2019-04-02, 19:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Eftersom man uppehåller sig mest vid underskrifterna på just brevet, tvingas man dra slutsatsen att detta är det huvudsakliga beviset. - Inte för inte repeteras brevets andra omaskade mening "...gemensamt och i samförstånd".

Nej, man tvingas möjligen dra slutsatsen att det var det beviset som man var beredd att gå ut med.
Med tanke på polisens tvärsäkra påstående om att bägge föräldrarna var med, att de sagt att de inte går ut med allt och att de tagit hänsyn till de anhöriga så kan man däremot dra slutsatsen att det finns andra bevis som man väljer att inte presentera.

Ser du nu hur tokigt det kan bli med dina hypotesprövningar när du så uppenbart tolkar saker som du vill att det ska vara, särskilt när du använder dig av kvasivetenskapliga metoder för att komma fram till det som du hela tiden önskat.
Citera
2019-04-02, 19:50
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Knappast fängelsestraffet som hindrade dem att leva vidare.
Nej precis.
Det var nog inte fängelsestraffet de tänkte på.
Citera
2019-04-02, 20:03
Medlem
Lonnrots avatar
Självbedrägeri, sa Bull. Är givetvis inte medvetet. Det ligger i saken.
Tackar för övrigt.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
Självbedrägeri är väl oftast inte så värst medvetet heller rent generellt...om det så kommer till normalt folk eller med störningar.
Förvrängd självbild, återerövring av ego; ett slags självrättfärdigande - försöker återupprätta rollen och ställningarna.
Därav är depression lömsk med sina vanföreställningar och förvrängd syn på tillvaron.

Gällande ME tror jag mer på störd personlighetstyp, depression och farligt allierande ---> föräldrarna. Tror inte ett dugg på strandsatta på den fronten iom att skolan möter upp och det beskrivs finnas vårdplaner.

De kommer snarare inte till acceptans och det drar sig undan.
Vid utmattning pga långvarig kris kan det finnas komorbiditet såsom ångest och/eller depression. Det är inte ens ovanligt.
Det är vanskligt med andra ord när det kommer till symtom som sömnrubbningar, evigt trött samt kognitiva besvär (koncentrationssvårigheter, minnessvikt) varav det kan övergå i labilitet, nedstämdhet, skuldbeläggande, ångest osv - vilket börjar dra mot mer depression än "bara" utbränd via kris privata angelägenheter. Kan även i grunden handla om obehandlad fysisk sjukdom som sagt.

Då behövar man gå till doktorn för korrekt diagnos och behandling. Stutsar man vidare och försöker redan ut det själv, upprätthåller fasader, låtsas klara av tillvaron, lyssnar på råd, tolkar sig som överarbetad/stressad av en livssituation, lyssnar på tips och råd från en förvisso välmenande omgivning, kanske googlar runt kan det bli fel. Självhjälp är bra men till en viss gräns.
Det kan behövas professionell hjälp.

Varken "utbrända" eller deprimerade dödar barn - det krävs ytterligare komponenter.
Personlighetstyp, bristande krishantering, vansinnig syn på vad som är ett bra beslut - det finns en komplexitet.
I Bjärred var det uppenbart en "infekterad" parkonstellation där de slutligen drar sig undan och kokar ihop en riktigt dödlig soppa.
Citera
2019-04-02, 20:10
Medlem
Citat:
Nej, man tvingas möjligen dra slutsatsen att det var det beviset som man var beredd att gå ut med.
Med tanke på polisens tvärsäkra påstående om att bägge föräldrarna var med, att de sagt att de inte går ut med allt och att de tagit hänsyn till de anhöriga så kan man däremot dra slutsatsen att det finns andra bevis som man väljer att inte presentera.

.

Du svamlar. Vart vill du komma? Vad har tillkommit i utredningen som gör dig säker nu. För en vecka sedan skrev du:

”Jag tror inte alls på det som polis och media har rapporterat om kring familjemordet i Bjärred .”
Citera
2019-04-02, 20:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Du svamlar. Vart vill du komma? Vad har tillkommit i utredningen som gör dig säker nu. För en vecka sedan skrev du:

”Jag tror inte alls på det som polis och media har rapporterat om kring familjemordet i Bjärred .”

