2019-03-30, 17:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Tvärtom tror jag de var iskalla, om jag nu får säga emot dig. De var på det klara med att deras framtid inte skulle bli en räkmacka. Det klarade dom inte. Jag tror inte på nån psykisk ohälsa faktiskt. Sorg - absolut. Tycka synd om barnen - ja. Men inte psykisk ohälsa. Men vi får ju tro vad vi vill. Men jag förstår hur du tänker.
Ja, och då har du inte begripit hälften av vad Långström nämnde som skillnader när familjer dödar barn versus iskalla mördare när han diskuterade Bjärred.
Citera
2019-03-30, 17:35
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Man kan vara trygg i sig själv och ändå vara timid. Men jag tror hon var stark, och jag tror definitivt inte hon skulle låta sig luras in i att skriva på saker och ting som hon inte visste vad det var. Hon var skattejurist. Hon var inte dum i huvudet. Hon var med på det hela. Den här timiditeten är det flera som tror här, oskyldig som ett lamm.

H överrumplades väl i sömnen - var det inte så polisen spekulerade i från början...
Citera
2019-03-30, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Precis! Därför tre mord och tre mordoffer. Finns ingen anledning att gå på Oskars och hans anhörigas bortförklaringar och falsarier. Hanna är ett oskyldigt offer från början till slut!

Hur vet du om han är skyldig på mer än 1 mord. Han kan ha kommit hem och hittat töserna döda därav grannen sett honom förvirrad på uppfarten. Och sen strypt H då hon inte lyckades ta livet av sig själv?
Senast redigerad av milla200 2019-03-30 kl. 17:46.
Citera
2019-03-30, 17:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Hur vet du om han är skyldig på mer än 1 mord. Han kan ha kommit hem och hittat töserna döda där av grannen sett honom förvirrad på uppfarten. Och sen strypt H då hon inte lyckades ta livet av sig själv?
Hanna kan omöjligen dödat sina barn. Än mindre planerat för det. Fysik, psykologi och statistik bevisar att det inte går. Påhittade historier av Oskar, hans anhöriga, folk här i tråden och nu du, förändrar inte dessa fakta.
Citera
2019-03-30, 17:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
H överrumplades väl i sömnen - var det inte så polisen spekulerade i från början...
Första intrycket är alltid det bästa!
Citera
2019-03-30, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pita55
Mina teorier började redan de fösta dagarna.
Artiklarna som först kom , beskrev att det var ett grovt våldsbrott med personskador.
Nu kan jag ha fel, men jag har för mig att det även stod att poliserna kom ut och spydde pga av det de sett.
Första tiden var det fler som berättade att de varit ganska ensamma i Lund. Agnes fick tydligen inte gå till lekparken själv m.m

Kom även fram att Oskar varit kontrollerande på sin fru och barnen. Vilket är högst sannolikt eftersom han i princip allting med skolan o vården.

När Hanna bodde ensam på veckorna i Göteborg, så hade hon kontakt med sin familj. Vilket säkert hon behövde då med sin cancer. Finns ju människor här som skriver att Hanna varit lat och inte brytt sig om barnen m.m. ..m.m Tror att Hanna var en mycket empatisk person som hjälpte o ville hjälpa alla. Tjoa Moa, det tyder på att hon såg sina flickor.

Sen kom kvinnan som skrev om Ängeln i Lund ! Då tänkte jag direkt på narcissist /grad av psykopati!

Med den problematiken brukar dessa få många som tror de är så trevliga o gulliga.
Jag vet att de har skrivit under papper, men det är många människor som skrivit under med sin namnteckning och blivit lurade. Det är väldigt lätt för en narcissist att få någon att skriva sin namnteckning på ett papper.

@N.Armstark, du hade fetat bland annat "att poliserna kom ut och spydde
pga av det de sett." Där kan jag bidraga, eftersom jag också minns att det
skrivits om detta i tråden. Nämligen av skribenten @Frank.Einstein som
beskrev att denne fått ett PM från en granne som berättade "att poliserna
gick ut och kräktes om vartannat."

Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag fetade några saker som du gärna får styrka på något sätt, för jag gissar att det är egna påhitt av dig eller någon annan i tråden.
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Jag fick tidigt ett PM från en granne som berättade att poliserna gick ut och kräktes om vart annat. Vet inte om det varit uppe i tråden tidigare. Jag utgår ifrån att polisen fick stöd efteråt. Att undersöka två döda unga flickor, där man måste göra en besiktning såväl på ut- som på insidan måste vara helt fruktansvärt.
Citera
2019-03-30, 18:00
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Hur vet du om han är skyldig på mer än 1 mord. Han kan ha kommit hem och hittat töserna döda därav grannen sett honom förvirrad på uppfarten. Och sen strypt H då hon inte lyckades ta livet av sig själv?
Men det där har jag inte tänkt på, det är ju nästan som när jag testade konspirationsteoretiker för en dag med motvallsteorin.

