Citat:
Ursprungligen postat av
Zyxel04
Man kan fortfarande vara snäll och kalla någon för tjockskallig, är ju inte direkt ett särskilt elakt ord.
Vad stal Jannicke?
Kollade upp vad du skrivit tidigare på andra trådar och inser ganska fort att denna diskussion egentligen är lönlöst. Så fort du såg att Jannicke hade en tröja med ordet "Patriarkatet" på så sjönk hon djupt i dina ögon och oavsett vad hon gör kommer du betrakta henne som något negativt.
Jag bryr mig inte vad du anser, jag anser att Jannicke verkar vara en godhjärtad person och starkt att visa feministiska budskap på teve med tanke på alla vita kränkta män som kommer ta illa upp och uttrycka sin ilska på olika nätforum.
Jag brukar vanligtvis få skäll för att jag är för feministisk i FBs ögon, men du har tydligen hittat nåt annat.
Nej det är inte trevligt eller snällt att kalla nån för tjockskallig. Anta att Nick hade kallat Jannicke för tjockskallig, vilket tjafs hade det inte blivit då. Se bara vilka upprörda känslor det blev när agent Hamilton kallade Linn för "Korta-tjocka". Här är det tydligt att olika regler gäller för män o kvinnor. Kvinnor kan tillåta sig ganska nedlåtande kommentarer om män utan att det reageras. Men jag reagerar lika oavsett kön. Och Jannicke är inte trevlig som kallar Nick tjockskallig. Hennes löjliga t-shirtbudskap skiter jag i. Jag gillar riktiga feminister, inte godhetsposörer.
Jannicke stal mat av det andra laget som hon kastade bort.