2019-04-02, 17:58
Medlem
Starobrnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Astrorbit
När AfS får 0.4% i EU-valet. Vad händer sen då?
Man får fortsätta i sakta mak mot 1 eller 2 % som behövs för att bli med i opinionsundersökningsredovisningar. Väl där finns man på kartan och väcker mer intresse.
Citera
2019-04-02, 18:01
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Direkt torgmöte i Uppsala
https://www.youtube.com/watch?v=kY0XuwAi4cU
Hyfsad uppslutning och 400 som tittade live på Youtube. Trevligt.
Citera
2019-04-02, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Direkt torgmöte i Uppsala
https://www.youtube.com/watch?v=kY0XuwAi4cU

"Inga nazister på våra gator!"

Nu tog den sändningen slut.
Citera
2019-04-02, 18:17
Medlem
StillaHavets avatar
Mycket bra tal av Gustav! Det enda som fattades för skränvänstern var fanor med Lenin, Stalin och Mao.
Citera
2019-04-02, 18:21
Medlem
Fris avatar
Kasselstrand i högform på torgmötet i Uppsala idag!
Att jämföra med t.ex. EU-federalisten EBTs patetiska mummel om att prata om att prata med SD. Vågar hon ens kalla sig själv konservativ? Vet hon ens vad konservatism är för någonting? Konservera vad, tydligen inte det svenska folket eller kristna värderingar gentemot islamistiskt förtryck. Ulf Kristersson vågar ju inte prata med SD, annars hade han ju avsatt Stefan Löfvén och tagit regeringsmakten med sin "konservativa" riksdagismajoritet redan när han tillträdde före valet.
Citat:
Ursprungligen postat av Starobrno
Man får fortsätta i sakta mak mot 1 eller 2 % som behövs för att bli med i opinionsundersökningsredovisningar. Väl där finns man på kartan och väcker mer intresse.
SD har 0.3% av mandaten i EU-parlamenten. 2 av 751. Vad får dig att tro att de därför kan "förändra inifrån"? De är ju totalisolerade från allt inflytande även med 17% i Riksdagis numera. SD har t.o.m. förlorat sin talmanspost efter att det inbillade "konservativa blocket" röstade på en VPK:are istället. Grattis, din failande SD-sossejävel!

Hur förändrade SDs båda mångmiljonprofiterande Brysselaparasiter EU-lagen om internetcensur förra veckan? Alla nationalistiska ledamöter som SD bojkottar för att SD är PK, röstade mot, och det stod å vägde. SD hörde till de avgörande förrädarna! Är de verkligen för dumma i huvet för att klara av att trycka på en knapp med oerhörda konsekvenser för möjligheten att informera Europas väljare i framtiden?? Hur menar du att det INTE är en bortkastad röst att rösta på SD i detta val? Den var ju helt bortkastad för fem år sedan, det vet vi ju alla nu i efterhand när vi har facit i hand. Ingen väljare känner ens till vad SDs tysta misslyckade Bryssel-parasiter heter. Det som behövs är en svensk Nigel Farage som BILDAR OPINION (något SD obstinat vägrar göra) och orsakar en svensk Brexit genom att skapa debatt.

Är det JAG som via min skattsedel tvingas finansiera din vulgära politiska lögnpropaganda här? I så fall vill jag lämna in en reklamation, inte bara för att jag inte håller med ditt osammanmhängande utantillinlärda svammel, utan för att du är så jävla dålig på det! Ska jag ha en politisk motståndare så vill jag åtminstone ha någon som inte är så imbicill att denne fastnar med den felskräddade skjortans ärm i dörrhandtaget på toaletten och därför måste kräla över det nedpissade golvet för att med tån trycka på den röda handikapplarmknappen och bli utsläppt därifrån av butiksgallerians väktare före stängning!
Senast redigerad av Fri 2019-04-02 kl. 18:37.
Citera
2019-04-02, 21:15
Medlem
StillaHavets avatar
Måste säga att Gustavs tal idag i Uppsala var ett av hans bästa någonsin. Han har hittat exakt den retorik, de sakargument och med rätt framtoning (lugn men bestämd och resonerande) som verkligen slår an. T.o.m. vänsterbilva npcer lyssnade och faktiskt också poliserna. Idag kunde vi tydligt se varför massmedierna gör allt för att undvika att Kasselstrand ska nå ut bredare.

