2019-04-03, 00:32
Medlem
Skullknights avatar
Han är helt klart värd att ta Bergs plats i landslagets startelvor.
Citera
2019-04-03, 06:13
Bannlyst
Otroligt zlatan var inte i närheten av detta
Citera
2019-04-03, 06:59
Medlem
mishimas avatar
Bara han nu gör ett klokt klubbval till nästa år. Rädd för att han gör om samma sak en gång till och tar ett för stort steg och hamnar i en klubb där han hamnar på bänken och spelar i reservlaget.
Citera
2019-04-03, 09:40
Medlem
BarryHeros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tintin.i.Kongo
Nej nej, ni har ju missuppfattat allting. BarryHero har ju redan slagit fast att han är en flopp.

Det är inte ens jag som fetat ordet ”iskall” utan det gjorde han själv. Så nöjd var han med sitt egenpåkomna smeknamn att han ville att alla skulle lägga märke till det.
Det var knappast bara jag som var orolig över Alexander Isaks utveckling under försäsongen och hösten förra året. Flera skribenter i tråden uttryckte liknande orostankar. Att kalla honom iskall var knappast kontroversiellt. Han gjorde ingen glad i det U21-landslag som sjabblade bort sin EM-plats och var helt utfryst från Dortmunds a-lag. Han gjorde heller ingen större succé i Dortmund II. Just då fanns det ingenting som tydde på att Isak var på väg mot en succéfylld vår.

Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Sista chansen för Alexander Iskall att bli utlånad eller såld idag ifall det ska bli annat än amatörfotboll i division 4 för honom.
Jag ser ingenting felaktigt med inlägget ovan. Jag skrev ju detta samma dag som transferfönstret stängde, och det blev ju sedan mycket riktigt inte något annat än amatörfotboll i tyska division 4 under hösten för Isak.

Citat:
Vem vill ens ha honom? Färgar knappt i tyska amatörligan. Någon Superettanklubb kanske kan övertygas att ta in honom på lån.
Det här var en rimlig tankegång under hösten 2018. Förutom trollet bimman/Luzern fanns det ingen som kunde förutspå den otroligt framgångsrika utlåning han hittills har haft till Willem II. Dessutom kom han ju dit på ett bananskal. Det var tack vare en träningsmatch mellan de två lagen som Willem II fick idén att ta in honom på lån.

Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
I slutet av oktober 2018:

Citat:
Valladolid? Swansea? Killen platsar inte ens i tyska amatörligan. Tror snarare han bildar anfallspartner med Jack Lahne i BP 2019. I Superettan.

Ännu ett inlägg som åldrats väl.

Nu 11 mål och 3 assist på 11 matcher efter 2 månader i Willem II.
Får medge att detta inlägg inte åldrades särskilt väl. Jack Lahne följde inte ens med BP ned i Superettan (vilket kanske var oklokt). Dock fanns det ingenting som talade för att Isak skulle gå till en klubb som Valladolid eller Swansea under sin iskalla höst. Sen hamnade han ju i holländska ligan av mer eller mindre en slump.

Det är bara att gratulera Alexander Isak till den uppryckning han har haft sen januari. 11 mål på 11 tävlingsmatcher för Willem II är förstås oerhört imponerande och han gjorde två starka inhopp för Sveriges a-landslag i EM-kvalmatcherna i mars där han lyste av självförtroende. Jag hoppas på en fortsatt positiv utveckling för Isak och att han undviker dåligt tillagade holländska köttbitar nu i april.
Senast redigerad av BarryHero 2019-04-03 kl. 10:14.
Citera
2019-04-03, 18:11
Medlem
ingetbranicks avatar
Kan bara instämma i det BarryHero skriver ovan. Det är ju väääldigt lätt att sitta här nu och peka finger åt dem som oroade sig över Isaks karriär och fortsatta utveckling för några månader sedan, när han på sin höjd fick göra inhopp i Dortmunds B-lag och inte lyckades prestera ens mot högst medelmåttigt motstånd.

Många av oss har länge hävdat att Dortmund var fel lag för Isak i det skedet av karriären, och att han borde ha gått till en mindre klubb i en sämre liga i stället. Just den holländska ligan nämndes av flera av oss som ett bättre alternativ.

Isak var iskall i höstas, inget snack om saken. Självförtroendet var nere i botten, och han platsade inte ens i U21-landslaget längre. Så ni som med tvärsäkerhet kunde förutspå den här utvecklingen kan väl räcka upp en hand. Ingen? Okej, då går vi vidare.
Citera
2019-04-03, 19:08
Medlem
Shuyins avatar
Det är väl bara konstatera att folk är alldeles för snabba att döma ut folk till höger och vänster. Klart att Isak tog chansen när BVB ville ha honom, det var ju även intresse från Real Madrid. Kanske inte det bästa alternativet rent sportsligt, men vem vet, han hade kanske en liten chans att slå sig in i A-laget men tog den tyvärr inte. Svårt att veta på förhand, dumt att inte göra flytten när chansen dök upp.

Det som blir spännande nu är vad nästa steg blir, han är alldeles för bra för Willem II men är nog för dålig för en toppklubb i topp fem ligorna. Mittenlag i en topp fem liga vore nog bäst.
Citera
2019-04-03, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ingetbranick
Kan bara instämma i det BarryHero skriver ovan. Det är ju väääldigt lätt att sitta här nu och peka finger åt dem som oroade sig över Isaks karriär och fortsatta utveckling för några månader sedan, när han på sin höjd fick göra inhopp i Dortmunds B-lag och inte lyckades prestera ens mot högst medelmåttigt motstånd.

