2019-02-07, 21:25
Medlem
När jag sorterar efter visningar i abok och klickar sida två så försvinner sorteringen

Man får välja request desktop site för att kunna sortera, har vtestat chrome och firefox i android

Posta gärna url här till sida 2 så är det typ fixat kan ju själv ändra 2 till 3 men finns inte p1 url
Citera
2019-02-07, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Ja precis, sorteringen försvinner när jag sorterar trådarna efter svar eller visningar och försöker gå till en annan sida än den första genom att klicka på sida 2 etc.

Att lägga till "&page=n" i slutet på länken där n byts ut mot nummer för vilken sida som väljs fungerar fortfarande så det är inget fel på själva funktionen det är bara att det inte är länkat korrekt om man befinner sig i ett underforum med ämnena sorterade efter en viss ordning och vill klicka sig vidare till någon annan sida enligt samma ordning.
Tack ska testas
Citera
2019-02-09, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Om man citerar något som har så lång text att "Visa mer" hamnar underst i citatet måste jag nu skriva svar på citatet ovanför annars blir inte hela citatet visat, då inte "Visa mer" visas, se (FB) Ett nytt forum för spelmissbrukare?. Jag har inte märkt det tidigare och på förra sidan i den här buggtråden var det en som skrev sin text under citatet, i vilket "Visa mer" syns.

Edit: Kanske var tillfälligt för mig, för i den tråden har nu en till citerat och skrivit sin text under citatet, och "Visa mer" i citatet syns.

Det är i Internet Explorer det blir så, ibland, men inte alltid. Där syns i min dator ingenting av citatet i första inlägget i (FB) Blomvattnare varnar mig för upphovsrättsbrott för att jag citerade en artikel. Lögn. då det var så långt att Visa mer borde ha dykt upp, men i både Crome och Firefox syns Visa mer. Då går det att se hela det långa citatet.
Citera
2019-02-12, 18:34
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Det är i Internet Explorer det blir så, ibland, men inte alltid. Där syns i min dator ingenting av citatet i första inlägget i (FB) Blomvattnare varnar mig för upphovsrättsbrott för att jag citerade en artikel. Lögn. då det var så långt att Visa mer borde ha dykt upp, men i både Crome och Firefox syns Visa mer. Då går det att se hela det långa citatet.
Om vi menar samma sak verkar det inte vara browserberoende, uppträder i både Firefox, Chrome & Internet Explorer samt flera OED-mobilbrowsrar. Det går att ex:vis med mus dra upp en markering i det synliga och fortsätta den med [Shift + Ctrl + högerpil] tills markeringen fyllt citatrutan och kommit upp i det synliga igen; sedan kopiera, klistra in i en textredigerare och där läsa. Det verkar som att den även tar allt synligt d.v.s. flera fält/nivåer (citat i/efter citat, spoiler i citat) men jag har inte testat – och skall inte behöva göra det.

Det ser särskilt illa ut i fall som Flashback Awards, där nu flera motiveringar i omröstningstrådarna ligger dolda (x (FB) Flashback Awards 2019 - Årets citat - Omröstning).
Citera
2019-02-13, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zwerchstand
Om vi menar samma sak verkar det inte vara browserberoende, uppträder i både Firefox, Chrome & Internet Explorer samt flera OED-mobilbrowsrar. Det går att ex:vis med mus dra upp en markering i det synliga och fortsätta den med [Shift + Ctrl + högerpil] tills markeringen fyllt citatrutan och kommit upp i det synliga igen; sedan kopiera, klistra in i en textredigerare och där läsa. Det verkar som att den även tar allt synligt d.v.s. flera fält/nivåer (citat i/efter citat, spoiler i citat) men jag har inte testat – och skall inte behöva göra det.

Det ser särskilt illa ut i fall som Flashback Awards, där nu flera motiveringar i omröstningstrådarna ligger dolda (x (FB) Flashback Awards 2019 - Årets citat - Omröstning).

