2019-04-04, 08:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om Du tagit till Dig hela mitt inlägg och undran så var mitt svar till någon som funderade på varför inte geoutövare i Örebro fixade till LW:s burk.

Att LW hade kamrater utanför geo-kretsen tvivlar jag inte på... en del har visat sig här i tråden.
Finns såklart många som inte är här på FB (varken läser eller skriver) och som saknar henne i sitt innersta.

Min undran ställde sig till geo-folket i Örebro (är Du en av dom?) hur bekväma i sitt intresse för geo känner dom sig efter vad som hänt med LW?

Många relationer igång skriver Du... vad menar Du med relationer? Skulle det vara något negativt?
(1) Jag tog till mig hela ditt inlägg. Det gör jag för övrigt alltid innan jag kommenterar nåns inlägg. Särskilt inlägg från dem som jag vet avskyr mig innerligt, till vilka jag f ö inte räknar dig.
(2) Finns inget skäl att tro att LW inte skulle haft vänner utanför GC-sfären. Så har jag aldrig tänkt, än mindre resonerat.
(3) När det gäller att det är många som idag saknar LW: Vi är helt överens. Det finns givetvis massor av folk som saknar henne oerhört.
(4) Jag tillhör inte GC-folket, varken i Örebro eller nån annanstans. Jag tillhör inte nån församling i Örebro eller nån annanstans f n. Har aldrig haft med Örebro eller örebroare att göra. Har knappt ens besökt stan mer än nån gång i tjänsten. Har ingen som helst koppling till nån av de runt LW. Aldrig mött LW. Inte SD heller.
(5) Jag undrar, precis som du, hur GC-folket generellt hanterar att en medlem blivit mördad och en annan medlem är misstänkt för mordet.
(6) Att jag i mitt inlägg skriver "relationer" (fast utan citattecken där), skall tolkas som att jag medvetet väljer bort att skriva "sexuella relationer". Det ordet skulle liksom vara underförstått. Detta för att jag inte skulle bli anklagad för att utmåla LW som promiskuös i sitt leverne. Det har jag nämligen, helt orättfärdigt, blivit anklagad för. Finns mycket hat i denna tråd. Inte minst då från MissLyckade postare..

OffT: Jag är född nyfiken så jag frågar dig igen: Blev du hjälpt av min "bruksanvisning" gällande hur man kollar om inlägg är anmälda?

Edit: Okynnesanmälningarna av mina inlägg fortsätter. Gårdagens inlägg kl 15:07 är anmält för 1.08, alltså för Personangrepp(!)
Finns det nån som kan finna nåt personangreppsliknande i det inlägget?
Senast redigerad av Carinah78 2019-04-04 kl. 09:22.
Citera
2019-04-04, 09:11
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Om någon inte skulle tro på LWs ord
utan tror att hon överdrev så finns
det många foton i hennes geologg
från rehabiliteringen.

Hon jobbade ju till och med fast hon inte behövde, fixade sjukbil/taxi till jobbet.

Har svårt att tänka mig att hon utnyttjade sin sjukdom till något, hon kämpade ju sig tillbaka.
Citera
2019-04-04, 09:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
(1) Jag tog till mig hela ditt inlägg. Det gör jag för övrigt alltid innan jag kommenterar nåns inlägg. Särskilt inlägg från dem som jag vet avskyr mig innerligt, till vilka jag f ö inte räknar dig.
(2) Finns inget skäl att tro att LW inte skulle haft vänner utanför GC-sfären. Så har jag aldrig tänkt, än mindre resonerat.
(3) När det gäller att det är många som idag saknar LW: Vi är helt överens. Det finns givetvis massor av folk som saknar henne oerhört.
(4) Jag tillhör inte GC-folket, varken i Örebro eller nån annanstans. Jag tillhör inte nån församling i Örebro eller nån annanstans f n. Har aldrig haft med Örebro eller örebroare att göra. Har knappt ens besökt stan mer än nån gång i tjänsten. Har ingen som helst koppling till nån av de runt LW. Aldrig mött LW. Inte SD heller.
(5) Jag undrar, precis som du, hur GC-folket generellt hanterar att en medlem blivit mördad och en annan medlem är misstänkt för mordet.
(6) Att jag i mitt inlägg skriver "relationer" (fast utan citattecken där), skall tolkas som att jag medvetet väljer bort att skriva "sexuella relationer". Det ordet skulle liksom vara underförstått. Detta för att jag inte skulle bli anklagad för att utmåla LW som promiskuös i sitt leverne. Det har jag nämligen, helt orättfärdigt, blivit anklagad för. Finns mycket hat i denna tråd. Inte minst då från MissLyckade postare..

