2019-04-04, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Källa?
Oroliga kollegor. Polisens uttalande.
Har polisen hittat på det? Jag trodde ni litade på polisen och aldrig skulle ifrågasätta nåt hos polisen.

Det var chefen som larmade polisen om en försvunnen familj och polisen tog det naturligtvis på högsta allvar då det involverade minderåriga barn. Man skickade dit närmaste polisbil för att kontrollera. Dom betraktade det som en rutinuppdrag.
Senast redigerad av Remark 2019-04-04 kl. 00:09.
Citera
2019-04-04, 00:10
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror det berodde på att O var väldigt tillitsfull, hade han lovat att vara där kl. 14.00 så var han där, alltid. Därför ringde chefen först H, sökte släktingar mfl om vad som hänt som försenat O. Slutligen polisen och eftersökte en hel familj. Så ovanligt var det att O inte höll sitt löfte, hade aldrig hänt förr.

Det kanske hade hänt tidigare - att O uteblivit. Sittandes i en garderob. "Familjen" befanns ju vara i kris, sen flera år - det var ju redan känt - på en del håll. Det fick vi / allmogen veta - omgående. Minns du ?
Citera
2019-04-04, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
I all välmening. Vad får dig att tro att du / ni ska hitta några svar på era problem / frågor i denna tråd ?

I tråden finns frågeställningar kring tre brottsoffer; en mördad mamma och hennes två barn. Tillika; en hängd pappa.
Det har sagts att barnen blivit diagnostiserade med nåt som kallas ME - av en skånsk doktor.

Känns det verkligen angeläget att söka svar - här ?
Jag är här av samma anledning som de flesta andra. Jag försöker förstå hur denna hemska händelse kunde ske. Sen att det dyker upp en massa dumt felaktigt dravel är faktiskt inte mitt fel.
Vet inte varför du tror att jag efter ett drygt år här inte förstått händelseförloppet (även om det tvistas om mammans delaktighet) har jag gett sken av att vara så ointelligent.
Varför hänger du själv här?
Citera
2019-04-04, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Missan27
Att skicka hem polisen gör man inte i första hand. Trots konferensen. Aldrig hört att chefer ringer till polisen. Man improviserar. Dom här kollegorna var dugliga människor. Men igen; du krigar. Du vill förvränga av nån anledning. Nyfiken på varför? Du vet själv att det jag såg och vad kollegorna såg var samma sak. En djupt deppig man.
Du pendlar mellan deppig och psykotiskt. Jag förstår om du nu backar till deppig för att försöka rädda ansiktet. Den som förvränger är du. Chefen ringde polisen efter att ha försökt få kontakt med familjen en hel dag så det var inget man gjorde ”i första hand”.
”Aldrig hört att chefer ringer till polisen. Man improviserar.” — vad betyder det ens? Man genomförde konferensen och försökte få tag på familjen hela dagen. På eftermiddagen åkte polisen dit och fann familjen död. Polisen som skickade dit patrullen kan mycket väl ha varit pappan till barnvakten. Då är det rimligt att han ville ta det säkra för det osäkra och kolla varför O inte hade dykt upp till sin konferens.

Så gör man i Sverige och i många andra länder. Så gör dugliga människor.

