra , så ingår inte mord eller häxbål ,vad jag vet ....inom normalbeteende ....enligt Svea Rikets Lag , som är skriven just för att vi människor skall förstå och lära oss gränser i vårat samhälle .
Senast redigerad av landbandy 2019-04-04 kl. 19:41.
Citera
2019-04-04, 19:23
Medlem
landbandys avatar
Citat:
(det fetade)
Du har helt rätt, jag försvarar inget dödande av människor! Inte dödsstraff heller! Enda undantaget är i krigs- och andra nödvärnssituationer, men den diskussionen kan vi lämna därhän.
Det finns inget som helst försvar för att ta livet av LW! Jag minns att du ställde mig frågan i december samma dag jag blev tvungen att "ta semester" en månad. Nu, väldigt sent, fick du mitt svar.

Okej TACK .
Senast redigerad av landbandy 2019-04-04 kl. 19:32.
Citera
2019-04-04, 19:45
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Jag tror SD varit svartsjuk länge. Jag tror också att det är en av anledningarna till ofredandet. Sen har dessa känslor med tiden blivit värre, och frustrationen ökat.

Jag kan inte låta bli att tänka att det egentligen inte handlar om svartsjuka, utan om makt, kontroll och kränkthet. Men det är bara vad jag antar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in