2019-04-03, 12:21
Medlem
SGDFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
Född i Älvdalen 1931,

Du som kan allt, dom två som Lisbeth ser veckor före mordet.

Är något fastställt av någon där. Vet att det pratas om byggarbetare från öststaterna i Gamla stan.

Det är lite svårt att söka på dessa två i tråden, har du förslag på sökord?
Citera
2019-04-03, 12:50
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGDF
Du som kan allt, dom två som Lisbeth ser veckor före mordet.

Är något fastställt av någon där. Vet att det pratas om byggarbetare från öststaterna i Gamla stan.

Det är lite svårt att söka på dessa två i tråden, har du förslag på sökord?
Var byggarbetarna inte kopplade till en konstlokal? Och fanns det inte polska tavelförsäljare med i bilden?
Citera
2019-04-03, 13:06
Medlem
andersaanderssonas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riskybizzy
Att få intrycket av något är väl lite väl löst att bygga ett antagande på. Du brukar väl vara angelägen om att man skall vara stringent och ha backning för det man säger. Jag postade mitt inlägg just för att visa att denna diskussion har tuggats om och om igen så jag förstår inte varför du tog upp den igen (för det var väl du som drog igång det denna gången?). Jag reagerar eftersom jag är trött på s.k. trådsanningar. Vi har tillräckligt med märkligheter att dryfta i MOP än att mölja skottordningen om och om igen, det håller jag helt med om. Som sagt, när någon på ett logiskt sätt kan förklara hur LP kan ha skjutits rakt i från sidan med första skottet så är jag beredd att ompröva min ståndpunkt. Finns inga vittensmål som styrker det utan alla säger att GM kom upp bakifrån eller snett bakifrån så hur går det då ihop? Jag släpper dock gärna denna diskussion tillsvidare ...
Tala aldrig mer om för mig eller andra vad vi får eller inte får diskutera. Vi diskuterar precis vad fan vi vill. Så länge vi håller oss till ämnet. Det enda som händer med ditt gnäll är att vi ser att du liter av grandios självuppfattning.

Sedan verkar du inte kunna läsa förhör. Prova att göra det nykter nästa gång så kanske det går bättre.
Citera
2019-04-03, 13:14
Medlem
riskybizzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av andersaanderssona
Tala aldrig mer om för mig eller andra vad vi får eller inte får diskutera. Vi diskuterar precis vad fan vi vill. Så länge vi håller oss till ämnet. Det enda som händer med ditt gnäll är att vi ser att du liter av grandios självuppfattning.

Sedan verkar du inte kunna läsa förhör. Prova att göra det nykter nästa gång så kanske det går bättre.

Snälla lilla vän. Har jag förbjudit dig eller någon annan att diskutera skottordningen? Jag har väl rätt att uttrycka att jag personligen är trött på diskussioner som inte leder framåt och baserar sig på tyckande och inte fakta. Jag har läst förhören nykter tillräckligt många gånger så det ändrar inget att göra det igen. Sen att du verkar ha aggressionsproblem är inte mitt problem. Kram på dig!
Senast redigerad av riskybizzy 2019-04-03 kl. 13:20.
Citera
2019-04-03, 15:56
Medlem
Gothuss avatar
Sammanträffande dödsfall och orsak behöver inte betyda något men kan vara bra att veta om.

I januari 1994 hittades Gunnarsson skjuten i USA, 40 år. Mord
Milan Rastislav Valverius död 10 februari 1994, 69 år. Självmord
Rolf Dahlgren död i slutet av maj 1994, 58 år. Självmord
Aleksandr Balmages död 15 juni 1994, 57 år. Mord?
Bo Ståhl död 1994 ? ? Magsår/diabetes

Aleksandr Balmages dog av en hjärtattack i Moskva, men enligt viss information blev han mördad.
Senast redigerad av Gothus 2019-04-03 kl. 16:06.
Citera
2019-04-03, 16:12
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Sammanträffande dödsfall och orsak behöver inte betyda något men kan vara bra att veta om.

