2019-03-30, 20:50
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Vilka kan Luleå få möta i semifinal? Vinnaren av vilka två?

Bäst möter sämst.

Dom kan alltså få möte Frölunda, Malmö, Djurgården eller HV beroende på hur det går i dom matchserierna. Det enda lag dom inte kan möta i Semi är Färjestad.
Citera
2019-03-30, 20:56
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Bäst möter sämst.

Dom kan alltså få möte Frölunda, Malmö, Djurgården eller HV beroende på hur det går i dom matchserierna. Det enda lag dom inte kan möta i Semi är Färjestad.

Jaha okej. Man tar alla som går till semi och sen tittar man på tabellen från grundserien angående bäst mot sämst? Fattar jag rätt?
Citera
2019-03-30, 20:58
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Jaha okej. Man tar alla som går till semi och sen tittar man på tabellen från grundserien angående bäst mot sämst? Fattar jag rätt?

Precis så utgå från nuvarande resultat så skulle seminfinalerna vara:

Färjestad - Djurgården
Luleå - Frölunda
Citera
2019-03-30, 21:05
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Precis så utgå från nuvarande resultat så skulle seminfinalerna vara:

Färjestad - Djurgården
Luleå - Frölunda

Tack då förstår jag.
Senast redigerad av Browndawg 2019-03-30 kl. 21:08.
Citera
2019-03-30, 21:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av beechrider
Tror att lilleman Sylvegård kan bli en ordentlig vitamininjektion i ett, numera, trött VLH.

I övrigt är det bara att tacka Växjö för matchträningarna, och så får ni ger er ut och börja gödsla gräset på golfbanan. Träna inte för mycket på swingarna bara, så att beteendet följer med er in i hallen till hösten.
...och visa Shinniminionen på dörren, så skall du se att det reder upp sig.

For the record:
Det är inte det största som hänt i Luleå på 10 år. Inte på långa vägar. Men det är nog det bästa laget vi haft sedan mitten av 90-talet. (Var du född då? Jag vet ju att VLH inte var uppfunnet då, så du kanske har svårt att relatera till högsta serien, runt den tidsperioden. )

Är troligen bara FBK som kan matcha LHF, just nu. Och FBK verkar ju HV71 nöta ned åt oss, så de kanske är beskedliga i en eventuell final.

Frölunda ser ruggigt bra ut.
Det blir antagligen Luleå - Frölunda i semifinalen och den är enligt mig 50/50. FBK? Frölunda har ju imponerat betydligt mer än FBK i slutspelet haha.
Citera
2019-03-30, 21:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Jag vet. Det jag tycker är fel.

Du sa att han kunde missa en seminfinal.
Citera
2019-03-30, 21:37
Medlem
Hoppas djurgården tar det. Gillar Robban starkt! Han känns seriös och proffsig i allt han gör. Om inte Frölunda. Är inte så förtjust Roger röd och hans spektakel till presskonferenser. Men laget spelar en bra hockey just nu.
Senast redigerad av MitchRapp 2019-03-30 kl. 21:41.
Citera
2019-03-30, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Frölunda ser ruggigt bra ut.
Det blir antagligen Luleå - Frölunda i semifinalen och den är enligt mig 50/50. FBK? Frölunda har ju imponerat betydligt mer än FBK i slutspelet haha.

Jag vet inte...
Känner mig osäker på Värsta Frölunda.
Jag tycker inte att Malmö är något vidare motstånd, och ser därför inte den kvarten som någon ordentlig värdemätare.
Skulle dessutom (exempelvis) Ryan Lasch gå sönder, har de ett jätteproblem.
Lutar mer åt 60/40 jag....
Citera
2019-03-30, 22:37
Medlem
siryessirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Du sa att han kunde missa en seminfinal.

OM man räknade matcher och inte datum. Vilket man inte gör. Något som många vill ändra på, därav diskussionen.

Citat:
Ursprungligen postat av beechrider
Är troligen bara FBK som kan matcha LHF, just nu. Och FBK verkar ju HV71 nöta ned åt oss, så de kanske är beskedliga i en eventuell final.

Frölunda ser ju rätt bra ut. Om det nu inte är Malmö som är riktigt dåliga. Så jämn som serien var känns det inte som att det finns några solklara favoriter. Växjö var ju dock sämre än väntat trots all hjälp blev man ju krossade.
Senast redigerad av siryessir 2019-03-30 kl. 22:43.
Citera
2019-03-30, 23:08
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir
Frölunda ser ju rätt bra ut. Om det nu inte är Malmö som är riktigt dåliga. Så jämn som serien var känns det inte som att det finns några solklara favoriter. Växjö var ju dock sämre än väntat trots all hjälp blev man ju krossade.
Ja, vi vet att Luleå är bra i år, man delade seriesegern (med FBK) och har spelat bra hela tiden förutom i början på serien möjligtvis. Växjö vart totalt överkörda i kvartsfinalen men man vet inte om dom är det sämsta lag som någonsin spelat slutspel, kanske kan vara så. Men kanske är det Luleå som bra och övriga lag steg efter, det är min teori så här långt. En sak är säker, vi är inte lätta att göra mål på.
Citera
2019-03-30, 23:23
Medlem
AutumnInNewYorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siryessir

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Ja, vi vet att Luleå är bra i år, man delade seriesegern (med FBK) och har spelat bra hela tiden förutom i början på serien möjligtvis. Växjö vart totalt överkörda i kvartsfinalen men man vet inte om dom är det sämsta lag som någonsin spelat slutspel, kanske kan vara så. Men kanske är det Luleå som bra och övriga lag steg efter, det är min teori så här långt. En sak är säker, vi är inte lätta att göra mål på.
Både Malmö och Växjö är/var sämre än väntat. Det blir nog tuffare mot Fusklunda, men om Lulä lyckas hålla uppe den nuvarande nivån så tippar jag 4-2 i matcher till Lulä.
Citera
2019-03-31, 09:41
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.

Haha vi säger så.
Ni fick alltså också en check?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in