Citat:
Det är intressant hur snabbt det kan vända i fotboll. I höstas var Isak en bänkad svensk U21-landslagsman som var med och fipplade bort avancemanget till U21-EM 2019 samtidigt som han harvade runt i Dortmunds reservlag i amatörligan. I denna tråd spekulerades det i höstas om att hans marknadsvärde var nere på kanske en tiondel av vad Dortmund lade ut på honom i januari 2017.
Nu efter en framgångsrik vår i Holland ska hans marknadsvärde plötsligt ligga på 330 miljoner SEK:
Är 330 miljoner kronor verkligen en rimlig siffra för en spelare som var värderad till cirka 10 miljoner kronor i höstas och som kommer från en 18 månader lång floppsejour i Dortmund?
Nu efter en framgångsrik vår i Holland ska hans marknadsvärde plötsligt ligga på 330 miljoner SEK:
Är 330 miljoner kronor verkligen en rimlig siffra för en spelare som var värderad till cirka 10 miljoner kronor i höstas och som kommer från en 18 månader lång floppsejour i Dortmund?
Nja. För mig krävs det mer än tre bra månader (även om månaderna har varit exceptionellt bra), men samtidigt är det väl rätt rimligt sett till marknaden idag (kanske lite högt)?
Jag har inget emot Isak, men jag har svårt att se hur det skulle vara ett bra steg att gå till någon av klubbarna det snackas om. I en toppklubb måste man prestera direkt, det finns sällan tillräckligt med tålamod. Det vore bättre med ytterligare ett lån alt. försäljning till en klubb under toppskiktet - och nu menar jag inte kaotiska Roma, som tror att dom är en toppklubb, utan en faktisk mittenklubb i en av de stora ligorna alt. topplag i typ Holland eller liknande.
Citat:
Du skrev "Bvb kan glömma att få tillbaka isak" och "kommer ett bud sa maste de sa klart släppa isak" varpå folk, däribland jag, påpekade att Dortmund äger Isak. Antingen väljer Dortmund att sälja eller så behåller dom Isak.