2019-04-02, 23:38
Medlem
Du kan duscha fram till 24 utan större problem. Kan bli att en polispatrull ringer på dörren och undrar vad du sysslar med. Men vid duschning mellan 24 och 05 kallas nationella insatsstyrkan in och du kan gripas för terrorbrott. Samma gäller tvättmaskin nattetid.
Citera
2019-04-02, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Märkligt hus du bor i om du aldrig hör ett ljud. Är du säker på att du ens har grannar?
Ja, det är jag säker på. Det är väl helt enkelt bara ett hus som byggdes på rätt tid av rätt anledning.
Citera
2019-04-03, 00:05
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gul-groda
Ja, det är jag säker på. Det är väl helt enkelt bara ett hus som byggdes på rätt tid av rätt anledning.

Men om grannen flyttar en möbel brukar det generera ljud faktiskt. Det är väldigt normalt. Motsatsen är inte normalt.

Betong/radonhusen som byggdes mellan 1950-1965 brukar anses vara de som har minst ljudvolym mellan lägenheterna.
Citera
2019-04-03, 00:07
Medlem
Jesusandmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gameday
Jag hade väldigt stränga föräldrar, och tydligen har det jag lärt mig under uppväxten varit fel.

En sak som var absolut förbjudet var att duscha efter en viss tid när vi bodde i lägenhet. Tror det var kl21 eller nåt. Jag trodde det var lagen. Man fick vänta tills dagen efter om man ville det.

Nu i min lägenhet hör jag folk duscha så sent om kl0, samt kl23 väldigt ofta. Det "mind fucka" mig väldigt hårt.

Hur är det? Får man duscha så sent på natten? Får man duscha när man vill i sin lägenhet?

Om jag går ut och springer, och kommer hem kl3 på morgonen. Får man duscha?

Jag hatar mina grannar som väsnas. De duschar också sent. Sluta med det...
Citera
2019-04-03, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BernardLoutre
Jag har då ingen aning när (och om!) mina grannar duschar, har aldrig hört nåt. De byggde bra grejer på 30-talet.

Håller helt med, bor också i 30-tals hus och har aldrig hört mina grannar duscha, knappt hört dom överhuvudtaget faktiskt.
Citera
2019-04-03, 00:10
Medlem
Har också gått i funderingarna att det kan vara störande för grannar. Eller mer att jag ska få klagomål egentligen Jag tror att huvudregeln är att duscha max 10 min. Stänga av vattnet vid skrubbning/intvålning. Då borde det inte vara något problem.
Citera
2019-04-03, 00:10
Medlem
Passa på att duscha medan du fortfarande får. Ge det 2 mandatperioder till, då har sossar, miljöpartister och cykelhjälmsliberaler bestämt att vi enbart får duscha kallt 06.30 på morgonen och bo i bajshyddor för miljöns skull.
Som sossar brukar säga:
”Kul, det kan ni ha utomlands!”
Men det är sen gammalt.

Jag brukar fylla och tömma mitt badkar 7-8 gånger dagligen för att göra motstånd mot makten. Har jag en dålig dag ställer jag klockan på 01.30 för att sjunga Pierre Isakssons ”Då går jag ner i min källare” för kung och fosterland i duschen, samtidigt som jag marscherar på stället i badkaret.

Men det är bara jag.
Citera
2019-04-03, 00:13
Medlem
Boosheids avatar
Jag brukar enbart duscha på natten och har aldrig fått några klagomål av grannarna.

Saken är att jag brukar ibland somna i duschen typ runt 1-tiden på natten och sen vaknar jag runt kl 8 med nackspärr samt att jag ser ut som en 105-årig pensionär för att jag har blivit så skrynklig.
Citera
2019-04-03, 00:13
Medlem
G-punktens avatar
Du duschar när fan du vill. Vad är det för sjukt jävla ställe som säger att man inte får duscha en viss tid på dygnet?

Du vet att du inte får använda micron efter 21 dock?
Citera
2019-04-03, 00:21
Medlem
BitvisaEskapaders avatar
Bor i våning får 11 miljoner och en sak är säker stör sig grannen då jävlar visar jag vem det är som bestämmer. Bara en betacuck bryr sig om andra! Haard man!
Citera
2019-04-03, 00:40
Medlem
Regel nr1 är som vanligt: Dont be a dick . Duscha om du måste, men inte på nåt okynnesvis
Citera
2019-04-03, 00:45
Medlem
Well, idioter får ju utan några som helst konsekvenser stå och kedjeröka på sin jävla balkong dygnet runt och blåsa in sin vidriga luffarrök i ditt vardagsrum, så att duscha en gång varje natt är ingenting i jömförelse. Kör på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in