2019-04-03, 16:46
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Håller med dig fullständigt!

Det man läst och även sett på Instagram tyder på en energisk, stark, självständig, fantasifull, kreativ och mycket vacker kvinna. Någon eller några klarade tydligen inte av att uthärda denna urkraft, utan ansåg att hon skulle dö och hennes barn skulle bli utan mamma. Jag är inte religiös, men jag tror ändå att det finns en speciell plats i helvetet för den/de som mördar en människa/mamma som LW.

Och sen finns det folk som sitter här dagarna i ända och försöker svartmåla en död människa. Jag mår illa av att läsa vad vissa skriver. Inte minst för att samma personer vägar döma mördaren/mördarna.

Låt oss hoppas åklagaren och polisen snart lyckas knyta ihop denna påse och se till att den skyldiga/de skyldiga får långa straff.

Håller med ,"MAN SKA INTE SLÅ NÅGON SOM REDAN LIGGER NER "det ordspråket är man ju faktiskt upplärd med ,eller : "EN GOD COWBOY SKJUTER INTE NÅGON I RYGGEN " .....eller "MAN SLÅR INTE EN KVINNA !"......

Så det fega beteendet som mördaren haft ; att slå ner en person som är fullständigt trasig i båda benen ,dessutom bakom en vägg som döljer vad som sker ; hörselmässigt !

Hur fegt är inte det ?

Att gömma sig med offret bakom en bullervägg , som en Assasins med onda avsikter ,det är verkligen inte shysst . Fattar personen som dödat Lena ,egentligen vad han har gjort ? ? ......

Var det verkligen nödvändigt ,detta dödande ?
Trivs mördaren med att göra ett helt koppel utav folk olyckliga , över att Lena är död ?

Saknaden är enorm ...hon gav oss en extra solstråle ☀️ och glädjeglimt , omkring allt vi företog oss !

Och då var jag bara en utav hennes ytliga kontakter ,så hur mycket saknad finns inte hos syskon och sina barn ; Jo massor !!
Som aldrig går att gottgöra !

😇Det fanns EN mycket speciell Lena ,och hon SAKNAS av oss alla 💔
Senast redigerad av landbandy 2019-04-03 kl. 17:19.
Citera
2019-04-03, 18:41
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Några inlägg som belyser LW:s vänskap med både kvinnor och män
i hennes bekantskapsskrets.

Edit; Schazz och LimeTime, jag har kortat era
inlägg, hoppas det är okej!

Visst ligger det en hel del i påståendet att Lena hade en sorts preferens för manliga vänner och de kunde inneha väninnors ”plats” i hennes tillvaro. Och hon gick nog miste om både en och annan möjlig vännina på grund av sin förmåga att komma nära män i sin omgivning. Men att påstå att hon inte hade nära vänninor som hon anförtrodde sig åt är en överdrift. Det fanns vänninor hon var nära vän med och med vilka hon var förtrolig.
Citera
2019-04-03, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Visst ligger det en hel del i påståendet att Lena hade en sorts preferens för manliga vänner och de kunde inneha väninnors ”plats” i hennes tillvaro. Och hon gick nog miste om både en och annan möjlig vännina på grund av sin förmåga att komma nära män i sin omgivning. Men att påstå att hon inte hade nära vänninor som hon anförtrodde sig åt är en överdrift. Det fanns vänninor hon var nära vän med och med vilka hon var förtrolig.

Ja, det är jag övertygad om att Lena hade väninnor i sin närhet -
precis som postaren LimeTime skrev i inlägget jag länkade
tidigare idag. Och som känner en stor sorg och saknad över
Lenas alltför tidiga bortgång, samt att någon tog det ödesdigra
beslutet att för alltid släcka hennes liv den sena måndagkvällen
för snart ett år sedan.
Citera
2019-04-03, 18:56
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Tror du inte att det var hennes personlighet, superenergisk,
med ständigt många järn i elden. Många aktiviteter med barnen
under hennes veckor, vilket givetvis var positivt.
Bakning, cykling, skidåkning, geocaching, löpträning, simning
och så sitt arbete förstås. Ständigt mycket på gång.

Ja, det var någon som beskrev henne som speedad. Dessutom
var det någon som ifrågasatte om hon överhuvdtaget sov på
nätterna - med tanke på att hon skickade sms på nätterna.

Men visst kan det ligga något i dina tankar på smärtstillande
läkemedel och ev problem med nedtrappning av dessa.

