Citat:
Jag hade varit mer benägen att hålla med om tåget om det inte var så att Neverland har ett ytterligare tågspår, och ett ytterligare tåg, som stod klart 1990. Dvs. perfekt sammanfallande med när Safechuck var favoriten. Och vars ”slutstation” råkar vara ett tvåvåningshus som förefaller optimalt för övergrepp. Ett hus som, vad jag kan bedöma, stämmer väl in på hans korta beskrivning av platsen. Och som mycket väl kan uppfattas som en station för en 12-åring. Lägg 30 år på det minnet. Det här med tågstationen är inte någon liten detalj som är vanligt att minnas fel på, t.ex. vilken tröja Michael Jackson hade på sig innan han begick övergreppet. Neverland's tågstation är ju ganska känd, just eftersom det är en tågstation liksom; det är inte många kändisar som har en tågstation. Tror ingen amerikansk kändis har en tågstation? Vissa kändisar som Travolta och Cruise har ju egna flygplan med miniflygplatser, men tågstation?
I alla fall, om det nu skedde på tågstationen (som ju var färdigbyggd efter att Safechuck hade slutat hänga där), ja då antastade MJ honom när han nästan var i vuxen ålder, alltså 18 år.
Fast det är ju exakt vad de är: giriga lögnare som har konspirerat med varandra och kommit överens om att stämma Michael Jackson's dödsbo på hela 1.5 miljarder dollar. Varför låtsas du och andra som att Safechuck och Robson inte har några ekonomiska motiv i det här fallet?
Dessutom, tycker du inte att det är märkligt att det bara är två anklagare? Michael Jackson spenderade en jävla massa fritid med barn, så de bör väl åtminstone ha dykt upp en 5-10 anklagare i hans tredje pedofilrättegång? Svaret är ganska enkelt: Safechuck och Robson lärde känna varandra under den tid de umgicks med MJ, vilket var ungefär samma tidsperiod (slutet av 80- till början av 90-talet).
Nja, att Michael Jackson var en fanatisk mytoman, det är liksom ett vetenskapligt faktum vid det här laget. Däremot ljög han om hans plastikkirurgi (han påstod att den enda plastikkirurgin han har gjort är två näsoperationer, när han i själva verket slaktade näsan och gjorde minst tre, kanske upp till sex nose jobs, och en stjärthaka operation), samt att det är hans biologiska ungar när ingen av dem är hans riktiga barn (Blanket ser ut som en "native American", eller så kanske han är pakistanier eller något, definitivt inte mulatt, och de två äldsta barnen är absolut inte mulatter).
Det finns mycket Michael Jackson ljög om, men det spelar mindre roll eftersom den viktiga frågan här är om han ljög om pedofilanklagelserna, när han påstod att han var oskyldig.
Som sagt, att en del smärre detaljer kan kommas ihåg fel, det är helt normalt (kallas dessutom Mandelaeffekten), men det här är ingen irrelevant/obetydlig detalj, utan snarare ser det ut som att Safechuck har vissa luckhål i minnet för att få ihop hans sexual abuse historia, eller så har han bara inte gjort sin research, och det är ganska förväntat att han skulle ha fel om en sån här sak, eftersom detaljer som när tågstationen började byggas och var färdigbyggd, inte direkt var public info kan jag tänka mig, och han kan ju inte ställa frågan till dokumentärfilmarna, när tågstationen var färdigbyggd, eftersom de hade börjat undra då liksom.
Det är nämligen just sådana här grejer som avslöjar lögnare, typ "jag korsade den bron" när det inte ens finns en bro på den platsen.
Sedan har en MJ biograf annonserat att Robson ljuger också, så om vi ska använda oss av Ockham's utmärkta rakkniv, så är den enklaste förklaringen här att både Safechuck och Robson ljuger. Lägg till på det 1.5 miljarder dollar i skadestånd och det är ganska uppenbart vad den här soppan handlar om.
Michael Jackson biographer claims he’s uncovered evidence that could disprove child sex abuse allegations:
https://www.nme.com/news/music/michael-jackson-biographer-exposes-wade-robson-james-safechucks-allegations-false-leaving-neverland- 2469413/amp
^^ Lögnerna rullar på nu:
Att Safechuck och Robson bevisligen ljuger, innebär dock inte att Michael Jackson inte var en pedofil. Han kan mycket väl ha varit en peddo. Men dessa två herrar ljuger och de är bara ute efter pengar.
I alla fall, om det nu skedde på tågstationen (som ju var färdigbyggd efter att Safechuck hade slutat hänga där), ja då antastade MJ honom när han nästan var i vuxen ålder, alltså 18 år.
Fast det är ju exakt vad de är: giriga lögnare som har konspirerat med varandra och kommit överens om att stämma Michael Jackson's dödsbo på hela 1.5 miljarder dollar. Varför låtsas du och andra som att Safechuck och Robson inte har några ekonomiska motiv i det här fallet?
