Jag hade väldigt stränga föräldrar, och tydligen har det jag lärt mig under uppväxten varit fel.
En sak som var absolut förbjudet var att duscha efter en viss tid när vi bodde i lägenhet. Tror det var kl21 eller nåt. Jag trodde det var lagen. Man fick vänta tills dagen efter om man ville det.
Nu i min lägenhet hör jag folk duscha så sent om kl0, samt kl23 väldigt ofta. Det "mind fucka" mig väldigt hårt.
Hur är det? Får man duscha så sent på natten? Får man duscha när man vill i sin lägenhet?
Om jag går ut och springer, och kommer hem kl3 på morgonen. Får man duscha?
Jag hade väldigt stränga föräldrar, och tydligen har det jag lärt mig under uppväxten varit fel.
En sak som var absolut förbjudet var att duscha efter en viss tid när vi bodde i lägenhet. Tror det var kl21 eller nåt. Jag trodde det var lagen. Man fick vänta tills dagen efter om man ville det.
Nu i min lägenhet hör jag folk duscha så sent om kl0, samt kl23 väldigt ofta. Det "mind fucka" mig väldigt hårt.
Hur är det? Får man duscha så sent på natten? Får man duscha när man vill i sin lägenhet?
Om jag går ut och springer, och kommer hem kl3 på morgonen. Får man duscha?
Ja herregud får du duscha när du vill kanske om det skulle nå konstig regel i ditt kontrakt att du inte får det men det har jag svårt att tro. Jag brukar alltid duscha efter sex och det händer ju att man har det rätt sent ibland.
En snabbdusch i såna fall. Min granne brukade köra entimmarsduschar mellan elva och tolv och jag tackar gud för att han har slutat med det. Fy fan.
Det finns faktiskt de som lider av det om det är lyhört.
Har man badrummet intill grannens sovrumsvägg är det inte så populärt att duscha efter 21-22.
Ibland får man tänka lite på hur grannars lägenheter och dess rum ligger placerade mot ens egna lägenhet som kök och badrum. Att diska eller köra diskmaskinen, kan också vara störande om man har sängen mot den väggen där grannen har diskbänken. Är huset välisolerat är det inga större problem men med ett lyhört hus kan det bli jobbigt. Allt handlar om respekt och god grannsämja.
Inte om grannarna störs av det. Det är dock möjligt att normalt duschande faller under sådana störningar som ”man skäligen får tåla” om man bor i flerbostadshus.
Står ju i många trapphus innanför entredörren små notiser bakom glas och ram att efter 22:00 dämpar man sig där detta duschande kanske anses störa av en del.Men skulle förmoda att det idag mer gäller högt ljud från stereo, tv mm.
Duscha på så länge du inte sjunger Stad i ljus i falsett under tiden. För fan duscha måste man när man behöver. Vill göra mej fin och slät för mina flickor och det kan ske när som helst.
Man får inte störa sina grannar heter det. Och mellan 22-07 ska det vara tyst i huset. I vissa hus hörs det inte om man duschar och i andra hörs det otroligt väl. Rimligen kan man nog inte förbjuda någon att duscha på natten eller gå på toaletten heller och jag tror inte man kan få igenom ett klagomål för det.
Jag duschar själv sent och skiter i om nån störs av det. Andra verkar tycka likadant som bor i mitt hus.