2019-04-01, 20:01
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Beror på. Men. Blir det Luleå som det just nu lutar åt så ja. Skulle det djurgården, SilverAIK så måste de kanske lira i feskekyrka utan målkameror osv.

Hästskiten är nog ute till på tisdag.
Citera
2019-04-01, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Hästskiten är nog ute till på tisdag.

Ja, men Luleå är ju inte så mycket trevligare
Citera
2019-04-01, 20:11
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Semi blir i scandalinavium!

Citat:
Startar väl på fredag?

Edit: lørdag
Vinner Färjestad, får Frölunda möta Luleå och börja på bortaplan, dvs första matchen i Göteborg blir tisdagen den 9:e. Två dagar efter att hästarna avslutats, vilket man i vart fall preliminärt har gott ut med är tillräckligt för att man ska hinna få i ordning Scandinavium.
https://rakapuckar.com/blog/wMNyPLOkerLYBoK

Vinner Hv71 får man möta antingen Djurgården eller Skellefteå, i vilket fall börjar man på hemmaplan den söndagen den 7:e och då är Scandinavium fortfarande upptaget av hästarna. Dvs spel i Frölundaborg.
Citera
2019-04-01, 21:21
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstertrollet
När vi ändå är igång så tar vi bort mål och räknar skott istället.
Nej, räkna sekunder med puck ute i sarghörnen och egen zon. Då skulle Skellefteå vunnit serien överlägset och skulle redan varit vidare med 4-0 i matcher.
Citera
2019-04-01, 21:23
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gmxmail67
Förmodligrn något bättre än du då jag läser allt om klubben.....
Vet inte vad du fått 2 mille ifrån, ett slutsålt scandinaviom mer drygt 3.6 mille i rena biljettintckter, därövör rätt mycket pengar i intäckter vid sidan om. Så bara publikintäckterna är alltså drygt 2 mille (billigare blijetter i borgen).

Här kan du läsa. https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/A2x8vA/fullsatt--och-miljoner-in-pa-kontot

Med fyra hemmamatcher jublar förstås även de som räknar pengarna i Frölunda. Extra mycket jublas det i kväll då Scandinavium för första gången under säsongen blir fullsatt. Det betyder drygt två miljoner kronor i ren vinst – bara på kvällens match.

Förvisso 4 år sen, men kan knappast vara någon större skillnad.
Citera
2019-04-01, 21:40
Medlem
Score123s avatar
Att den på förhand ojämnaste kvartsfinalen (Ettan mot Åttan) istället blir den mest jämna av de alla gör sporten ishockey så intressant på så många sätt.

FBK ska bara köra över HV i 4 raka om man tittar på tabellplaceringen, men jag antar att mycket rivalitet ligger och gror när just FBK-HV drabbar samman, kanske inte så konstigt då

HV kommer ta matchen till sudden, vad som händer där låter jag vara osagt
Citera
2019-04-01, 21:49
Medlem
B-Dawks avatar
Så sjukt svag match av Färjestad i stora perioder av matchen. Backspelet är darrigt och i offensiv zon är det mest åka i sarghörnen som gäller och där är det svårt att vinna matcher.
Sen undrar jag hur man tänker i båset när man i slutminuterna spelar mest på de spelare som har varit totalt osynliga större delen av matchen? Det är ju direkt dålig matchcoachning där.

Att Färjestad som seriesegrare på pappret ska ha lätt att slå ut åttan kan jag köpa, men just HV var det lag jag minst ville ha i en kvart. Om det är något lag som höjer sig mot just Färjestad så är det HV och det har de visat i år igen.

Nu tror jag det kommer vara många med gummiarmar eller som håller stenhårt i klubban i Färjestad på onsdag och det tror jag kommer att avgöra till HVs fördel. Färjestad har pressen på sig och är det något denna gruppen har visat nu är det att de inte gillar press.
Citera
2019-04-01, 21:54
Medlem
Dirty.s avatar
Citat:
Tack før ditt bidrag. Nu finns det av just den orsaken en regel att det skall finnas målkamera før att en arena skall vara godkänd før SHL-spel och denna används ju regelbundet før just SHL-spel. Stockholm/Solnalagens reservarena Globen har det till exempel.

Det är dessutom många av arenorna i HA som också har det, det är ju ingen jätteinvestering så det är troligen mest lättja som gør att indianerna skitit i det i sin prestigeanläggning.
Tänker likadant. Känns som en riktig skitsumma i sammanhanget.
Citera
2019-04-01, 22:08
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Nu tror jag det kommer vara många med gummiarmar eller som håller stenhårt i klubban i Färjestad på onsdag och det tror jag kommer att avgöra till HVs fördel. Färjestad har pressen på sig och är det något denna gruppen har visat nu är det att de inte gillar press.

Tyvärr tror jag det ligger mycket i det du skriver.All press på Färjestad helt klart.
Men jag hoppas hemmaplan och publikstödet ska hjälpa. Väldigt lite att hänga upp hoppet på dock.
Senast redigerad av Bartman777 2019-04-01 kl. 22:11.
Citera
2019-04-01, 22:20
Medlem
Färjestad ska spela sin jävla idiothockey med den hät uppsättningen, så fort de försöker spela kontrollerat ser de ut att vara i klass med Timrå IK. Jag förstår verkligen inte hur så många hyllar den här serien, FBK är urusla.
Citera
2019-04-01, 22:22
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KimpaKeps
Flashbackfråga: Vem får hjärnblödning först?

1. Johan Pennerborn?

2. SweTech?
Hoppas bägge slipper men Pennerborn verkar coolare så jag tippar han (slipper alltså). Ingen skam att åka ut mot HV tycker jag. Fbk kan vara nöjda med säsongen ändå, man var ju nästan lika bra som luleå i början.
Senast redigerad av J.R. 2019-04-01 kl. 22:34.
Citera
2019-04-01, 22:44
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Hoppas bägge slipper men Pennerborn verkar coolare så jag tippar han (slipper alltså). Ingen skam att åka ut mot HV tycker jag. Fbk kan vara nöjda med säsongen ändå, man var ju nästan lika bra som luleå i början.

Vinner HV så får de møta serietvåan, en lite lättare match på pappret men det blir ju långa resor såklart.

Och trumma.

Jag får lite 95-96-vibbar av årets HV. Starkt kollektiv där man slår ur underläge och många doldisar reser sig.
Senast redigerad av Gromgutten 2019-04-01 kl. 22:46.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in