Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-04-03, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Uppgiften att det fanns ett fotografi av en naken pojke hos Jackson kommer vad jag förstår från en polisrapport från husrannsakan på Neverland. Däremot är det inte visat att pojken är Spence. Det är inte olagligt att inneha ett fotografi av ett naket barn och alltså användes det inte som bevis. Även om åklagare hade kunnat göra gällande att bilden var av Spence var det inte honom Jackson anklagades för att ha förgripit sig på. Det var alltså inte så konstigt att den inte användes mot honom.

Alltså, i så fall, bilden existerade, men om den föreställde Spence är däremot osäkert.

Det är inte olagligt att inneha porr heller, men ändå valde åklagare att vissa dessa för juryn.
Om en naken bild på Spence eller någon annan pojke fanns, så hade de visat den också.
Citera
2019-04-03, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Okej. I badrummet förvarade han ”Bidgood”, en fotobok med bilder på nakna män och nakna unga pojkar som leker tillsammans. Här är en bild:
https://images.app.goo.gl/DnnatVGcXcMDJ4gA8

Tillsammans med två andra erotiska konstböcker, ”The Gynoids”, med sadomasochistiskt tema, och ”Scenes d’Interieur” med lesbiskt tema. Måste varit spännande för barnen som var i det badrummet. Tillsammans med ett par porrtidningar som låg framme, samt porrtidningar i en portfölj. I badrummet hade han även ett fotografi av Macauley Culkin.

I sovrummet förvarade han fotoböckerna ”Man, a Sexual Study of Man (”depicted naked males engaged in sexually explicit activities including oral copulation and anal sex”), ”Taormina” (”compilation of photographs, which depicted both adult and juvenile males, who were posed in the nude”), ”Before the Hand of Man” (”a compilation of photographs which depict nude males), ”Bob and Rod” (”a compilation of photographs of two adult males, who for the most part, were pictured in full and partial nudity”).

I ett låst skåp i sitt sovrum hade han två fotoböcker av två dömda pedofiler, Ronald C Nelson och Georges St. Martin: ”The Boy” och ”Boys will be boys”. Här är några bilder ur Boys will be boys:
https://images.app.goo.gl/b6NtS7NbJVFYjKhF9
https://images.app.goo.gl/uD6QiYk11D4uyExY6
https://images.app.goo.gl/S9Uk8z17RY2GcWCt8

Och The Boy:
https://images.app.goo.gl/TzVqoCs1mC4k3K9P6
https://images.app.goo.gl/BtFXBBToU1BTwvhy9
https://images.app.goo.gl/knz1saFJd2nTNpmcA

Utöver dessa fotoböcker hade han ett 30-tal nudisttidningar med bilder på nakna män, kvinnor och barn. Enligt polisen hittades ofta sådana tidningar och fotoböcker hos pedofiler, eftersom de var lagliga att äga. Det var också på dessa man hittade flesta av hans fingeravtryck, medan man inte hittade några på Playboytidningarna.

Han hade fler konstböcker än såhär, t.ez. Chop Suey Club med bilder på en 15-åring pojke som poserar naken för den 50-årige fotografen. Jag köper att ”Dressup Playacts and Fantasies of Childhood” är en konstbok, men den innehåller likväl bilder på tolvåriga pojkar som sitter nakna i en stol med särade ben.

Och inga fingeravtryck från MJs påstådda offer hittades på dessa, så det är troligt att dessa var inte så lätt tlllgängliga som det påstås.
Citera
2019-04-03, 19:14
Medlem
Mr_Sinisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Visa mig konkreta bevis på att MJ är skyldig istället för att hänvisa till amatör psykoanalyser.

Förnekar du att MJ sov med småpojkar? Varför tror du MJ var mer intresserad av att umgås med småpojkar än med vuxna?
Citera
2019-04-03, 19:18
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Okej. I badrummet förvarade han ”Bidgood”, en fotobok med bilder på nakna män och nakna unga pojkar som leker tillsammans. Här är en bild:
https://images.app.goo.gl/DnnatVGcXcMDJ4gA8

Tillsammans med två andra erotiska konstböcker, ”The Gynoids”, med sadomasochistiskt tema, och ”Scenes d’Interieur” med lesbiskt tema. Måste varit spännande för barnen som var i det badrummet. Tillsammans med ett par porrtidningar som låg framme, samt porrtidningar i en portfölj. I badrummet hade han även ett fotografi av Macauley Culkin.

