Citat:
Skönt att höra. Jag tycker mig, som icke-jurist, också mellan raderna noterat att styrelsen inte riktigt har förtroende för AR, men att hon trots det tillåts sitta kvar perioden ut.
Bra om nytt disciplinärende mot DN startar. Det är väl endast Advokatsamfundet som kan återkalla hennes advokattitel eller hur man nu uttrycker det.
Det hela är obegripligt. Jag vet inte vilket som är värst: att de betalar Akilov 75.000 men glömmer att betala in preliminärskatt och sociala avgifter eller att de tror att de kan komma undan med att betala Akilov 75.000 svart genom en banktransaktion.
Har de glömt att betala skatt och sociala avgifter så är det ju bara att ta sitt straff och betala in de samt 40 % i straffskatt, utan att tjafsa.
Frågan uppstår än en gång, hur mycket har de betalat vitt och ROT:at för och hur mycket kan de tänkas ha betalat svart. De 75.000 är inte ens felräkningspengar i sammanhanget om man uppskattar renoveringarna till mellan 4-6 miljoner.
Bra om nytt disciplinärende mot DN startar. Det är väl endast Advokatsamfundet som kan återkalla hennes advokattitel eller hur man nu uttrycker det.
Det hela är obegripligt. Jag vet inte vilket som är värst: att de betalar Akilov 75.000 men glömmer att betala in preliminärskatt och sociala avgifter eller att de tror att de kan komma undan med att betala Akilov 75.000 svart genom en banktransaktion.
Har de glömt att betala skatt och sociala avgifter så är det ju bara att ta sitt straff och betala in de samt 40 % i straffskatt, utan att tjafsa.
Frågan uppstår än en gång, hur mycket har de betalat vitt och ROT:at för och hur mycket kan de tänkas ha betalat svart. De 75.000 är inte ens felräkningspengar i sammanhanget om man uppskattar renoveringarna till mellan 4-6 miljoner.
Det är värt att påpeka att Özz Nujen i den senaste podd-intervjun anför just det faktum att Debbie Nujen och Rickard Damm betalat Akilov svart genom en banköverföring såsom ett "bevis" för att det aldrig har varit deras avsikt att betala Akilov svart! Han menade att så gör ingen brottsling - och så korkad kan ingen vara som har som uppsåt att slippa undan skatt. Özz Nujen har tydligen tagit del av de inlägg i tråden som just påpekar detta - d v s hur korkat det är att använda sig av en bank när man betalar ut lön svart svart till någon. Men Özz Nujens argument är inte mycket värt - att han överhuvudtaget tar upp det som en slags omvänd bevisföring stärker snarare misstanken om brottsligt uppsåt. För Debbie Nujen och Rickard Damm har nog båda kallt räknat med att risken för upptäckt är närmast obefintlig. Det är ju för dem en helt osannolik och olycklig slump att bli avslöjade genom polisens finansiella utredning av terroristen och massmördaren Akilov. Och sannolikt överförs åtskilliga miljarder om året via internetbanker just såsom svarta lönebetalningar. Pengar i ett kuvert vill snart ingen ha - det var vanligt på min tid men det är otidsenligt.
Senast redigerad av medianox 2019-03-31 kl. 19:20.
Senast redigerad av medianox 2019-03-31 kl. 19:20.