2018-09-22, 08:32
Medlem
Pulseandhearts avatar
Det finns mycket att säga om VSAB i allmänhet men även om skolan i S-holm i synnerhet!
Och att springa runt i uniformer med gradbetäckningar är ju så fjantigt - finns inget gott i det alls. Bara ett sätt att skapa någon form av makt!

Att PN som är VD ens får tillåtelse av de andra i företaget att hålla lektioner är för mig märkligt? Elakare person får man leta efter! Varför vill han sabba sitt egna företag genom att göra detta?
Det finns en hel del exempel på detta.

Al*xa*der som hela tiden under sina lektioner måste prata om sin tid som POLIS? Varför? Finns det någon relevans? Har han så dålig självkänsla? Man sitter ju fan å retar upp sig på han!

An*er* försöker göra ett bra jobb och är påläst - men har svårt att nå fram till deltagarna och då skriker han samma sak och tror att det hjälper. Det gör det inte!

Tyvärr så slutar de lärare som är vettiga och som kan ta folk (Ma*ia och Li*da) och nu senast upptäckte jag att St*f*n inte var kvar längre så nu är mina kurstillfällen på VSAB slut.

Da*iel försöker och han är snäll - men han saknar också tålamod och pedagogik och han verkar ta efter sin chef på kontoret!

Jag kommer rekommendera alla som frågar mig att gå någon annanstans.

Tack för ordet!
PaH
före detta elev.
Citera
2019-04-04, 07:48
Medlem
Jag tycker personligen att väktarskolan är bra!
Men det finns nog en del punkter som kan vara bra att ta upp.

T. ex att de större bolagen inte anställer dig efter avklarad utbildning... Under min tid där så hade vi 2 elever som hade fått anställning hos Avarn och blev skickade dit av dem! Och 2 andra var anställda av andra bolag.

Det andra är att läraren '' gapar och skriker'', skulle mer hävda att han är rak och tydlig och inte håller på att dalta med en massa nonsens. För att vara helt ärlig, många utav dem som söker hit kan knappt svenska överhuvudtaget. Vilket leder till att de inte fattar ett skit. Bara något som att lära sig vad nödvärn innebär verkar vara raketforskning för dessa.

VS är nog inte problemet utan eleverna. För de flesta som genomför utbildningen är inte direkt raketforskare. En utav dem jag gick med frågade läraren varför man inte hänger kriminella...
Citera
2020-08-04, 13:45
Medlem
Pope666s avatar
Någon som gått grundutbildningen för ordningsvakter hos väktarskolan, fick ni ett förordnade och jobb som ordningsvakt efter avklarad utbildning?

Vill inte betala ca 12 000kr om det bara är båg.
Citera
2020-08-05, 13:02
Medlem
Pope666s avatar
Jag har mailat till tre olika vaktbolag i sthlm och frågat om en ov utbildning från väktarskolan skulle kunna leda till jobb hos dem. Ingen har svarat. Börjar tro att en ov utbildning från väktarskolan är värdelös tyvärr.
Citera
2020-10-10, 11:42
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
Jag har mailat till tre olika vaktbolag i sthlm och frågat om en ov utbildning från väktarskolan skulle kunna leda till jobb hos dem. Ingen har svarat. Börjar tro att en ov utbildning från väktarskolan är värdelös tyvärr.

Hej, jobbat med ett flertal som gått OV-utbildningen hos Väktarskolan, precis som de som går hos polisen kan kvalitén variera men visst har de fått jobb.
Citera
2020-10-10, 12:05
Medlem
Pope666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Huntsman
Hej, jobbat med ett flertal som gått OV-utbildningen hos Väktarskolan, precis som de som går hos polisen kan kvalitén variera men visst har de fått jobb.

kul för dig. Jobbar du möjligtvis på den skolan? Jag fick aldrig ens ett svar när jag frågade om den utbildningen så ser den utbildningen som skit. Skulle aldrig slösa 10 k när det inte leder till jobb.
Citera
2020-10-10, 12:12
Medlem
Huntsmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pope666
kul för dig. Jobbar du möjligtvis på den skolan? Jag fick aldrig ens ett svar när jag frågade om den utbildningen så ser den utbildningen som skit. Skulle aldrig slösa 10 k när det inte leder till jobb.

