Citat:
Jag ser exakt det jag citerat. Det låter som att du fått hela fallet om bakfoten! - Eller också kan du inte tillgodogöra dig olika inlägg kronologiskt.
Se där! - Då har du väl vid det här laget också hunnit läsa den lilla momsskriften; daterad mycket tidig höst 2017..?Här svamlas varken punkter eller något annat bort. - Vad talar för att H skrev avskedsbrevet:
1. Inte mycket
2. O:s namn artigt först i ordningen
Vad talar för att O skrev avskedsbrevet - och testamentstexten:
1. Malplacerad punkt - i likhet med många malplacerade tecken i momsskriften: Bl.a. gör han fel när han avslutar meningar med ellipsligatur.
2. O:s namn först - för att lättare kunna få H:s namnteckning (lägga vänsterarmen på vä sida av brevet medan hon skrev sitt namn ungefär mitt på sidan).
3. Vokabulären; meningsbyggnaden - och då är bara bråkdelen synlig.
4. Mailen till Missan; såväl H:s som O:s (i ett vänder O på bokstäver i ord). - Svaghet: Finns inget jämförelsematerial i övrigt direkt från H:s hand.
5. Likheter mellan momsskriften och testamentet: Förbiseenden, slarv, glömska (jmfr årtalet i testamentet, utelämnande av personnr, felaktigt personnr, dubbelskrivning av ord mm. - Talar för febrig brådska; tankesplittring.- Talar också för övertäckt testamente.
1. Inte mycket
2. O:s namn artigt först i ordningen
Vad talar för att O skrev avskedsbrevet - och testamentstexten:
1. Malplacerad punkt - i likhet med många malplacerade tecken i momsskriften: Bl.a. gör han fel när han avslutar meningar med ellipsligatur.
2. O:s namn först - för att lättare kunna få H:s namnteckning (lägga vänsterarmen på vä sida av brevet medan hon skrev sitt namn ungefär mitt på sidan).
3. Vokabulären; meningsbyggnaden - och då är bara bråkdelen synlig.
4. Mailen till Missan; såväl H:s som O:s (i ett vänder O på bokstäver i ord). - Svaghet: Finns inget jämförelsematerial i övrigt direkt från H:s hand.
5. Likheter mellan momsskriften och testamentet: Förbiseenden, slarv, glömska (jmfr årtalet i testamentet, utelämnande av personnr, felaktigt personnr, dubbelskrivning av ord mm. - Talar för febrig brådska; tankesplittring.- Talar också för övertäckt testamente.
Han använder inte punkt bakom årtal som följer signatur.
Jag jämför med exakt det det rör sig om.
..Hur mycket iirrationell ordsallad du än lägger in och svamlar om allt annat.
Det vore inte ens troligt att han skulle använda det skrivsättet som docent och vana från vetenskaplig metod.
Men Hanna kanske inte var så bevandrad på den fronten?
Det är onekligen roligt att se hur ni kickar igång med ert desperata försvar för Hanna.