Citat:
Ursprungligen postat av
Tintin.i.Kongo
Nej nej, ni har ju missuppfattat allting. BarryHero har ju redan slagit fast att han är en flopp.
Det är inte ens jag som fetat ordet ”iskall” utan det gjorde han själv. Så nöjd var han med sitt egenpåkomna smeknamn att han ville att alla skulle lägga märke till det.
Det var knappast bara jag som var orolig över Alexander Isaks utveckling under försäsongen och hösten förra året. Flera skribenter i tråden uttryckte liknande orostankar. Att kalla honom iskall var knappast kontroversiellt. Han gjorde ingen glad i det U21-landslag som sjabblade bort sin EM-plats och var helt utfryst från Dortmunds a-lag. Han gjorde heller ingen större succé i Dortmund II. Just då fanns det ingenting som tydde på att Isak var på väg mot en succéfylld vår.
Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHero
Sista chansen för Alexander Iskall att bli utlånad eller såld idag ifall det ska bli annat än amatörfotboll i division 4 för honom.
Jag ser ingenting felaktigt med inlägget ovan. Jag skrev ju detta samma dag som transferfönstret stängde, och det blev ju sedan mycket riktigt inte något annat än amatörfotboll i tyska division 4 under hösten för Isak.
Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHero
Vem vill ens ha honom? Färgar knappt i tyska amatörligan. Någon Superettanklubb kanske kan övertygas att ta in honom på lån.
Det här var en rimlig tankegång under hösten 2018. Förutom trollet bimman/Luzern fanns det ingen som kunde förutspå den otroligt framgångsrika utlåning han hittills har haft till Willem II. Dessutom kom han ju dit på ett bananskal. Det var tack vare en träningsmatch mellan de två lagen som Willem II fick idén att ta in honom på lån.
Citat:
Ursprungligen postat av
Samizdat
I slutet av oktober 2018:
Citat:
Ursprungligen postat av
BarryHero
Valladolid? Swansea? Killen platsar inte ens i tyska amatörligan. Tror snarare han bildar anfallspartner med Jack Lahne i BP 2019. I Superettan.
Ännu ett inlägg som åldrats väl.
Nu 11 mål och 3 assist på 11 matcher efter 2 månader i Willem II.
Får medge att detta inlägg inte åldrades särskilt väl. Jack Lahne följde inte ens med BP ned i Superettan (vilket kanske var oklokt). Dock fanns det ingenting som talade för att Isak skulle gå till en klubb som Valladolid eller Swansea under sin iskalla höst. Sen hamnade han ju i holländska ligan av mer eller mindre en slump.
Det är bara att gratulera Alexander Isak till den uppryckning han har haft sen januari. 11 mål på 11 tävlingsmatcher för Willem II är förstås oerhört imponerande och han gjorde två starka inhopp för Sveriges a-landslag i EM-kvalmatcherna i mars där han lyste av självförtroende. Jag hoppas på en fortsatt positiv utveckling för Isak och att han undviker dåligt tillagade holländska köttbitar nu i april.