I sovrummet förvarade han fotoböckerna ”Man, a Sexual Study of Man (”depicted naked males engaged in sexually explicit activities including oral copulation and anal sex”), ”Taormina” (”compilation of photographs, which depicted both adult and juvenile males, who were posed in the nude”), ”Before the Hand of Man” (”a compilation of photographs which depict nude males), ”Bob and Rod” (”a compilation of photographs of two adult males, who for the most part, were pictured in full and partial nudity”).

I ett låst skåp i sitt sovrum hade han två fotoböcker av två dömda pedofiler, Ronald C Nelson och Georges St. Martin: ”The Boy” och ”Boys will be boys”. Här är några bilder ur Boys will be boys:
https://images.app.goo.gl/b6NtS7NbJVFYjKhF9
https://images.app.goo.gl/uD6QiYk11D4uyExY6
https://images.app.goo.gl/S9Uk8z17RY2GcWCt8

Och The Boy:
https://images.app.goo.gl/TzVqoCs1mC4k3K9P6
https://images.app.goo.gl/BtFXBBToU1BTwvhy9
https://images.app.goo.gl/knz1saFJd2nTNpmcA

Utöver dessa fotoböcker hade han ett 30-tal nudisttidningar med bilder på nakna män, kvinnor och barn. Enligt polisen hittades ofta sådana tidningar och fotoböcker hos pedofiler, eftersom de var lagliga att äga. Det var också på dessa man hittade flesta av hans fingeravtryck, medan man inte hittade några på Playboytidningarna.

Han hade fler konstböcker än såhär, t.ez. Chop Suey Club med bilder på en 15-åring pojke som poserar naken för den 50-årige fotografen. Jag köper att ”Dressup Playacts and Fantasies of Childhood” är en konstbok, men den innehåller likväl bilder på tolvåriga pojkar som sitter nakna i en stol med särade ben.

Bra du plockade fram bilderna. Det är defintivt inget en vettig förälder skulle låta sitt barn posera för.

Uppenbart varför det räknas som förtäckt barnporr och typisk peddobok. Kan nån verkligen neka till det? Om det vore du som var barnet, eller ditt barn, hade du velat såna här bilder spreds?

Räknas detta som barnporr med dagens mått också? Det ser typiskt ut som gammal mjukisporr från "herrtidningar", typ gamla Fibban, fast med pojkar och mer avklätt. Och Sverige var ju extremt frigjort, "svenska synden".
Senast redigerad av SmurfSmurf 2019-04-03 kl. 19:21.
Citera
2019-04-03, 19:29
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Har hela tiden sagt att vi aldrig säkert kommer få veta, det har gått för lång tid, gick inte förut och kommer inte gå nu. Jag tycker egentligen hela idén med att stämma ett dödsbo efter 10 år är knäpp. Kan dock köpa förklaringen att det är för att få uppmärksamhet och sona att de ljög i rätten eftersom de inte har nån chans att vinna.
De tror väl att de kan vinna, annars hade de väl inte försökt sig på ett omöjligt fall på en sådan skala.

Citat:
Kommer det fram att de storljuger (nu räknar jag inte sånt man kan komma ihåg fel) blir jag givetvis skitförbannad och lovar heligt att göra en hel pudel offentligt i denna tråd.
Det har redan kommit fram att de ljuger Att du sedan vägrar erkänna att de ljuger beror väl på din bias.

Som sagt, tågstationen och Grand Canyon. Sedan kan ju Michael Jackson fortfarande ha varit en pedofil helt utan att ha förgripit sig på just dem. Det kan ju mycket väl vara så att de kanske vet om att Michael Jackson var en pedofil, och hoppas på att någon eller några fler ska träda fram och joina dem i rättegången, alltså vuxna män som var barn då, och blev sexuellt utnyttjade av MJ. Lite ungefär som Bill Cosby's alla anklagare dök upp en efter den andra när det väl började rulla igång. Noterbart är att Michael Jackson inte verkar ha många anklagare så sett.