Du har ju fel, det leder absolut till jobb, men visst, kör hos polisen istället, endast 22 875:-...
Citera
2021-05-23, 04:04
Medlem
Hej!

Jag skulle INTE rekommendera dig att välja Väktarskolan!!
De håller inte utbildningskraven och gör som de själva vill när det gäller upplägg och antal timmar osv, trots att det finns föreskrifter och bestämmelser för hur många timmar respektive block skall innehålla osv. Bara en "heads up" till alla er som eventuellt funderat på att välja Väktarskolan.
Det finns tyvärr mycket mer än detta att berätta gällande skolan som gör att man definitivt
bör välja bort denna utbildningsanordnare...

Skriver utav egen erfarenhet!
Citera
2022-02-07, 23:33
Medlem
Värkarskolans väktare har förstört krog livet i min stad. De är intressanta på så sätt att att så många är invandrare från orten samt alkoliserade rasister från byarna. Måste vara en intressant kontrast på lektionerna. När man har med dom att göra så är det Ibland är det walla bror och så bruten svenska att man tvivlar sin nykterhet eller så kan de inte använda sina 10 IQ och gå iväg från folksamlingarna innan man kallar folk skällsord. De väktarna som är invandrare låter andra invandrare göra vad som helst och de vita försöker bara sätta ditt invandrare och är allmänt aggresiva.

Blev faktiskt riktigt förvånad att detta var något man betalade för och inte något trams staten hade kommit på för att få invalider i arbete. För det verkar sakna grund kunskap om vad de får / kan göra har bland annat blivit tillsagd att visa leg när jag bara promenarade på stan vilket de inte får göra.

Känns rent spontant som att om man tar sig själv som människa seriöst finns det bättre alternativ på framtid.
Citera
2022-02-08, 00:28
Medlem
Blev intresserad av denna Patrick och googlade runt lite och fick fram att denna har tagit region norbotten till domstol efter att dom valt att bryta avtalet med väktarskolan och stänga ute dom i framtida förhandlingar pga av bristfälligheter i yrkeshantering.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/norrbotten/forvaltningsratten-avslar-vaktarskolans-overklagan
Citera
2022-03-20, 11:22
Medlem
Karl.pilkington.s avatar
Jag har själv gått på väktarskolan I Boden och kan ge en STARK AVRÅDAN att börja där. Det var verkligen inte bra. Jag gillade inte lärarens sätt minst sagt och vi var en skötsam grupp. Det var annat som var dåligt också. Vill inte gå in på detaljer för att då kommer jag outa mig själv för mycket men tro mig.. det är inte bra där.. Vad du än gör, börja inte där, det är inte bra på något sätt. Det är vad jag som gått där i 6 veckor har att säga. Det är min åsikt.
Citera
2022-03-22, 23:06
Medlem
itsallalies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karl.pilkington.
Jag har själv gått på väktarskolan I Boden och kan ge en STARK AVRÅDAN att börja där. Det var verkligen inte bra. Jag gillade inte lärarens sätt minst sagt och vi var en skötsam grupp. Det var annat som var dåligt också. Vill inte gå in på detaljer för att då kommer jag outa mig själv för mycket men tro mig.. det är inte bra där.. Vad du än gör, börja inte där, det är inte bra på något sätt. Det är vad jag som gått där i 6 veckor har att säga. Det är min åsikt.

Det är väl den allmäna uppfattningen hos oss som gjort VU hos BYA genom åren... har haft nöjet sedan flertalet år att jobba med folk som varit där...och att dessa tilläts klara sig igenom där har fått mig att se ner på hela branschen (ja, såpass då majoriteten som blivit väktare och arbetar ute sedan minst 10 år kommer just därifrån) och kan inte påstå längre att jag känner något ärorikt att ha det yrke jag har.

De erfarenheter av de jag mött, och hört av dessa, vad de varit med om under denna utbildning är likväl absurda som de själva som väktare ute i yrket.

Jag vill påstå att städare på samhall är mer lämpliga än folk som hittat ut från denna utbildning.

Jag kunde ha skojat om detta för kanske då drygt 10 år sen, men nu är det endast bara ett enda stort skämt, eftersom jag ser hur dessa individer "fungerar" ute i yrket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in