Det jag menar är att i riktigt långa citat kan det hända att "Visa mer" döljs i Internet Explorer, tydligen vare sig texten skrivs över eller under citatet. Så är det i inlägg 1 i (FB) Varför ges varning för 0.02 (felpostning) som praxis i vissa delforum, inte andra?, där det är text både över och under det långa citatet, som liksom i (FB) Blomvattnare varnar mig för upphovsrättsbrott för att jag citerade en artikel. Lögn. berör en lång PM-konversation. Det kan hända att det är i sådana fall det i Internet Explorer inte visas "Visa mer", för i inlägg 4 i (FB) Varför ges varning för 0.02 (felpostning) som praxis i vissa delforum, inte andra? syns "Visa mer", vilket även är fallet med de nämnda inläggen i Crome och Firefox, men visas som sagt konstigt i Internet Explorer.
Citera
2019-02-13, 20:14
Medlem
Zwerchstands avatar
Citat:
Det jag menar är att i riktigt långa citat kan det hända att "Visa mer" döljs i Internet Explorer, tydligen vare sig texten skrivs över eller under citatet. Så är det i inlägg 1 i (FB) Varför ges varning för 0.02 (felpostning) som praxis i vissa delforum, inte andra?, där det är text både över och under det långa citatet, som liksom i (FB) Blomvattnare varnar mig för upphovsrättsbrott för att jag citerade en artikel. Lögn. berör en lång PM-konversation. Det kan hända att det är i sådana fall det i Internet Explorer inte visas "Visa mer", för i inlägg 4 i (FB) Varför ges varning för 0.02 (felpostning) som praxis i vissa delforum, inte andra? syns "Visa mer", vilket även är fallet med de nämnda inläggen i Crome och Firefox, men visas som sagt konstigt i Internet Explorer.
Jaha, då är det olika saker vi talar om. Jag ser både ‘Visa mer’ & ‘Visa mindre’ på alla dina länkar i både stationär & mobil. För hyfs’ skull: Mitt tidigare “[Jag] skall inte behöva [testa] det.” är riktat inte till dig, men administration. Ni har alltså 2 fulingar att ta reda på.

+ 1: Staplarna i Flashback Awards visade röstningsresultat verkar – möjligen endast efter egen röstning – litet väl grovt & ojämnt kvantifierade: Ex:vis i (FB) Flashback Awards 2019 - Årets citat - Omröstning har alla staplar utom Lagrådets samma mått, fast de i skrivande stund ligger i spannet 4,41—13,24 %. Det verkar inte helt enhetligt heller, om man jämför med (FB) Flashback Awards 2019 - Årets yttrandefrihetsmotståndare - Omröstning där det ser ut 9,80—13,73 | 19,61 | 29,41 %.
Citera
2019-02-20, 12:12
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Någon annan som har problem med att notifieringarna är vita, dvs rullgardinen är helt vit? Att det liksom segar sig? Efter nån minuts refreshande syns dem. Haft problemet i en vecka eller nåt sånt.

iPad Air 2
IOS 12.1.4
Citera
2019-02-21, 13:15
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Någon annan som har problem med att notifieringarna är vita, dvs rullgardinen är helt vit? Att det liksom segar sig? Efter nån minuts refreshande syns dem. Haft problemet i en vecka eller nåt sånt.

iPad Air 2
IOS 12.1.4

Ja jag har haft samma bekymmer i kanske två veckor eller något sånt.

Mitt FB laggar förresten jävligt mycket just nu.
Citera
2019-02-21, 14:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caesare
Ja jag har haft samma bekymmer i kanske två veckor eller något sånt.

Mitt FB laggar förresten jävligt mycket just nu.

Samma här. Får notifieringar "citeringar" - röd markering vid klockan. Men när jag trycker på klockan är rullgardinslistan vit. När jag refreshar sidan syns notifieringarna.

Plus, driftstörningar på Flashback både idag och igår.
Citera
2019-02-21, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Samma här. Får notifieringar "citeringar" - röd markering vid klockan. Men när jag trycker på klockan är rullgardinslistan vit. När jag refreshar sidan syns notifieringarna.

Plus, driftstörningar på Flashback både idag och igår.
Så har det väl alltid varit, eller?
Citera
2019-02-23, 09:24
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner

iPad Air 2
IOS 12.1.4

Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Så har det väl alltid varit, eller?

Ja, jag har märkt detsamma senaste 1 - 2 veckorna. Aldrig tidigare.
Citera
2019-03-31, 11:17
Bannlyst
Jag vet inte om detta uppmärksammats. Hur som helst är det kanske inte så viktigt eftersom det ligger långt bak i tiden. Hittade det när jag sökte på Google efter en helt annan sak ute på nätet och inte på Flashback.

Titta på denna tråd: (FB) Demokrati......

Ser inte den konstig ut?
Skall omröstningar verkligen vara 60-70 hela webbläsarytor lång? Alltså man kan bläddra minst 60 sidor ner innan man kommer till slutet. Det verkar som om alla omröstningar på den tiden lagts ihop till en om man läser i omröstningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in