2019-03-31, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
När har Luleås tränare sagt att alla fuskar? Måste ha missat det.

Han sa att växjö förstärker i alla situation. Att de har satt det i system.

Vilket självklart inte är sant. Sedan förstärker vissa spelare i Växjö, men också i Luleå. Han tappade det helt och kunde helt och borde tänkt igenom det lite bättre. Sedan kan alla göra bort sig lite.
Tror dock han lärde sig mycket på det och att det inte vara hans smartaste ordval. Så inget fel i det egentligen.

Spontant tycker jag bara det är tråkigt när tränarna attakerar domare och motståndarlag helt utan nyans. Vill domarna och tränarna snacka så ta ett snack. Men använd inte media för det.

Gäller samtliga. Men främst Roger röd och Peter Andersson. Men det är egentligen första gången jag ser bulan göra det och tycker det ör synd.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-31 kl. 23:23.
Citera
2019-03-31, 23:22
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp

Nämnde väl nr 24. Förutom den spelaren är det inte så många filmare i Växjö. Men eftersom eran vidriga golfklubb uppmuntrar hans beteende genom att låtsas som ingenting, kan man dra slutsatsen att det är satt i system.
Citera
2019-03-31, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Nämnde väl nr 24. Förutom den spelaren är det inte så många filmare i Växjö. Men eftersom eran vidriga golfklubb uppmuntrar hans beteende genom att låtsas som ingenting, kan man dra slutsatsen att det är satt i system.

Ja, han nämnde 24(shinnimin) också. Samma gäller ju korvac, Olausson. Blir bara så löjligt att ta det på presskonferens efter en förlust. Bättre att de snackar om det de är där för. att lira bra hockey. Domarna sköter sitt. Då borde väl tränarna klara det också. Analysera matchen och gå vidare!

Men som sagt. Roger gillar ju också att spela Allan på presskonferenser så blir nog låg och bra nivå på just de presskonferenserna.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-31 kl. 23:32.
Citera
2019-03-31, 23:31
Medlem
BallaKlavas avatar
Citat:
Ja, han nämnde shinnimin också. Samma gäller ju korvac, Olausson. Blir bara så löjligt att ta det på presskonferens efter en förlust. Bättre att de snackar om det är där för att lira bra hockey. Domarna sköter sitt. Då borde väl tränarna klara det också.

Du är ju seriöst dum i huvudet.

Bra att säga vad man tycker. Det har Bulan alltid gjort och han kommer inte ändra sig för att en gnällfitta från Småland tar illa upp.

Korvac?
Citera
2019-03-31, 23:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Du är ju seriöst dum i huvudet.

Bra att säga vad man tycker. Det har Bulan alltid gjort och han kommer inte ändra sig för att en gnällfitta från Småland tar illa upp.

Korvac?

Han ligger som ett smålänskt isterband när han ”ramlar”.

Ta inte i så du spyr nu. Kanske blir han smartare och mer proffsig med åren. Vi får helt enkelt se om han lär sig.

En smart man sa en gång: jag förlorar aldrig. Antingen så vinner jag eller så lär jag mig något.

Kan vara något för bulan. Tycker det är klokt!

Sedan kan du ju såklart göra som du vill. Men att kalla Frölunda för fusklunda rimmar inte särkilt bra efter stunten Luleå precis gjort.

Att de sedan vann klart och tydligt mot Växjö har jag absolut inga problem med. Det är liksom på isen det ska avgöras!
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-31 kl. 23:43.
Citera
2019-03-31, 23:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Källa: SweTech och Google. Prova googla Frölundaborg dispens

https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&url=https://goteborg.se/wps/PA_Pabolagshandlingar/file%3Fid%3D11195&ved=2ahUKEwjfuOKZoq3hAhVpsIsKHV_ qDgEQFjABegQIBBAB&usg=AOvVaw3WTGjz97DWfvwKF1x0c85P

Se sid. 6 punkt 3.2

Varför skulle jag gråta? Frölunda är mycket bättre än vad då? Skiter väl i Fusklunda! Du har dålig koll! Du resonerar och argumenterar som en fjortis.

Nå? Var är de "massa" frågorna?

Antar väl att du har någon sorts agenda med din argumentation och du verkar verkligen bry dig om att de inte hade en kamera i taket som fångade upp målsituationen. Nå, vad är din agenda? Min gissning är att du på fullaste allvar tror att detta hade påverkat seriens utgång, det är den enda rimliga gissningen. Och då kan jag ge svaret till dig, Frölunda hade vunnit ändå. Spelar ingen roll om de hade dispans eller inte. Tack för källan dock.
Citera
2019-04-01, 00:25
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Antar väl att du har någon sorts agenda med din argumentation och du verkar verkligen bry dig om att de inte hade en kamera i taket som fångade upp målsituationen. Nå, vad är din agenda? Min gissning är att du på fullaste allvar tror att detta hade påverkat seriens utgång, det är den enda rimliga gissningen. Och då kan jag ge svaret till dig, Frölunda hade vunnit ändå. Spelar ingen roll om de hade dispans eller inte. Tack för källan dock.

Ja fast nästa gång kanske det är en direkt avgörande situation för om ett lag går vidare till nästa slutspelsrunda, eller inte. Det kanske drabbar ditt eget lag till och med.