OffT: Jag är född nyfiken så jag frågar dig igen: Blev du hjälpt av min "bruksanvisning" gällande hur man kollar om inlägg är anmälda?

Edit: Okynnesanmälningarna av mina inlägg fortsätter. Gårdagens inlägg kl 15:07 är anmält för 1.08, alltså för Personangrepp(!)

Det kan finnas någon som är känslässigt inblandad och därför ser ditt inlägg som personangrepp mot LW när du väckte frågan om "sjukdomsvinst".

För övrigt tycker jag att din undran var befogad med tanke på att LW:s egen vän blev mycket överraskad över hur hon trots benskadan utan hinder kunde hoppa ut ur bilen och raskt springa efter SD så den stackars vännen hamnade långt efter och förvillade bort sig. Han var därför tvungen att få hjälp med att hitta Lena igen, tror det var SD:s dotter som gick tillbaka för att hämta honom?
Citera
2019-04-04, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det kan finnas någon som är känslässigt inblandad och därför ser ditt inlägg som personangrepp mot LW när du väckte frågan om "sjukdomsvinst".

För övrigt tycker jag att din undran var befogad med tanke på att LW:s egen vän blev mycket överraskad över hur hon trots benskadan utan hinder kunde hoppa ut ur bilen och raskt springa efter SD så den stackars vännen hamnade långt efter och förvillade bort sig. Han var därför tvungen att få hjälp med att hitta Lena igen, tror det var SD:s dotter som gick tillbaka för att hämta honom?
Det kan du förstås ha rätt i, tack!
Men då är det nån som i samma andetag avslöjar sin okunskap när det gäller innebörden av begreppet "sjukdomsvinst".
Att säga att nån får/uppnår sjukdomsvinst innebär inte att man ens indirekt anklagagar vederbörande för att bete sig bedrägligt. Jag glömmer bort att alla här i tråden inte är Einsteins barnbarn.
Bara att få hjärtan tillsänt sig på Facebook när man berättat att man ligger förkyld är att betrakta som "sjukdomsvinst". Att bli pulkadragen är det förstås i ännu högre grad.

OnT: Bra att du påminde om det där med att svårt skadade ben kunna springa efter SD.
Tänkte precis kommentera det som landbandy skrev om att LW var benskadad vid tillfället för mordet. Vet vi det?

Skulle det inte vara bra med att få en tidsaxel rörande benskadan presenterad här? Är själv så kass på att söka uppgifter i tråden, annars hade jag gärna gjort det på egen hand.
Syftet med en benskadetidsaxel skulle alltså inte vara att försöka visa att LW bluffade, utan mer få kläm på hur pass hindrad hon skulle ha kunnat vara vid tidpunkten för mordet.
För det är väl 2018 som skadan/skadorna inträffar och inte året innan?