Jag krigar inte, det här är ett diskussionsforum där man får diskutera. Du vinner inga poäng genom att skriva om krig och förvrängningar bara för att du saknar argument.
Citera
2019-04-04, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag tror det berodde på att O var väldigt tillitsfull, hade han lovat att vara där kl. 14.00 så var han där, alltid. Därför ringde chefen först H, sökte släktingar mfl om vad som hänt som försenat O. Slutligen polisen och eftersökte en hel familj. Så ovanligt var det att O inte höll sitt löfte, hade aldrig hänt förr.
Tror du det? Jag har en känsla av att väldigt många, åtminstone i min branch, räknas som pålitliga i sin yrkesövning. Har dock väldigt svårt se att arbetsgivare skulle ringa Polisen för att man uteblir en dag från jobbet och det oavsett vad som stod på schemat den dagen.
Citera
2019-04-04, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt
Tror du det? Jag har en känsla av att väldigt många, åtminstone i min branch, räknas som pålitliga i sin yrkesövning. Har dock väldigt svårt se att arbetsgivare skulle ringa Polisen för att man uteblir en dag från jobbet och det oavsett vad som stod på schemat den dagen.
Såvida man inte misstänker att brott har skett då förstås. Btw nu kommer jag åter att tänka på "det som inte fick hända hände" eller hur nu citatet var. Hoppas det får sin förklaring en dag.
Citera
2019-04-04, 00:17
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidar17
Jag är här av samma anledning som de flesta andra. Jag försöker förstå hur denna hemska händelse kunde ske. Sen att det dyker upp en massa dumt felaktigt dravel är faktiskt inte mitt fel.
Vet inte varför du tror att jag efter ett drygt år här inte förstått händelseförloppet (även om det tvistas om mammans delaktighet) har jag gett sken av att vara så ointelligent.
Varför hänger du själv här?

Jag vill försöka förstå varför en del, visserligen få, tror att barnen är mördade på grund av en påstådd sjukdom - dom skulle haft. Oavsett ME.
Jag ser ingen koppling därvidlag - det kanske du och flera med dig gör.....
Citera
2019-04-04, 00:20
Medlem
Citat:
Det kanske hade hänt tidigare - att O uteblivit. Sittandes i en garderob. "Familjen" befanns ju vara i kris, sen flera år - det var ju redan känt - på en del håll. Det fick vi / allmogen veta - omgående. Minns du ?

Att familjen satt i en garderob, nej.
Citera
2019-04-04, 00:23
Medlem
Citat:
Jag vill försöka förstå varför en del, visserligen få, tror att barnen är mördade på grund av en påstådd sjukdom - dom skulle haft. Oavsett ME.
Jag ser ingen koppling därvidlag - det kanske du och flera med dig gör.....
Det är nog ännu färre som tror att barnens sjukdom endast var påstådd.
Citera
2019-04-04, 00:24
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Tycker du att du och din chef ska få utgöra måttstocken för detta i hela Sverige? Om du inte skulle bli saknad så blir ingen annan det heller?

Inte fan eftersöker man alltid några juveler - med polisens hjälp - för att dom inte inställer sig på arbetet var dag heller.
Har du aldrig haft ett jobb ?
Citera
2019-04-04, 00:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Nu får du nog gå in på djupet och hur narcissister (och psykopater) EGENTLIGEN fungerar. Trodde nästan att du kunde sånt. Nu menar jag inte det vanliga ytliga snacket - jag menar på djupet.

I boken "Kognitiv psykoterapi i klinisk tillämpning" (Freeman, Pretzer, Fleming & Simon) kan du begrunda vad som egentligen ligger till grund för en narcissistisk personlighetsstörning = en i grunden ynklig personlighetstyp som endast får näring genom att trycka ner och härska över andra.

Läs! Den finns även på nätet!
Tack men jag behöver inte dina tips om NPD, har det via utbildning och så gammal litteratur attraherar mig inte såtillvida den inte är större verk av pionjärer. Saken är den att det ofta är tvåvägs, en gång offer så är det lätt att manipuleras igen.

Jag frågar snarare om Oskar som psykopat alt NPD eftersom du anser att så är fallet - först och främst relaterat till självmord.
Sen undrar jag kring förlopp från att det Agnes blir sjuk innan 2015.
Senast redigerad av develi 2019-04-04 kl. 00:30.
Citera
2019-04-04, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NilsHlt

Det beror nog på hur viktig man betraktas vara. Dvs för den insats man skall göra vid just en specifik tidpunkt. Som här. O var utannonserad att inleda en internationell konferens för en stor publik i en aula vid ett specifikt klockslag.

Att han inte kom som avtalat, hade aldrig hänt tidigare någonsin!
Senast redigerad av Remark 2019-04-04 kl. 00:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in