Citat:
Ursprungligen postat av
Adjin
Lika svårt kanske som du har när du avsiktligt missförstod diskussionen om barnvakten där skribenterna diskrediterade föräldrarnas arrangemang och inte vänskapen som flickorna och barnvakten skapade med tiden.
Det är snarare du som vill sortera människor i olika fack, kolla dig själv hur du behandlar Solglitret (framförallt) och alla andra som inte delar dina åsikter. Varför kan inte du/ni sakligt, utan att dumförklara eller anklaga folk för att ljuga eller plantera idéer här i tråden, föra en vanlig dialog? Måste ändå ge dig cred för att du inte är vulgär som Develi är.
Vi tror olika. Punkt. Jag kan förstå att du köper hela utredningen och nöjer dig med den. Jag däremot har stora frågetecken och samtidigt önskar jag inte att FU ska avmaskas mer. Jag har tvivlat på ”i samförstånd” sedan i början. Om det beror på att det hela hemska brottet är så svårt att ta in eller om det beror på att jag och många fler med mig, finner konstigheter i hela historien av händelsen, har jag inget svar på.
Så här är det tyvärr hela tiden. Jo, Solglittret har fått tagit emot enormt mycket skit och att hon fortfarande är kvar i tråden är strongt.
Jag påstod t.ex inte att polisen hade gjort en dålig utredning, däremot att fallet blivit liggande länge innan slutrapporten pga alla skjutningar i Malmö och att det möjligen kan ha bidragit till att man inte var så noggrann som man
kanske borde ha varit. Upprepar:
kanske.
Att SS såg plågad ut antar jag var pga det fruktansvärda brottet, men vissa vill helt klart se det på ett annat sätt och påtvinga andra känslor om detta som de inte har. Att jag var hånfull. Bara så himla dumt och dessutom helt fel.
Dumförklaringen säger det mesta om dem som torgför dem än om den som anklagas.
Att brottet helt och hållet skulle ha gått till som det beskrivs tror jag helt enkelt inte på. Det är osannolikt. Polisen måste ha missat något,
eller också är det allmänheten som inte får veta vissa saker - därav det feta maskningen.