2019-03-29, 13:51
Medlem
Så mkt sura kommentarer om strandpojken?? Det måste finnas en massa gubbar med ölmage här som är avundsjuka på hans vältränade kropp?
Citera
2019-03-29, 13:59
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scaloppina
Så mkt sura kommentarer om strandpojken?? Det måste finnas en massa gubbar med ölmage här som är avundsjuka på hans vältränade kropp?

Är inte den lilla båtpojkens kropp gubbarna stör sig på. Är att hans hjärna inte fungerar som den ska. Kanske inte är så konstig när han levt större delen av sitt liv under en båt.

Hur gammal är den här båtpojken? 15-16år? Är ju så svårt avgöra åldern på vissa folkslag.

Kan ju skriva en bok om hans liv sen "Båtpojken på de sju haven"

Historien om den lilla ensamkommande afrikanska båtpojken.
Senast redigerad av PingPongZong 2019-03-29 kl. 14:03.
Citera
2019-03-29, 14:02
Medlem
PingPongZongs avatar
Dubbel citerade mig själv.
Citera
2019-03-29, 14:30
Medlem
Kooblais avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Man kan fortfarande vara snäll och kalla någon för tjockskallig, är ju inte direkt ett särskilt elakt ord.

Vad stal Jannicke?

Kollade upp vad du skrivit tidigare på andra trådar och inser ganska fort att denna diskussion egentligen är lönlöst. Så fort du såg att Jannicke hade en tröja med ordet "Patriarkatet" på så sjönk hon djupt i dina ögon och oavsett vad hon gör kommer du betrakta henne som något negativt.

Jag bryr mig inte vad du anser, jag anser att Jannicke verkar vara en godhjärtad person och starkt att visa feministiska budskap på teve med tanke på alla vita kränkta män som kommer ta illa upp och uttrycka sin ilska på olika nätforum.

Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Men håll med om att det var utomordentligt dumt att gå in i tävlingen med den t-shirten på sig?
Man ska bygga ett lag och så framställer hon sig själv i en dager som för väldigt många signalerar att man kan vara rätt jobbig att ha att göra med.

Märk att jag inte tar ställning kring ordet "patriarkatet" utan det är den signalen hon skickade och vad det innebär.

Jag reagerade på den T-shirten med och är inte förvånad om den ger fördomar eftersom otroligt många inte gillar vad feminism blivit idag eller hur de beter sig. Sedan undrar jag, finns ens patriarkatet numera? De enda som jag tycker verkar skapa en sådan ideologi idag är religioner. Då blir det ju religionen som ska störtas isf. Är nog därför jag, som man, som självklart är för allas lika rätt oavsett kön, rullar med ögonen direkt jag ser ett sådant hatiskt meddelande som attackerar ett av könen, oavsett vilket kön det gäller. Speciellt när det är ett så oklart begrepp eftersom det går diskutera om patriarkatet ens finns.
Citera
2019-03-29, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Är inte den lilla båtpojkens kropp gubbarna stör sig på. Är att hans hjärna inte fungerar som den ska. Kanske inte är så konstig när han levt större delen av sitt liv under en båt.

Hur gammal är den här båtpojken? 15-16år? Är ju så svårt avgöra åldern på vissa folkslag.

Det är inte strandpojkens hjärna det är fel på, det var en helt annan persons hjärna ni borde vara oroliga över.
Citera
2019-03-29, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong

Men och kvinnor är inte så olika. Båda blir sura på vackra människor om man inte själv ser bra ut och försöker få den man är avundsjuk på framstå som dum i huvudet.
Citera
2019-03-29, 15:26
Medlem
muneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Hon tog en krabba som den andra kvinna i Gränslandet hade planerat att äta. Hon gick ut i djungeln och släppte den fri.
Jag slökollade på gårdagens avsnitt så jag kan ha missat något men blev det någon efterföljande diskussion ang. krabban? Jag hade blivit spritt språngande galen om någon hade släppt ut en krabba som skulle bli min middag bara för att personen är vegan.
Citera
2019-03-29, 16:20
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Men och kvinnor är inte så olika. Båda blir sura på vackra människor om man inte själv ser bra ut och försöker få den man är avundsjuk på framstå som dum i huvudet.

