2019-04-01, 23:11
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Vinner HV så får de møta serietvåan, en lite lättare match på pappret men det blir ju långa resor såklart.

Och trumma.

Jag får lite 95-96-vibbar av årets HV. Starkt kollektiv där man slår ur underläge och många doldisar reser sig.
Tror luleå kör över HV71 ganska lätt. Växjö var ju inga problem och HV känns som en enklare uppvärmning till finalen. Men det kan ju bli Frölunda också, känns tuffare.
Citera
2019-04-01, 23:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Beror på. Men. Blir det Luleå som det just nu lutar åt så ja. Skulle det bli djurgården, SilverAIK så måste de kanske lira i feskekyrka utan målkameror osv.

Han har dock fel i att Frölundas semi börjar på
Lördag. Deras semi börjar på söndag oavsett motstånd.
Citera
2019-04-01, 23:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Stämmer inte att Frölunda får in ca 3.6 miljoner i biljettintäkter per match, snarare runt 2.4 om dom snittar 10000, sedan får man dra av hyran från den summan också (och övriga kostnader)

I Frölundaborg har de dock inte hyran som kostnad som att de kan ta betalt för parkering osv.
Citera
2019-04-02, 00:11
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Nej, räkna sekunder med puck ute i sarghörnen och egen zon. Då skulle Skellefteå vunnit serien överlägset och skulle redan varit vidare med 4-0 i matcher.

Underskatta inte Växjö i den grenen. Grymt bra på att glida omkring i sarghörnen utan att åstadkomma särskilt mycket. Några svanhopp då och då för prestigepoäng möjligen.
Citera
2019-04-02, 00:29
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Underskatta inte Växjö i den grenen. Grymt bra på att glida omkring i sarghörnen utan att åstadkomma särskilt mycket. Några svanhopp då och då för prestigepoäng möjligen.
Men har Plastsjö haft det som spelidé? Tror det är det som skulle avgöra till Skellefteås fördel.
Citera
2019-04-02, 04:38
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutumnInNewYork
Men har Plastsjö haft det som spelidé? Tror det är det som skulle avgöra till Skellefteås fördel.

Nja, Växjö och spelidé har väl aldrig varit en grej? Slänga stora pengar på bra spelare och hoppas att det funkar. Enligt experten i tråden har man tydligen någon offensiv defensiv också. Oklart hur det fungerar.
Senast redigerad av siryessir 2019-04-02 kl. 04:47.
Citera
2019-04-02, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Semi blir i scandalinavium!

Intressant hur du häver ur dig saker när ni själva är den "skandal" klubb du yttrar.
Skulle ni ens kunna spela i SHL utan kommunens hjälp?
Citera
2019-04-02, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Glöm också inte att Frölunda betalar en hyra till got event för att få spela där. Ca 1 miljon per match i slutspelet. Denna slipper man i borgen.

Finns det lag som budgeterar med slutspel nu förtiden? Växjö kanske budgar för guld varje år ifs. Går Saik massa minus iår igen tro?
Ca 250 000kr har jag hört.
Citera
2019-04-02, 11:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Stämmer inte att Frölunda får in ca 3.6 miljoner i biljettintäkter per match, snarare runt 2.4 om dom snittar 10000, sedan får man dra av hyran från den summan också (och övriga kostnader)
I grundserien ja! I slutspelet är snittpriset 300kr, betalade själv 450kr häromveckan. Räknade på 12044 därav summan ca 3.6 mille.
Citera
2019-04-02, 11:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Startar väl på fredag?

Edit: lørdag
Tidigast söndag! Vinner HV 7e mot FBK så blir första matchen i borgen mot DIF/SAIK. Annars semi 2 på tisdag mot Luleå.
Citera
2019-04-02, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gmxmail67
Ca 250 000kr har jag hört.

Kan inte stämma.
För några år sedan var det 350 för grundserie och över 600 per hemmamatch i slutspelet.
Räknade med att hyran hade ökat.

Men jag kan ha fel och att den sänkts
Citera
2019-04-02, 11:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Kan inte stämma.
För några år sedan var det 350 för grundserie och över 600 per hemmamatch i slutspelet.
Räknade med att hyran hade ökat.

Men jag kan ha fel och att den sänkts
Jag läste tidigare i vintras att Frölunda vill förhandla om kontraktet med GOT-event och inte behöva betala 250000 per match utan procent på antal åskådare. Därav antar jag att summan stämmer.
Jag spekulerar i att GOT-event INTE höjer hyran då det i år jämfört med tidigare år INTE kompenserar FHC för minskade publikintäckter pga borgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in