Jag frågade henne om smärtstillande vid själva olyckan. Undrade om hon begärde maxdos av morfinpreparat, i tron att alla gjorde det i såna lägen. Det hade jag gjort, oavsett smärtnivå, bara för att man kan och för välbehaget i ruset. Förvånande nog sa hon att hon inte fick morfin alls och att det inte gjorde så fantastiskt ont att hon tyckte att det behövdes.

Har för mig att hon hade fått omdöme från någon läkare att det var väldigt ”fina” brott (eller hur det nu är de uttrycker sig) och att det kunde göra att smärtan blev mindre. Om jag minns rätt.

Nu frågade jag inte specifikt om perioden efter, men mitt intryck var att hon inte använde annat än receptfria värktabletter.
Citera
2019-04-03, 22:42
Medlem
Citat:
Här hittar du information om Lenas skador, vad jag kan
bidraga med i alla fall. Inte svar på alla dina undringar,
men en viss överblick i bästa fall.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Stort tack för stor hjälp!
Tycker jag fått svar på mer än jag vågade hoppas på.
Ser inte heller nåt skäl att i grunden misstro LW:s uppgifter eller upplevelser av skadorna. Hon hade säkert besvär, även om jag inte riktigt förstår varför man valde att inte gipsa hennes ursprungliga fraktur. Men lämnar det, offt som det blir.
Citera
2019-04-03, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag tror inte att LW såg det som någon
sjukdomsvinst att vara beroende av andra

för att göra de vardagliga sysslorna, att inte kunna vara ute och röra på sig som
hon var van vid och att inte kunna
geocacha.
Hon var självständig och van att klara sig
själv och att kunna göra vad hon ville.
Jag tror att det var mycket frustrerande
för henne men hon kämpade för att bli
återställd och när hon lyckats med det
så kommer det ett kräk och mördar
henne!
Håller med.
Jag backar på det där med "sjukdomsvinst". Åtminstone lite grann. Ganska mycket till och med.
Fast hur var det med den där pulkan dragen genom skogen? Jag fick ursprungligen för mig att den transporten skedde i den akuta fasen, alltså från skadeplats till "civilisationen", alltså till ett ställe från vilken den skadade LW kunde bli avförd till vårdenhet för bedömning och ev åtgärd.
Eller minns jag fel? Var det i själva verket en mer reguljär GC-tur? För att komma ut i naturen? Fast med den skillnaden att LW hade ordnat med ett manligt "dragdjur"? En som ville vara henne behjälplig? En vänlig man som LW lyckades utnyttja och få känna sig betydelsefull, lite prinsessig rentav? Mina funderingar, baserade på ovanstående antagande.

OffT: För att inte MissSweden skall överreagera, sin vana trogen, är det väl bäst att understryka att det inte är fel att då och då få lov att känna sig som en prinsessa. Det tror jag alla håller med mig om, eller hur?
Citera
2019-04-04, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Jag frågade henne om smärtstillande vid själva olyckan. Undrade om hon begärde maxdos av morfinpreparat, i tron att alla gjorde det i såna lägen. Det hade jag gjort, oavsett smärtnivå, bara för att man kan och för välbehaget i ruset. Förvånande nog sa hon att hon inte fick morfin alls och att det inte gjorde så fantastiskt ont att hon tyckte att det behövdes.

Har för mig att hon hade fått omdöme från någon läkare att det var väldigt ”fina” brott (eller hur det nu är de uttrycker sig) och att det kunde göra att smärtan blev mindre. Om jag minns rätt.

Nu frågade jag inte specifikt om perioden efter, men mitt intryck var att hon inte använde annat än receptfria värktabletter.

Ok, då glömmer jag tankar på att hon träffade suspekta individer av den orsaken.
Citera
2019-04-04, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Går det att få fram mer exakt vilken sorts benskada LW de facto hade? Det har flutit runt högst diffusa uppgifter om benskada och att hon skulle blivit dragen genom skog, liggande på en pulka.
Jag önskar info om diagnos, behandling och duration. Vill inte anklaga LW för att ha överdrivit sina besvär, men visst ser jag här i denna, för mig än så länge liiite diffusa skadebild, ett stort utrymme för det man kallar 'sjukdomsvinst'. LW vore i så fall inte den första människan på jorden som skulle kunna tänka sig dra nytta av att på olika sätt aggravera sina besvär/symptom.

Det där andra om smärtstillande:
Den kliniska bilden av LW vill jag hävda motsäger ett opioid-/kodeinintag.
Men eftersom vi (jag) inte vet nånting om själva skadan, så blir det svårt att spekulera om farmakabehandling. Klart är i alla fall att utsättning/nedtrappning av t ex oxycodone inte ger den effekt/de besvär (=den bild) som LW uppvisade.