Det är också intressant att notera att inga rika barnstjärnor som Macaulay Culkin eller Corey Feldman har anklagat Michael Jackson för att ha antastat dem, bara de som inte var rika eller kända.

Citat:
Angående moralisk auktoritet etc du raljerande om, ok, jaja, jag kan bara skratta bort det egentligen och skit samma. Jag tål verkligen inte när djur och barn far illa, men är "Dödsknarknazist" sen 2007 och känd som djurvän men inte moralkärring. Det jag reagerade på var jag inte skulle bry mig om barnen, om det nu var mig EliasAlucard syftade på.
Nu anklagade jag inte dig eller någon annan för att inte bry sig om barn; min poäng var att ni inte motiveras av att skydda eller tänker på barnen i första hand, när ni pedofilstämplar Michael Jackson, utan att ni snarare motiveras av andra agendor. Enligt egen utsago är du dödsknarknazist; menar du på fullaste allvar att din politiska världsåskådning inte influerar dig att tycka att Michael Jackson var en pedofil? Michael Jackson, negern som blev en symbol för mångkultur, rasblandning och invandring. Det är ganska vanligt bland "dödsknarknazister" att tycka att Michael Jackson var en pedofil, inte för att han nödvändigtvis var det utan för att han var en vänsterextremist, och därför är det nära till hands att pedofilstämpla Michael Jackson av ideologiska skäl.
Citera
2019-04-03, 19:38
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
De tror väl att de kan vinna, annars hade de väl inte försökt sig på ett omöjligt fall på en sådan skala.

Det har redan kommit fram att de ljuger Att du sedan vägrar erkänna att de ljuger beror väl på din bias.

Som sagt, tågstationen och Grand Canyon. Sedan kan ju Michael Jackson fortfarande ha varit en pedofil helt utan att ha förgripit sig på just dem. Det kan ju mycket väl vara så att de kanske vet om att Michael Jackson var en pedofil, och hoppas på att någon eller några fler ska träda fram och joina dem i rättegången, alltså vuxna män som var barn då, och blev sexuellt utnyttjade av MJ. Lite ungefär som Bill Cosby's alla anklagare dök upp en efter den andra när det väl började rulla igång. Noterbart är att Michael Jackson inte verkar ha många anklagare så sett.

Det är också intressant att notera att inga rika barnstjärnor som Macaulay Culkin eller Corey Feldman har anklagat Michael Jackson för att ha antastat dem, bara de som inte var rika eller kända.

Nu anklagade jag inte dig eller någon annan för att inte bry sig om barn; min poäng var att ni inte motiveras av att skydda eller tänker på barnen i första hand, när ni pedofilstämplar Michael Jackson, utan att ni snarare motiveras av andra agendor. Enligt egen utsago är du dödsknarknazist; menar du på fullaste allvar att din politiska världsåskådning inte influerar dig att tycka att Michael Jackson var en pedofil? Michael Jackson, negern som blev en symbol för mångkultur, rasblandning och invandring. Det är ganska vanligt bland "dödsknarknazister" att tycka att Michael Jackson var en pedofil, inte för att han nödvändigtvis var det utan för att han var en vänsterextremist, och därför är det nära till hands att pedofilstämpla Michael Jackson av ideologiska skäl.

Jag skojade om dödsknarknazismen, fattar du väl. Det är ju vad flashbackare stämplades som förr, i media.

Angående bevisande ljugandet måste de få chansen att förklara, inte dömer man nån ohörd. Det är länge sen och de var barn, och långt innan facebooks tid. Man höll inte rätt på exakta årtal på samma sätt som nu.

Vad jag tror är att Wade har ljugit två gånger i rätten, en gång som barn och en gång som vuxen. James ljög en gång som barn.
Senast redigerad av SmurfSmurf 2019-04-03 kl. 19:44.
Citera
2019-04-03, 19:39
Medlem
Varför har inte James Safeshuck kommenterat faktafelet i dokumentären gällande tågstationen? Det är bara Dan Reed som kommenterat tågstationen...Varför kan inte bara James Safechuck reda ut vad som är hans sanning gällande tågstationen? Döljer han något? Eller kan det vara så enkelt att han ljög i dokumentären!?Vad tror ni? Jag tror han är en lögnare!
Citera
2019-04-03, 19:46
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Alltså, i så fall, bilden existerade, men om den föreställde Spence är däremot osäkert.

Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Det är inte olagligt att inneha porr heller, men ändå valde åklagare att vissa dessa för juryn.
Om en naken bild på Spence eller någon annan pojke fanns, så hade de visat den också.

Såklart det INTE fanns en bild på Spence eller någon annan naken pojke som vissa hävdar.

Åklagarna hävdade 1993 i en "motion" att det fanns en bild men när de skulle presentera all bevis från 1993 i rättegången 2005 så lämnade åklagarna endast in de två konstböckerna och inga bilder på nakna småpojkar. Åklagarna som har bedrivit en häxjakt på MJ sedan 1993 har efter denna "motion" aldrig mer någonsin nämnt några bilder på småpojkar, varken i rätten eller i andra "motions" på de bevis de ville ta med under rättegången 2005. Det finns absolut inga som helst bevis på att det existerar en bild på Spence.

På tal om Jonathan Spence så hävdar han å andra sidan att Wade Robsons advokater trakasserar honom. Wade har bett rätten att Spence med TVÅNG ska lämna ut sina journaler eftersom Wade vill ha hans "medical, psychotherapeutic and sexual histories" och Wades advokat kallar honom för "an uncooperative witness".

Spence svarar: "Plaintiff's bullying behavior toward a non-party is inexcusable and speaks for itself. Mr Robson merely proffered an argument that such information is generally relevant and has made no showing whatsoever that he has a compelling need for information protected by Spence's right to privacy. It's a fishing expeditions that would require the disclosure of private information are not allowed".

Spence vill absolut INTE vittna för Wade enligt hans objection: "Spence objects to the Subpoena" och Spence advokat skriver följande till rätten "It’s highly unlikely that a deposition will lead to discovery of admissible evidence. Furthermore, Spence doesn’t know Robson and have no information about Robson’s claims".

Källa: https://www.scribd.com/document/360297273/Robson-Case-Spence-Protective-Order-Motion
Senast redigerad av Xfiles 2019-04-03 kl. 19:51.
Citera
2019-04-03, 19:49
Medlem
Citat:
Jag skojade om dödsknarknazismen, fattar du väl. Det är ju vad flashbackare stämplades som förr, i media.

Angående bevisande ljugandet måste de få chansen att förklara, inte dömer man nån ohörd. Det är länge sen och de var barn, och långt innan facebooks tid. Man höll inte rätt på exakta årtal på samma sätt som nu.

Vad jag tror är att Wade har ljugit två gånger i rätten, en gång som barn och en gång som vuxen. James ljög en gång som barn.

Tror du mer på dessa två män än MJ och hans familj?
Citera
2019-04-03, 19:53
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
Tror du mer på dessa två män än MJ och hans familj?

Ja.
Citera
2019-04-03, 19:53
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stillking
Varför har inte James Safeshuck kommenterat faktafelet i dokumentären gällande tågstationen? Det är bara Dan Reed som kommenterat tågstationen...Varför kan inte bara James Safechuck reda ut vad som är hans sanning gällande tågstationen? Döljer han något? Eller kan det vara så enkelt att han ljög i dokumentären!?Vad tror ni? Jag tror han är en lögnare!

Vad ska James säga efter lögnen nu har kommit ut? Först om tågstationen och sedan om att MJ ska ha köpt Neverland till honom som nu motbevisats med dokumentet om handpenningen.

Som denna kommentar fint skrev:

"The beauty of the lie that Dan Reed and Jimmy Safechuck are caught in is that there's LITERALLY no escape. If they go back in time, the train station where Jimmy was "abused" didn't exist. If they go forward in time when the station was built, Jimmy has to be over 16.#Checkmate"
Citera
2019-04-03, 19:56
Medlem
Citat:
Ja.

How do you know that Michael Jackson wasn't a paedophile?!? You weren't in the room!!!

No... but I know the room wasn't even built when the abuse was alleged... does that count?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in