Du tycker inte det är lite B då eller?

Citat:
Men att kalla Frölunda för fusklunda rimmar inte särkilt bra efter stunten Luleå precis gjort.

Oavsett Luleå fuskat/filmat/etc. eller inte så förändrar det inte att Frölunda förtjänar att kallas "Fusklunda" efter all skit dom hållit på med genom åren.
Men du har väl följt hockeyn för kort tid för att ens vara medveten om det.

Två fel gör aldrig ett rätt.
Senast redigerad av Bartman777 2019-04-01 kl. 00:28.
Citera
2019-04-01, 00:30
Medlem
Citat:

Ge dig!
Självklart får man despens om man får arenan godkänd fast det saknas grejer.
Arenan saknade en målkamera över målet. Kanske viktigaste målkameran. Nu hade vi vunnit ändå, ja. Men fortfarande dåligt.
Saknas grejer för att göra arenan komplett så får man söka despens.
Vad är det du behöver källa på?
Är du sån där jobbig jävel som skriker källa på allt?
Du är lika mentalt efterbliven som han oskar som hängde här.
Citera
2019-04-01, 00:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Ge dig!
Självklart får man despens om man får arenan godkänd fast det saknas grejer.
Arenan saknade en målkamera över målet. Kanske viktigaste målkameran. Nu hade vi vunnit ändå, ja. Men fortfarande dåligt.
Saknas grejer för att göra arenan komplett så får man söka despens.
Vad är det du behöver källa på?
Är du sån där jobbig jävel som skriker källa på allt?
Du är lika mentalt efterbliven som han oskar som hängde här.

Är jag mentalt efterbliven?
Om det är någon som är efterbliven här så är det du som hänger upp dig på en målkamera i en arena som du också erkänner inte hade spelat någon roll ändå. Du erkänner det men gnäller ändå över att den inte finns? Vem är efterbliven?
Återigen, Frölunda hade vunnit ändå. Frölundaborg är ingen matcharena, det är deras campus. Det är en tillfällig lösning och de spelar oftast bara någon match där. Att installera massa saker då låter helt orimligt. När dessutom jag, och nu även du, medger att seriens utgång på lååånga vägar ej hade påverkats med en kamera.
Jag bad källa på en sak, inget annat.
Citera
2019-04-01, 00:43
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Ja fast nästa gång kanske det är en direkt avgörande situation för om ett lag går vidare till nästa slutspelsrunda, eller inte. Det kanske drabbar ditt eget lag till och med.

Du tycker inte det är lite B då eller?

Oavsett Luleå fuskat/filmat/etc. eller inte så förändrar det inte att Frölunda förtjänar att kallas "Fusklunda" efter all skit dom hållit på med genom åren.
Men du har väl följt hockeyn för kort tid för att ens vara medveten om det.

Två fel gör aldrig ett rätt.

Vad har Frölunda gjort för ”fusk genom åren”? Ge dig. Det är en oerhört töntig etikett.

Såklart det hade varit bättre med en målkamera. Men Frölundaborg är deras campus och således ingen matcharena. Detta är en tillfällig lösning. Och återigen, serien kunde bara sluta på ett sätt ändå.
Citera
2019-04-01, 00:49
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Vad har Frölunda gjort för ”fusk genom åren”? Ge dig. Det är en oerhört töntig etikett.

Såklart det hade varit bättre med en målkamera. Men Frölundaborg är deras campus och således ingen matcharena. Detta är en tillfällig lösning. Och återigen, serien kunde bara sluta på ett sätt ändå.

Om det inte är en matcharena, varför spelas då slutspelsmatcher där?
Det spelar ingen roll om "serien bara kunde sluta på ett sätt ändå".

Nästa gång kanske det inte är på det viset. Och det är kanske ditt eget lag som drabbas och blir snuvad på avancemang i slutspelet. Så vad är ditt geniala svar på det?
Du måste ju tänka lite längre än bara till just denna situation. Det blir bara patetiskt när du sitter och försvarar till absurdum.

Eftersom ditt minne verkar kort så länkar jag en av skandalerna Fusklunda varit inblandat i.
https://www.youtube.com/watch?v=pkI7zFsbfWk

Men vill du ha reda på fler så får du leta själv. Jag har slutat jobbat inom vården.
Citera
2019-04-01, 01:17
Medlem
Citat:

Vilket självklart inte är sant. Sedan förstärker vissa spelare i Växjö, men också i Luleå. Han tappade det helt och kunde helt och borde tänkt igenom det lite bättre. Sedan kan alla göra bort sig lite.
Tror dock han lärde sig mycket på det och att det inte vara hans smartaste ordval. Så inget fel i det egentligen.

Spontant tycker jag bara det är tråkigt när tränarna attakerar domare och motståndarlag helt utan nyans. Vill domarna och tränarna snacka så ta ett snack. Men använd inte media för det.

Gäller samtliga. Men främst Roger röd och Peter Andersson. Men det är egentligen första gången jag ser bulan göra det och tycker det ör synd.

Du har upprepat dig gällande filmningar som satts i system sedan torsdag kväll. Dags att gå vidare. Eller du kanske hinner glömma vad du orerat om?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in