Det måste vara tillåtet att utvecklas!
Försök du också.
Jag lovar, det är kul!

Sen ska jag erkänna att jag blev mindre rapporterad för olika regelbrott innan jag bytte sida, så det har sina sidor att utvecklas. Man kan tex bli bannad.
Senast redigerad av Frank-Jesus 2019-04-02 kl. 20:47.
Citera
2019-04-02, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Nej precis.
Det var nog inte fängelsestraffet de tänkte på.

Och vad var det då de tänkte på?
Själv vet jag inte hur de tänkte. Vet du?
Citera
2019-04-02, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Och vad var det då de tänkte på?
Själv vet jag inte hur de tänkte. Vet du?

De trodde att deras barn mådde bättre som döda än som levande.
Lika sjukt som att tro på Gud/Allah/Tor/Tomten/Snömannen mm.
Senast redigerad av Frank-Jesus 2019-04-02 kl. 20:49.
Citera
2019-04-02, 21:09
Medlem
Citat:

Vilket de båda H och O även ansåg gällde dem själva. Därför skulle hela familjen gå samma väg, vilket också blev resultatet.

Helt enligt gemensam plan.

Naturligt helt skevt tänkande förstås, men den tanken delades ensamt mellan dessa två.
Senast redigerad av Remark 2019-04-02 kl. 21:12.
Citera
2019-04-02, 21:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Vilket de båda H och O även ansåg gällde dem själva. Därför skulle hela familjen gå samma väg, vilket också blev resultatet.

Helt enligt gemensam plan.

Kan det bli sjukare än så?
Citera
2019-04-02, 21:19
Medlem
Citat:
Kan det bli sjukare än så?

Svårt att se. En märklig blandning av skeva tankar och viss rationalitet i planering/utförande. En ensam gärningsman hade möjligen haft behov av att dela vissa lösa tankespån, men dessa två kunde prata med varandra.
Citera
2019-04-02, 21:56
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Två instanser i Sverige, avslag ansökan HD och bedömning av rätten i Litauen. Men nog höll du på med repanalys och nån förgasare uppe vid kossorna i Martorp.
Vad är det du försöker insinuera Develi - medvetet eller bara sviktande minne? Jag var precis lika inläst på ovannämnda fall som du när det begav sig. Och letsdoit var en av de som omgående var övertygad om den dömdes skuld. Dessutom var letsdoit den enda i tråden som lyckades få in ett trovärdigt händelseförlopp. På minuten.
Citat:
Det finns liksom ingenting som imponerar här heller gällande analyserna ni mal om sen nåt år tillbaka.
Ingen som ifrågasätter utredningen är ute efter att övertyga, är analyserna ointressanta för dig personligen så diskuterar vi övriga gärna sinsemellan och ifred framöver och vi undanber oss attacker med Ad hominem-argument och svordomar - oförskämdheter hämmar diskussionerna.
Citat:
För tänk om Hanna skrivit avskedsbrevet?
Avskedsbrevet/förklaringsbrevet är en datorutskrift, vilket i sig är anmärkningsvärt när handskrivet har största bevisvärde. Namnteckningarna har granskats, något polisen har velat framhålla. Att de är äkta råder inga tvivel om. Men faktumet kvarstår: att få två namnunderskrifter av sin partner är löjligt enkelt.
Polisen har inget nämnt något om ett handskrivet brev av H, endast den bannlysta postaren S*ehlitz.
Men nu har det från polisens sida varit viktigt att betona namnunderskrifternas äkthet.

Kan det vara så att du med anser att bevisunderlaget för samförstånd förefaller vara i tunnaste laget, och därför hänger dig fast vid "det personliga brevet"?
Senast redigerad av Reviews 2019-04-02 kl. 22:02.
Citera
2019-04-02, 22:03
Medlem
Citat:

Dumheter - och det var heller inte dig jag frågade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in