Citat:
Ursprungligen postat av
gmxmail67
Jag vet inte varför du ens ger dej in i ett snack där du uppenbarligen inte har en susning!
Jag vet att Frölunda inte budgeterar slutspelet alls. I klubben budget finna bara serie-spelet, det som fås in i slutspelet blir en ren vinst.
Att lägga en match i borgen innebär en minskad intäckt på drygt 2 miljoner kronor per match.
Nog för att klubben går riktigt bra ekonomiskt, men inte så skoj för någon som håller på Frölunda eller inom klubben.
Det kanske du har rätt i, angående vad man har med i budgeten alltså, där har jag inga problem att pudla. Dock påverkar inte det min poäng vilken precis som tidigare är att Frölunda känner till situationen och
planerar för den långt lång långt i förväg vilket de facto inte gör Frölundaborg till en reservarena utan under hästhoppningarna så är det deras primära arena som skall motsvara de krav som ställs på en SHL dito. Detta är deras förbannade skyldighet menar jag.
För att vara tydlig ska jag även säga att ifall det HADE varit en reservarena. Låt oss säga att Kinnarps brann upp (

) och HV tillfälligt flyttade in i Smedjehov så hade jag kortsiktigt kunnat acceptera brister i vad den hallen erbjöd. Skulle det däremot bli långsiktigt (som en återkommande lösning vid t.ex Elmiamässor) skulle jag ställa samma krav på den lösningen som jag framför mot Frölundaborg.