2019-03-30, 13:32
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Det har alltid funnits differentierade ersättningar och andra ekonomiska incitament för att få ihop bästa möjliga grupp på dokusåpor och andra individtunga tv-program. Även om det utåt har hetat att alla fått samma ersättning. När produktionsbolagen riktigt mycket velat ha vissa deltagare, oavsett om detta varit kändisar till Lets Dance etc eller tidigare okända förmågor till PH, Farmen eller Robinson. Jag är ganska övertygad om att Nick exempelvis har bättre villkor i årets Robinson än vad flera andra deltagare erbjudits. Detta då Mastiff verkligen ville ha med Nick i årets produktion.

Varför tror ni att ett Tv-program skulle fungera annorlunda än vad samhället i övrigt fungerar. Där man alltid får betala för det man vill ha och där kvalité samt unika egenskaper kostar mer än medioker mellanmjölk gör.

Att Kung Carl därför tog chansen att få mer betalt är därför ganska logiskt. Han visste att hans deltagande skulle skapa intresse och beröra Tv-publiken oavsett om man älskade eller hatade honom. Jag tror faktiskt att de 4 500 £ hade varit en billig kostnad för Mastiff, i förhållande till den tv-underhållning han levererade.
Ja en droppe i ett hav, Robinson kostar väl upp mot 20-30 mille,
Citera
2019-03-30, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Alldeles för många och för rörigt för att man ska orka följa det tycker jag. Att ha två lag och ett gränsland blir lite too much. Bättre att ha t.ex. 15 deltagare på ett och samma ställe. Följer det med ett öga, men inte mer.

Ja mer än för många mao.Enig med dig
om att det är en salig röra.
Citera
2019-03-30, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Det var ju när han krävde pengar som han åkte ut med huvudet före så visst blev han utkastad

Vem krävde pengar
av vem?
Citera
2019-03-30, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Vem krävde pengar
av vem?

Akrep refererade till att Carl Stefan Hamilton krävde 4500 pund av produktionen ( mastiff) för att fortsätta deltaga i Robinson.
Citera
2019-03-30, 15:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusg0d
Hur kan du va så säker på det? Enligt CSH så gick de inte med på hans krav, utan gav egna förslag på situationen. CSH tyckte då att deras erbjudande inte var tillräckliga efter vissa omständigheter vilket gjorde att CSH valde att lämna. Ingen av oss kan veta med säkerhet att det var så som hände. Dock är det enda informationen ( som jag vet) som finns ute.

Nej jag är absolut inte säker på att det är så men det finns en hel del som indikerar att det var så.
Carl, visst var han underhållande på sitt sätt men samtidigt var han den största skitstövel som någonsin varit med i Robinson. Jag kan tänka mig att övriga lagmedlemmar var i upprorstämmning och situationen hade totalt urartat. När Carl sedan kom med krav så fick produktionen en chans att göra sig av med honom och de högg direkt på den.
Det som visades i TV var ju hur Carl framförde sitt krav och sedan hur Anders bara meddelade att han lämnat. Det var ingen snyftscen eller någon scen där Anders meddelade Carl att han fick lämna eller något sådant. Jag kan nog näst intill lova dig att samtliga personer, både deltagare och produktion var så dödströtta på denna person att han åkte rätt ut utan att någon gjorde det minsta för att förhindra det. Avsked på ett grått papper
Citera
2019-03-30, 15:32
Medlem
Citat:
Akrep refererade till att Carl Stefan Hamilton krävde 4500 pund av produktionen ( mastiff) för att fortsätta deltaga i Robinson.

Tack för svar.
Vilka krav han hade kan alltid hoppas
han inte fick ett öre.
Citera
2019-03-30, 15:37
Medlem
boba fetts avatar
Citat:
Lösaktigt rykte eller ha du egna erfarenheter av henne ?

Egna erfarenheter. Hon var väl runt 49 då. Jag betydligt yngre.
Citera
2019-03-30, 15:38
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Har sett alla avsnitt av programmet och tycker väl utvecklingen varit som den varit.