Edit: Här ett citat från landbandy igår kl 16:46 (min fetning)

<Så det fega beteendet som mördaren haft ; att slå ner en person som är fullständigt trasig i båda benen >

Stämmer det med trasiga benen?
Då borde väl nån tvingats närmast bära ner LW till avrättningsplatsen? Då kan hon i alla fall INTE sprungit efter nån cykeltjuv eller nån som hon kände.
Nåt här stämmer inte.
En tidsaxel med skademanifestationer (både objektiva och subjektiva) inlagda vore välkommet.
Senast redigerad av Carinah78 2019-04-04 kl. 10:49.
Citera
2019-04-04, 10:51
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Det kan du förstås ha rätt i, tack!
Men då är det nån som i samma andetag avslöjar sin okunskap när det gäller innebörden av begreppet "sjukdomsvinst".
Att säga att nån får/uppnår sjukdomsvinst innebär inte att man ens indirekt anklagagar vederbörande för att bete sig bedrägligt. Jag glömmer bort att alla här i tråden inte är Einsteins barnbarn.
Bara att få hjärtan tillsänt sig på Facebook när man berättat att man ligger förkyld är att betrakta som "sjukdomsvinst". Att bli pulkadragen är det förstås i ännu högre grad.

OnT: Bra att du påminde om det där med att svårt skadade ben kunna springa efter SD.
Tänkte precis kommentera det som landbandy skrev om att LW var benskadad vid tillfället för.mordet. Vet vi det?
Skulle det inte vara bra med att få en tidsaxel rörande benskadan presenterad här? Är själv så kass på att söka uppgifter i tråden, annars hade jag gärna gjort det på egen hand.
Syftet med en benskadetidsaxel skulle alltså inte vara att försöka visa att LW bluffade, utan mer få kläm på hur pass hindrad hon skulle ha kunnat vara vid tidpunkten för mordet.
För det är väl 2018 som skadan/skadorna inträffar och inte året innan?

Edit: Här ett citat från landbandy igår kl 16:46 (min fetning)

<Så det fega beteendet som mördaren haft ; att slå ner en person som är fullständigt trasig i båda benen >

Stämmer det med trasiga benen?
Då borde väl nån tvingats närmast bära ner LW till avrättningsplatsen? Då kan hon i alla fall INTE sprungit efter nån cykeltjuv eller nån som hon kände.
Nåt här stämmer inte.
En tidsaxel med skademanifestationer (både objektiva och subjektiva) inlagda vore välkommet.

Lena var väl ute tidigare på mordkvällen för en promenad eller joggning? En granne vittnade om att hen såg Lena utomhus i hästsvans och träningoutfit runt kl. 21. Hen mindes detta särskilt väl eftersom hen fick dåligt samvete för att själv inte tränat den dagen eller något sådant.

Vad jag minns från uppgifter i tråden så kunde hon alltså både gå och lättare springa vid tiden för mordet.
Det var någon/några som skrev: hon kämpade sig tillbaka från benskadan hela våren, bara för att bli dödad.
Senast redigerad av Rosamund 2019-04-04 kl. 10:56.
Citera
2019-04-04, 10:53
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Lena var väl ute tidigare på mordkvällen för en promenad eller joggning?
Vad jag minns från uppgifter i tråden så kunde hon både gå och lättare springa vid tiden för mordet.
Det var någon/några som skrev: hon kämpade sig tillbaka från benskadan hela våren, bara för att bli dödad.

Hon var återställd från benskadan när hon blev mördad, herregud har ni inget minne alls ni som följt tråden. 😉
Citera
2019-04-04, 10:59
Medlem
landbandys avatar
Citat:

Det jag förstod med Lena var att hon inte hade svårt att vara vän med män ,och då menar jag en verklig vän ,utan sex ,så som vänner brukar ha det ....

Jag antar att hon valde noga den eller de , som fick glädjen att vara tillsammmans på det sexuella planet med henne ,och enligt min uppfattning så var det få ....

Så det som låg henne i fatet var att omgivningen räknade på fingrarna hur många män hon kände och vistades med typ ute i naturen ,och fikade med ,och la ihop att alla dessa män hade hon en "relation" med (innefattar sex) ....

Tror snarare att hon valde den med omsorg och noga Vem hon hade den biten med .Det är vad jag uppfattade och tror på.