Fortsätt och finslipa detta och det kommer slå an hos många bara det sedan också kan nå fler lyssnare (vilket är en annan fråga). Mycket bra format också med korta inspel och fokus på sakfrågor i frågeformat som uppvärmning. Sedan allt fokus på partiledaren. AfS visar att man nu är den samlande kraft, för enighet, över partigränser, generationer, klass, geografi, kön, mm som Sverige idag är i så desperat behov av.

Imponerande!
Citera
2019-04-02, 22:09
Medlem
Ja det var ett bättre möte. Lite bättre bild också. Synd med det surrande ljudet (bullret?). Det blir tröttsamt lyssna på.

Jag tror det är bra att de fortsätter resa omkring och hålla tal. Vänsterprotesterna orkar ju inte hålla på hur mycket som helst, särskilt om AFS inte hetsar.
Jag tycker Kasselstrand inte borde bry sig så mycket om att angripa de som protesterar. Det ger inget.

Citat:

Jag hoppas att de kommer finnas kvar som rörelse även om de har lågt stöd. De kan åka omkring och hålla tal för att få sympati.

Kan man hålla möten i mer slutna områden så man slipper skrikvänstern? Så man kan ta in dem man vill bara?
Citera
2019-04-03, 10:25
Medlem
Det var ett bra torgmöte! Det såg ut att ha varit rätt många som stod och lyssnade. Jag tror också att det var bra att man inte bara stod och pratade om återvandring, utan om andra saker också (i detta fallet EU). Folket behöver bildas om hur katastrofal situationen i Bryssel är. Bildning utövade Per Sefastsson utmärkt igår på torgmötet.

Undrar hur det kommer att gå i Stockholm nu på lördag, troligtvis större uppslutning.
Citera
2019-04-03, 10:26
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrutusPresley
Det var ett bra torgmöte! Det såg ut att ha varit rätt många som stod och lyssnade. Jag tror också att det var bra att man inte bara stod och pratade om återvandring, utan om andra saker också (i detta fallet EU). Folket behöver bildas om hur katastrofal situationen i Bryssel är. Bildning utövade Per Sefastsson utmärkt igår på torgmötet.

Undrar hur det kommer att gå i Stockholm nu på lördag, troligtvis större uppslutning.
Var och vilken tid går det av stapeln?
Citera
2019-04-03, 10:53
Medlem
Tradens avatar
Citat:

Ingen större skillnad, världen går vidare och Sverige fortsätter vara med i EU vare sig AfS får 0.4 eller 4%. Verkligheten tränger sig på och folk inser sakta men säkert att EU är skit samtidigt som Storbritannien återhämtar sig och går mycket bättre utan tusentals byråkrater i EU, då frågar sig folk varför de inte röstade för swexit. Vad som händer med EU sen kan man bara gissa men troligtvis finns inte EU kvar i samma form som idag, om 5 år.
Citera
2019-04-03, 11:36
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Med en sångare och en synth kan man få ihop en satirisk låt som gycklar med VPK-tanternas skrikkörer på temat jäjäjäjäjä nazist fascist rasist.
Eller ändå bättre en live trubadur som i 40-tals valstakt skojar med tanterna, härmar dem och framkallar skrattsalvor bland mötets åhörare innan själva mötet börjar. Den svenska musiken var roligast på 40-talet innan allting blev PK. Den traditionen kan man anknyta till.

Utmärkt idé! Skulle reta gallfeber på skrikkörerna och säkert få mediauppmärksamhet.
Citera
2019-04-03, 11:41
Medlem
Scrapers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Ja det var ett bättre möte. Lite bättre bild också. Synd med det surrande ljudet (bullret?). Det blir tröttsamt lyssna på.

Gissar att det är en generator som de behöver för ström, men håller med om att den låter förjävligt och ger hela föreställningen ett B-intryck. Måste väl finnas tystare alternativ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in