Då skickade Oskar ett sms på hemvägen men fick inget svar. Hanna hade skenat iväg för att hon tyckte att han bara "blickade framåt" och bokade upp hela våren och kom aldrig till skott - fast de ordnat allt det praktiska till och med.
Ja, och då klev han in och såg allt det där du skriver. Hon hade varit självmordsbenägen en längre tid och hans oro för hemmet för noterades av arbetskamrater. Han hade kanske berättat fragmentarisk om hennes oro och depression? Hennes överdrivna farhågor kring barnens framtid som sjuka.
Sen misslyckades hon med självmordet och då blev han tvungen att agera ut. Det fanns ju spår överallt i datorer att de beslutat det här och när barnen var döda så hade han ingenting alls att leva för.
Det som inte fick hända.. hände.

Så där ja. Det klagas över brist på intresse för gärningsförlopp och Fu samt frågas ständigt "vad gör du här annars?" - så nu har jag bidragit igen med spekulationer.
Citera
2019-03-30, 18:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Ja starka smarta kvinnor kan brytas ner fullkomligt. Se på Josefin❤️
Min känsla har hela tiden varit att Oskar dominerade hela familjen. Han angav tonen. Tror inte kontakten med anhöriga var särskilt intensiv. Dysfunktionella familjer drar sig undan.

Brytas ner är en sak, att döda sina barn en annan. Det fanns tid att fly för att undvika dödantet av barnen. Ingen skulle komma på tanken att kalla Josefins aktuella pojkvän för ”Ängeln på Dramaten”.
Citera
2019-03-30, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Men det där har jag inte tänkt på, det är ju nästan som när jag testade konspirationsteoretiker för en dag med motvallsteorin.

Då skickade Oskar ett sms på hemvägen men fick inget svar. Hanna hade skenat iväg för att hon tyckte att han bara "blickade framåt" och bokade upp hela våren och kom aldrig till skott - fast de ordnat allt det praktiska till och med.
Ja, och då klev han in och såg allt det där du skriver. Hon hade varit självmordsbenägen en längre tid och hans oro för hemmet för noterades av arbetskamrater. Han hade kanske berättat fragmentarisk om hennes oro och depression? Hennes överdrivna farhågor kring barnens framtid som sjuka.
Sen misslyckades hon med självmordet och då blev han tvungen att agera ut. Det fanns ju spår överallt i datorer att de beslutat det här och när barnen var döda så hade han ingenting alls att leva för.

Så där ja. Det klagas över brist på intresse för gärningsförlopp och Fu samt frågas ständigt "vad gör du här annars?" - så nu har jag bidragit igen med spekulationer.

(Ojojoj)

Men om nu detta hade hänt och han kom hem och såg detta och han var helt frisk - så borde han väl rimligtvis ha ringt polisen?

Men det finns å andra sidan ingenting som är rimligt i bjärredfallet.
Citera
2019-03-30, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
@N.Armstark, du hade fetat bland annat "att poliserna kom ut och spydde
pga av det de sett." Där kan jag bidraga, eftersom jag också minns att det
skrivits om detta i tråden. Nämligen av skribenten @Frank.Einstein som
beskrev att denne fått ett PM från en granne som berättade "att poliserna
gick ut och kräktes om vartannat."
Den postaren var visserligen klok, men knappast allvetande. Nu har vi ju alla läst i Svensk Polis hur det gick till så då kan vi gå på fakta i stället för gamla skrönor.
Citera
2019-03-30, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank-Jesus
Hanna kan omöjligen dödat sina barn. Än mindre planerat för det. Fysik, psykologi och statistik bevisar att det inte går. Påhittade historier av Oskar, hans anhöriga, folk här i tråden och nu du, förändrar inte dessa fakta.

Varför skulle hon inte kunna? Jag klarade att få ner (brotta ner) min son när han var 15 och fick för sig att han skulle gå 2,5 mil i vintertid. fick av han alla vinterkläder mm. Så varför skulle inte H kunna då barnen sov. Jag förstår bara inte hur ni kan bara ge O skulden.
Ett sovande barn med kronisk trötthet och lugnande kanske inte ens hinner vakna.

Statistik tror jag inte se tänkte på, Fysiken hade hon bättre än mig. psykologin var säkert i botten och de trodde inte det fanns annan utväg. Så detta är inte direkt något bevis på att H inte kan ha gjort det.
Citera
2019-03-30, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

Det har varit på tal innan men blev "nerröstat" ;-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in