Många av oss har länge hävdat att Dortmund var fel lag för Isak i det skedet av karriären, och att han borde ha gått till en mindre klubb i en sämre liga i stället. Just den holländska ligan nämndes av flera av oss som ett bättre alternativ.

Isak var iskall i höstas, inget snack om saken. Självförtroendet var nere i botten, och han platsade inte ens i U21-landslaget längre. Så ni som med tvärsäkerhet kunde förutspå den här utvecklingen kan väl räcka upp en hand. Ingen? Okej, då går vi vidare.
Jag tycker själv Isak var i en iskall situation ett tag och inte borde gått före Gyökeres till U21 landslaget t.e.x och jag klandrar inte BarryHero för det men jag vill passa på att rätta dig vad gäller "på sin höjd fick hoppa in i Dortmunds B-lag".

Anledningen till att han inte spela nonstop där är för att han tränade och var med Dortmunds A-lag hela tiden och sedan hade lite skadekänning m.m. Dortmund har dessutom velat låna honom tidigare men Isak själv inte vart super sugen tills nu. Det var verkligen inte så att han inte platsade i start 11an i BVB2 eller något sådant.

Sedan tycker jag dock att det var löjligt överdrivet att säga "vem vill ens ha honom?" och "kanske kan något superettan lag övertygas om att ta honom på lån". För det är så långt ifrån sanningen så de finns inte. AIK etc har själva t.e.x sagt att de väldigt gärna velat låna honom under den perioden men att Isak och Dortmund hade siktet på högre ligor även om de gällde lån.

Så de komiska kommer väl från de extrema "övertala någon superettan klubb att ta honom".

Sen att de går SÅHÄR bra i Willem2 trodde jag faktiskt inte för jag trodde inte Willem2 skulle växa så här snabbt som de gjort. De gick från knappt kunna hålla boll till att faktiskt attackera väl och involvera Isak väldigt bra i spelet senaste omgångarna. Skit kul att se från ett så ungt lag.
Citera
2019-04-03, 19:49
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Det är väl bara konstatera att folk är alldeles för snabba att döma ut folk till höger och vänster. Klart att Isak tog chansen när BVB ville ha honom, det var ju även intresse från Real Madrid. Kanske inte det bästa alternativet rent sportsligt, men vem vet, han hade kanske en liten chans att slå sig in i A-laget men tog den tyvärr inte. Svårt att veta på förhand, dumt att inte göra flytten när chansen dök upp.

Det som blir spännande nu är vad nästa steg blir, han är alldeles för bra för Willem II men är nog för dålig för en toppklubb i topp fem ligorna. Mittenlag i en topp fem liga vore nog bäst.

Jag läste att Betis är intresserade. Får dom inte behålla Jesé så kanske det inte vore så dumt.
Citera
2019-04-03, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag läste att Betis är intresserade. Får dom inte behålla Jesé så kanske det inte vore så dumt.
Ja de har vart intresserade förr med så nu när han spelar och gör det bra lär de nog va mer intresserade. Lär passa honom bra då Betis har väldigt mycket bollinnehav men har svårt att näta.
Citera
2019-04-03, 19:58
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Ja de har vart intresserade förr med så nu när han spelar och gör det bra lär de nog va mer intresserade. Lär passa honom bra då Betis har väldigt mycket bollinnehav men har svårt att näta.

Ja, och där skulle laget kunna växa med honom och han med laget. Betis har potentialen att ta ett steg till och slåss om sista CL-platsen på allvar.
Citera
2019-04-03, 20:05
Medlem
ShitsOnFireYos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Bara han nu gör ett klokt klubbval till nästa år. Rädd för att han gör om samma sak en gång till och tar ett för stort steg och hamnar i en klubb där han hamnar på bänken och spelar i reservlaget.
Jag vet inte om frågan är ställd och besvarad sedan tidigare, men har BVB missat att se hans förmåga under 2 hela år? Eller är hans målande i Holland inte särskilt märkvärdigt?

Edit: för att slippa påhopp hoppas och tror jag att Isak är en osedvanlig talang. Landslaget behöver honom.
Senast redigerad av ShitsOnFireYo 2019-04-03 kl. 20:20.
Citera
2019-04-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShitsOnFireYo
Jag vet inte om frågan är ställd och besvarad sedan tidigare, men har BVB missat att se hans förmåga under 2 hela år? Eller är hans målande i Holland inte särskilt märkvärdigt?

Edit: för att slippa påhopp hoppas och tror jag att Isak är en osedvanlig talang. Landslaget behöver honom.
Han har haft ruggigt dålig timing.

Sedan han kom till oss har vi bytt coach 4 gånger. Dessutom var inte Tuchel särskilt involverad i rekryteringen när den väl skedde så han va inte super påläst på Isak.

Utöver det har vi haft problem med truppen både vad gäller djup och skador m.m. Så att försöka hitta fotfästet igen var det inte direkt läge att slänge in en 17-18årig Isak som bara spelat i Allsvenskan från start och förlita sig på i de spelsystem som vi kör.

Otroligt dålig timing med andra ord.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in