Dessutom, tycker du inte att det är märkligt att det bara är två anklagare? Michael Jackson spenderade en jävla massa fritid med barn, så de bör väl åtminstone ha dykt upp en 5-10 anklagare i hans tredje pedofilrättegång? Svaret är ganska enkelt: Safechuck och Robson lärde känna varandra under den tid de umgicks med MJ, vilket var ungefär samma tidsperiod (slutet av 80- till början av 90-talet).
Nja, att Michael Jackson var en fanatisk mytoman, det är liksom ett vetenskapligt faktum vid det här laget. Däremot ljög han om hans plastikkirurgi (han påstod att den enda plastikkirurgin han har gjort är två näsoperationer, när han i själva verket slaktade näsan och gjorde minst tre, kanske upp till sex nose jobs, och en stjärthaka operation), samt att det är hans biologiska ungar när ingen av dem är hans riktiga barn (Blanket ser ut som en "native American", eller så kanske han är pakistanier eller något, definitivt inte mulatt, och de två äldsta barnen är absolut inte mulatter).
Det finns mycket Michael Jackson ljög om, men det spelar mindre roll eftersom den viktiga frågan här är om han ljög om pedofilanklagelserna, när han påstod att han var oskyldig.
Som sagt, att en del smärre detaljer kan kommas ihåg fel, det är helt normalt (kallas dessutom Mandelaeffekten), men det här är ingen irrelevant/obetydlig detalj, utan snarare ser det ut som att Safechuck har vissa luckhål i minnet för att få ihop hans sexual abuse historia, eller så har han bara inte gjort sin research, och det är ganska förväntat att han skulle ha fel om en sån här sak, eftersom detaljer som när tågstationen började byggas och var färdigbyggd, inte direkt var public info kan jag tänka mig, och han kan ju inte ställa frågan till dokumentärfilmarna, när tågstationen var färdigbyggd, eftersom de hade börjat undra då liksom.
Det är nämligen just sådana här grejer som avslöjar lögnare, typ "jag korsade den bron" när det inte ens finns en bro på den platsen.
Sedan har en MJ biograf annonserat att Robson ljuger också, så om vi ska använda oss av Ockham's utmärkta rakkniv, så är den enklaste förklaringen här att både Safechuck och Robson ljuger. Lägg till på det 1.5 miljarder dollar i skadestånd och det är ganska uppenbart vad den här soppan handlar om.
Michael Jackson biographer claims he’s uncovered evidence that could disprove child sex abuse allegations:
https://www.nme.com/news/music/michael-jackson-biographer-exposes-wade-robson-james-safechucks-allegations-false-leaving-neverland- 2469413/amp
^^ Lögnerna rullar på nu:
Speaking to the Mirror Online on Friday (March 29), Smallcombe made reference to the fact that Robson said the abuse started when his family went to the Grand Canyon and he stayed behind with Jackson at Neverland. But Smallcombe claims that Robson’s mother, Joy, told a court under oath in 1993 that Robson actually joined them on them trip.Vi kommer nog säkert få se mer sånt här snart, alltså motsägelser och rena faktafel.
“His mother, Joy Robson, testified under oath in a deposition in 1993/1994 in relation to the Jordie Chandler case that Wade had actually gone with them on that trip to the Grand Canyon, before the entire family returned to Neverland for the second time the following weekend,” Smallcombe said.
“Joy Robson had no reason to lie about this; she openly admitted that Wade stayed with Jackson alone on other occasions.
Att Safechuck och Robson bevisligen ljuger, innebär dock inte att Michael Jackson inte var en pedofil. Han kan mycket väl ha varit en peddo. Men dessa två herrar ljuger och de är bara ute efter pengar.
Jag vill också nämna att er argumentation är lite av ett moment 22. Han ska inte minnas övergreppen, men nya tågstationen däremot ska han känna till i detalj, trots att den inte fanns när han var där.
Ni målar upp nya tåget på Neverland som en världshändelse som inte gick att missa, men sanningen är att det finns typ inte en enda referens på hela Internet om när den byggdes. Jag själv trodde det var huvudbyggnaden tills den här soppan drogs igång. Att det finns två tåg får man typ rota i någon anställds obskyra biografi för att förstå. Och att Safechuck ska känna till Neverlands tågsystem bättre än Internet är för mycket begärt.
Han lär för övrigt ha varit mer intresserad av att röka braj än invigningen av Neverlands nya tågbana när han gick i high school. Så han skulle antagligen inte lagt det på minnet även om det nämndes.
De kunde i dagarna i så fall ha gått ut och sagt att James har blandat ihop olika platser på Neverland, men det gör de ju inte. Deras ståndpunkt ÄR fortfarande att övergreppen skedde i tågstationen. Jag tror inte att man glömmer var någonstans övergrepp kan ha hänt en, oavsett om man är barn eller ej. Sådant stannar hela livet är jag övertygad om. De var så specifika också i dokumentären och sa det var på övervåningen och visade bilder och klipp på tågstationen. James hävdar tågstationen och ni får nöja er med det helt enkelt.