Det stämmer nog det du skriver, hon skulle kanske snarare varit mer dämpad än
speedad om hade tagit opioidpreparat
Citera
2019-04-04, 00:42
Medlem
landbandys avatar
Har så svårt att tro att det finns tillräckligt med funnet bevismaterial för att kunna få fram den som gjort sig skyldig till Lenas död ,och det känns som en skymfs mot Lena , att hennes baneman ej tvingas stå till svars för det han gjort mot henne .

Så sorgligt .
Citera
2019-04-04, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Har så svårt att tro att det finns tillräckligt med funnet bevismaterial för att kunna få fram den som gjort sig skyldig till Lenas död ,och det känns som en skymfs mot Lena , att hennes baneman ej tvingas stå till svars för det han gjort mot henne .

Så sorgligt .

Tyvärr så finns det ingenting som tyder på att du har fel.
Citera
2019-04-04, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Du ställer bra och högst relevanta frågor.
Inte minst det stycke jag fetat leder ju till att man undrar lite över hur djup och innerlig vänskapen var/är, eller hur?

Redan tidigt i tråden gick jag ut med funderingar hur pass stort och innerligt LW:s väninnenätverk egentligen var. Jag hade mina teorier om att LW, som den attraktiva, egensinniga och självständiga kvinna hon var, därigenom skulle kunna bli fjärmad från riktigt tajt systerskap. Sånt känner jag väl till, inte minst från min personliga omgivning. Kvinnorna runt LW har ju sett att hon, efter uppbrottet från UW, inte tvekade att hålla många relationer igång. Sånt kan upplevas hotande, särskilt om man som kvinna vid sin sida har en attraktiv man. Då kan LW råka ut för att bli puttad bort.
Ur det här föds många frågor.

OffT 1: Jag skulle uppskatta om jag, för trådens skull, slapp att reflexmässigt bli påhoppad för att jag "utmålar LW som promiskuös" och andra liknande befängda anklagelser. Sånt indikerar bara låg läsförståelseförmåga parad med hög impulsivitet.

OffT 2: Blev du Tufsankatt hjälpt av min "bruksanvisning" till hur man kan se anmälningar? Hoppas det.
Om Du tagit till Dig hela mitt inlägg och undran så var mitt svar till någon som funderade på varför inte geoutövare i Örebro fixade till LW:s burk.

Att LW hade kamrater utanför geo-kretsen tvivlar jag inte på... en del har visat sig här i tråden.
Finns såklart många som inte är här på FB (varken läser eller skriver) och som saknar henne i sitt innersta.

Min undran ställde sig till geo-folket i Örebro (är Du en av dom?) hur bekväma i sitt intresse för geo känner dom sig efter vad som hänt med LW?

Många relationer igång skriver Du... vad menar Du med relationer? Skulle det vara något negativt?
Citera
2019-04-04, 07:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Håller med ,"MAN SKA INTE SLÅ NÅGON SOM REDAN LIGGER NER "det ordspråket är man ju faktiskt upplärd med ,eller : "EN GOD COWBOY SKJUTER INTE NÅGON I RYGGEN " .....eller "MAN SLÅR INTE EN KVINNA !"......

Så det fega beteendet som mördaren haft ; att slå ner en person som är fullständigt trasig i båda benen ,dessutom bakom en vägg som döljer vad som sker ; hörselmässigt !

Hur fegt är inte det ?

Att gömma sig med offret bakom en bullervägg , som en Assasins med onda avsikter ,det är verkligen inte shysst . Fattar personen som dödat Lena ,egentligen vad han har gjort ? ? ......

Var det verkligen nödvändigt ,detta dödande ?
Trivs mördaren med att göra ett helt koppel utav folk olyckliga , över att Lena är död ?

Saknaden är enorm ...hon gav oss en extra solstråle ☀️ och glädjeglimt , omkring allt vi företog oss !

Och då var jag bara en utav hennes ytliga kontakter ,så hur mycket saknad finns inte hos syskon och sina barn ; Jo massor !!
Som aldrig går att gottgöra !

😇Det fanns EN mycket speciell Lena ,och hon SAKNAS av oss alla 💔
Tänkvärda och fina ord Du skriver, lider mer Er som kände Lena!

Ps Ge inte upp hoppet ang att få till en lösning av detta förskräckliga mord! Ds
Senast redigerad av Tufsankatt 2019-04-04 kl. 07:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in