Vi måste vänja oss vid att vi människor . är just människor ,och kan vara en HEN bland folk ,det vill säga kan umgås med båda könen , utan att ha sex .
Citera
2019-04-04, 11:00
Medlem
Citat:
Lena var väl ute tidigare på mordkvällen för en promenad eller joggning?
Vad jag minns från uppgifter i tråden så kunde hon både gå och lättare springa vid tiden för mordet.
Du har alldeles rätt, tack!
Jag märker att jag inte är tillräckligt uppmärksam på att notera sånt där med hur LW har rört sig. Bra att du berättade om hur hon samma dag som mordet skedde hade varit ute och rört sig, tydligen obehindrat.
Det innebär att det jag stoppade in i mitt editerade, det där med typ "fullständigt trasiga ben", det stämmer alltså INTE!

OffT: Sånt här med fejk-info gör den här tråden väldigt tröttsam. Det gagnar inte jakten på LW:s mördare att lämna oriktiga uppgifter.
Inte heller att hålla på att anmäla inlägg för ditten och datten.
Citera
2019-04-04, 11:02
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Hon var återställd från benskadan när hon blev mördad, herregud har ni inget minne alls ni som följt tråden. 😉

Jo men vet själv efter att ha fått ett knä ur led ,att det benet är väldigt lätt att få dåligt igen , så hon var nog rätt så lätt att bryta ner ,och ge sig på ,utan speciellt mycket motstånd .

Skadan kan blossa upp på ett kick ,tro mig ,jag vet ...när man hamnar i ett skarpt läge ,behövs inte mycket . Typ 20 minuters landbandy ,sen gör det göront i knäet.

Och det stod ju att det var Mycket Våld som hon utsattes för ,så skadorna blev nog detsamma som innan skidolyckan ,om inte värre , innan hennes liv inte gick att rädda .
Citera
2019-04-04, 11:03
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Det jag förstod med Lena var att hon inte hade svårt att vara vän med män ,och då menar jag en verklig vän ,utan sex ,så som vänner brukar ha det ....

Jag antar att hon valde noga den eller de , som fick glädjen att vara tillsammmans på det sexuella planet med henne ,och enligt min uppfattning så var det få ....

Så det som låg henne i fatet var att omgivningen räknade på fingrarna hur många män hon kände och vistades med typ ute i naturen ,och fikade med ,och la ihop att alla dessa män hade hon en "relation" med (innefattar sex) ....

Tror snarare att hon valde den med omsorg och noga Vem hon hade den biten med .Det är vad jag uppfattade och tror på.

Vi måste vänja oss vid att vi människor . är just människor ,och kan vara en HEN bland folk ,det vill säga kan umgås med båda könen , utan att ha sex .

Jag tror inte omgivningen reagerade på antalet män hon umgicks med utan vilka hon inledde sexuella relationer med. Ingen blir populär av att göra det med en eller flera gifta män.
Citera
2019-04-04, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella

Nja, en liten protest(!) - av nedanstående inlägg kan man utläsa
att Lena en månad före mordet, inte var helt och hållet återställd.
Hon kanske forfarande kände av sina skador i maj, men hon hade
säkerligen kämpat på duktigt med sin rehabilitering, så hon var
förmodligen på god väg att bli helt återställd.
Citat:
Ursprungligen postat av LilyhAmmer
Hur bra kunde hon jogga? En månad tidigare, den 13 april, skrev BO ett inlägg på Instagram om att det skadade knäet var ”nästan uträtat”. Hon hade frakturer på båda benen efter en allvarlig skidolycka i vintras. Hon har rehabtränat hela vintern och våren. Jag tror inte hon var ute och löptränare kl 23 en måndagskväll i mörkret med de skadorna, även om hon måste ha gjort framsteg i sin återhämtning den senaste månaden. Eller? Någon som vet?
Citera
2019-04-04, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy

Tack för bra "interiörbilder" rörande LW!

Ang det jag fetat: Kan du tänka dig att berätta mer om vilka du räknar in i "omgivningen"?
Kan tänka mig att LW var påpassad och att många höll koll på henne. Hon var ju antagligen rätt känd med tanke på att hon varit vigselförrättadende pastor, plus att hon var fysiskt aktiv, till och med mycket aktiv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in