Tror personligen Anna Wemlert (finns två stycken Anna) hade kunnat gå ganska långt, har fått bilden av att hon är en ganska rar och snäll person egentligen och väldigt tråkigt att hon hamnade i laget hon hamnade i.

Att han Carl Hamilton fick lämna är väl som det är, han gjorde rolig teve och hade vissa bra poänger men det är tyvärr svårt att säga något annat än att skötte sina kort fel. Inser att han inte trivdes i lägret men han kunde helt enkelt varit lite kallare, man är ju där för att vinna och vem bryr sig om man måste umgås med en del "idioter" (enligt hans definition) i några veckor.

Verkar förvånansvärt vara ganska bra stämning i gränslandet trots att Nick är där hehe. Känner sympati med Jannicke, verkar vara en väldigt snäll person som ändå vill alla väl med sunda värderingar. Känns tyvärr som att hon kommer rycka relativt snart.
Jag vill bestämt dementera att jag fått lämna Robinson!

Seriöst undrar jag vad det är för fel på honom. Har bara sett några avsnitt, men han verkar sakna vissa normala delar av känslosinnet.
Citera
2019-03-30, 16:11
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Varför yttrar du dig i saker där det finns information att finna som du bevisligen inte har någon aning om? CSH blev inte utslängd, han valde att lämna då mastiff inte kom med tillräckligt bra erbjudande.

Potatoe/potatoe. Han försökte kräva pengar för att stanna. Mastiff ville inte ge honom pengar (varför skulle de?). De betalar inte pengar till honom och då åker han hem och har en "out" när han inser att han inte skulle klara sig särskilt länge på ön på grund av social inkompetens.

Sedan bryr jag mig inte om han själv anser att han lämnade eller om man säger att Mastiff kastade ut honom när de inte ville betala mer för hans medverkan.
Citera
2019-03-30, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Människor är olika. Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv blivit avundsjuk på en människa för den ser ut på ett visst sätt. Du kanske tycker han är vacker. Brukar vara så att så fort en människa blir kändis så blir den genast vackrare. Jag är en som inte tycker så. Jag ser så mycket vackra människor varje dag i verkliga livet. Fula med. Hade två stycken otroligt söta tjejer inne på mitt kontor idag. Fick köra ut min arbetskamrat för han gjorde bort sig så jävligt.

Jag sa det jag sa mer på skoj, man brukar ju säga att kvinnor är avundsjuka på vackra kvinnor och att dom upplever de vackra som dummare än andra. Själv brukar jag vara ganska likgiltig vad gäller utseendet, tittar gärna på ngt vackert men personligheten är viktigare. Det förvånar mig att strandpojken fick så många negativa kommentarer för ingenting. För mig är han en rätt så vanlig typ med lite mörkare hud och en snygg kropp. Det är också normalt att man blir gnällig av hunger och smärta. Hade han väckt så mkt aggressioner om han varit en liten och spinkig blekfis? Jag är lite förvånad över att folk lägger märke till oväsentligheter som någons kläder men missar när ngn har tydliga psykopat drag, vilket i mina ögon är mkt värre än fula kläder.
Citera
2019-03-30, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dormouse
Apnilsson är inte vacker.

Nej, men han har en snygg kropp...
Citera
2019-03-30, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag brukar vanligtvis få skäll för att jag är för feministisk i FBs ögon, men du har tydligen hittat nåt annat.

Nej det är inte trevligt eller snällt att kalla nån för tjockskallig. Anta att Nick hade kallat Jannicke för tjockskallig, vilket tjafs hade det inte blivit då. Se bara vilka upprörda känslor det blev när agent Hamilton kallade Linn för "Korta-tjocka". Här är det tydligt att olika regler gäller för män o kvinnor. Kvinnor kan tillåta sig ganska nedlåtande kommentarer om män utan att det reageras. Men jag reagerar lika oavsett kön. Och Jannicke är inte trevlig som kallar Nick tjockskallig. Hennes löjliga t-shirtbudskap skiter jag i. Jag gillar riktiga feminister, inte godhetsposörer.

Jannicke stal mat av det andra laget som hon kastade bort.

Jag uppfattde det som hon bara släppte iväg den krabban som var menad för henne
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in