I januari 1994 hittades Gunnarsson skjuten i USA, 40 år. Mord
Milan Rastislav Valverius död 10 februari 1994, 69 år. Självmord
Rolf Dahlgren död i slutet av maj 1994, 58 år. Självmord
Aleksandr Balmages död 15 juni 1994, 57 år. Mord?
Bo Ståhl död 1994 ? ? Magsår/diabetes

Aleksandr Balmages dog av en hjärtattack i Moskva, men enligt viss information blev han mördad.
Bo Ragnar Ståhl, f. 22/5 1946. Död 24/8 1989, 43 år gammal, "misskött diabetes" alternativt "hjärtinfarkt"
Citera
2019-04-03, 16:17
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Bo Ragnar Ståhl, f. 22/5 1946. Död 24/8 1989, 43 år gammal, "misskött diabetes" alternativt "hjärtinfarkt"
Tack! Har du även koll på Anders Larssons uppgifter?
Citera
2019-04-03, 16:19
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Tack! Har du även koll på Anders Larssons uppgifter?
Anders Larson, död november 1991, 52 år gammal, "blödande magsår"
Se också (FB) Mordet på Olof Palme - 28 februari 1986.
Citera
2019-04-03, 17:38
Medlem
Avdelningen fria spekulationer.

Kan det finnas något samband med Cats Falcks död och mordet på Olof Palme.

" Ett av de påstådda attentaten skulle vara mot Cats Falck och hennes väninna Lena Gräns. Det påstår journalisten och Stasiexperten Andreas Förster på Berliner Zeitung. Hypotesen är att Cats Falck i sitt jobb på Rapport skulle ha kommit på att östtyskarna smugglade svensk elektronik och Boforsvapen från Sverige till Iran - och därmed skulle hon ha blivit en farlig fiende för DDR. "Helt euforisk" - En månad före sin död ska Cats Falck ha varit "helt euforisk" då hon berättade för en väninna att hon uppdagat något som ingen annan journalist hade gjort, säger Andreas Förster. Den tidigare Stasiagenten, överstelöjtnant Günter Bohnsack, menar att det är fullt möjligt att Cats Falck skulle ha kunnat bli ett så stort problem för DDR att Stasi ville likvidera henne. Enligt Förster skulle "Jürgen G" och två andra ha tagit sig igenom en hemlig gränsövergång i Hof i Bayern, sedan via Danmark tagit sig till Sverige och bjudit Cats och Lena på restaurang. De skulle sedan ha förgiftat dem och satt dem i den vita Renaulten. "Inget gift" Den legendariske mordutredaren Eric Skoglund utredde fallet: - Kvinnorna obducerades och det fanns inget gift i vare sig mage eller blod. Tror du att det kan ligga något i de nya uppgifterna? - Javisst, det är inte otroligt. Cats Falck var ju nyfiken på allt. Cats Falcks dåvarande sambo Lasse Strömstedt trodde 1985 att det var en olyckshändelse: - Det här låter fruktansvärt. Nu kommer saken i en helt annan dager.

https://www.expressen.se/nyheter/hemlig-agent-greps-for-mord-pa-cats-falck/
Citera
2019-04-03, 19:09
Medlem
Tema: Södermötet

Ett möte med några poliser och en hög militär, kvällen före mordet.

Samtliga personer vid mötet var namngivna, Tommy Lindström blev informerad och ett tag senare blev också Hans Ölvebro informerad om mötet.

https://www.youtube.com/watch?v=yXfBKtxRy7M
Palmemordet. Södermötet..
Citera
2019-04-03, 21:21
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
polisinspektör Eric Skoglund verkar vara rätt intressant, vilka förhör hade han hand om i palmemordet, tro?
Varifrån kommer han ifrån? Född?

här blir han intervjuad

http://lennartremstam.blogspot.com/2015/05/arne-irvell-och-eric-skoglund-blir.html
Citera
2019-04-03, 21:25
Medlem
hehehos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
fler döda som bekant
https://palmemordet.fandom.com/wiki/Hastig_d%C3%B6da_runt_mordet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in