Människor är olika. Jag har aldrig någonsin i hela mitt liv blivit avundsjuk på en människa för den ser ut på ett visst sätt. Du kanske tycker han är vacker. Brukar vara så att så fort en människa blir kändis så blir den genast vackrare. Jag är en som inte tycker så. Jag ser så mycket vackra människor varje dag i verkliga livet. Fula med. Hade två stycken otroligt söta tjejer inne på mitt kontor idag. Fick köra ut min arbetskamrat för han gjorde bort sig så jävligt.
Citera
2019-03-29, 16:29
Medlem
xmzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Etta.Place
Så om killarna och Åsa (heter hon väl?) väljer att rösta på Fia och de tre tjejerna röstar gemensamt, så kommer den tjejerna röstar på åka hem? Det kan ju bli kul. Särskilt om det är Adnilson som åker. Å andra sidan finns det ju potential för drama med honom, han börjar ju bli labil.

Med CS ute ur bilden är det bara Herr Nilsson kvar för någon form av kvalitets-TV. Den övriga tafatta fårskocken är inte mycket att ha.
Citera
2019-03-29, 16:52
Avslutad
Citat:
Man kan fortfarande vara snäll och kalla någon för tjockskallig, är ju inte direkt ett särskilt elakt ord.

Vad stal Jannicke?

Kollade upp vad du skrivit tidigare på andra trådar och inser ganska fort att denna diskussion egentligen är lönlöst. Så fort du såg att Jannicke hade en tröja med ordet "Patriarkatet" på så sjönk hon djupt i dina ögon och oavsett vad hon gör kommer du betrakta henne som något negativt.

Jag bryr mig inte vad du anser, jag anser att Jannicke verkar vara en godhjärtad person och starkt att visa feministiska budskap på teve med tanke på alla vita kränkta män som kommer ta illa upp och uttrycka sin ilska på olika nätforum.
Jag brukar vanligtvis få skäll för att jag är för feministisk i FBs ögon, men du har tydligen hittat nåt annat.

Nej det är inte trevligt eller snällt att kalla nån för tjockskallig. Anta att Nick hade kallat Jannicke för tjockskallig, vilket tjafs hade det inte blivit då. Se bara vilka upprörda känslor det blev när agent Hamilton kallade Linn för "Korta-tjocka". Här är det tydligt att olika regler gäller för män o kvinnor. Kvinnor kan tillåta sig ganska nedlåtande kommentarer om män utan att det reageras. Men jag reagerar lika oavsett kön. Och Jannicke är inte trevlig som kallar Nick tjockskallig. Hennes löjliga t-shirtbudskap skiter jag i. Jag gillar riktiga feminister, inte godhetsposörer.

Jannicke stal mat av det andra laget som hon kastade bort.
Citera
2019-03-29, 17:02
Medlem
Citat:

Apnilsson är inte vacker.
Citera
2019-03-29, 20:05
Medlem
Mowglinos avatar
Citat:
Har sett alla avsnitt av programmet och tycker väl utvecklingen varit som den varit.

Tror personligen Anna Wemlert (finns två stycken Anna) hade kunnat gå ganska långt, har fått bilden av att hon är en ganska rar och snäll person egentligen och väldigt tråkigt att hon hamnade i laget hon hamnade i.

Att han Carl Hamilton fick lämna är väl som det är, han gjorde rolig teve och hade vissa bra poänger men det är tyvärr svårt att säga något annat än att skötte sina kort fel. Inser att han inte trivdes i lägret men han kunde helt enkelt varit lite kallare, man är ju där för att vinna och vem bryr sig om man måste umgås med en del "idioter" (enligt hans definition) i några veckor.

Verkar förvånansvärt vara ganska bra stämning i gränslandet trots att Nick är där hehe. Känner sympati med Jannicke, verkar vara en väldigt snäll person som ändå vill alla väl med sunda värderingar. Känns tyvärr som att hon kommer rycka relativt snart.

Sunda värderingar? Tycker hon har sämst värderingar av någon jag någonsin sett i Robinson, dessutom försöker hon tvinga på andra sina sunkiga värderingar, det visar på en osäkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in