2019-03-29, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Eldstål, fiskenät och yxa skulle man väl inte ens ta med till ett byte.. Och det gjorde hon inte heller.
Tänkte mer på att lag syd gav bort ett eldstål till lag nord.
Citera
2019-03-29, 21:20
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mowglino
Sunda värderingar? Tycker hon har sämst värderingar av någon jag någonsin sett i Robinson, dessutom försöker hon tvinga på andra sina sunkiga värderingar, det visar på en osäkerhet.

Om du anser att hon är osäker och har sunkiga värderingar så får det stå för dig

Precis som Flashbacks motto är, "Yttrandefrihet på riktigt" så är meningen med sidan att man ska skriva vad man SJÄLV anser.
Citera
2019-03-29, 21:21
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Jag brukar vanligtvis få skäll för att jag är för feministisk i FBs ögon, men du har tydligen hittat nåt annat.

Nej det är inte trevligt eller snällt att kalla nån för tjockskallig. Anta att Nick hade kallat Jannicke för tjockskallig, vilket tjafs hade det inte blivit då. Se bara vilka upprörda känslor det blev när agent Hamilton kallade Linn för "Korta-tjocka". Här är det tydligt att olika regler gäller för män o kvinnor. Kvinnor kan tillåta sig ganska nedlåtande kommentarer om män utan att det reageras. Men jag reagerar lika oavsett kön. Och Jannicke är inte trevlig som kallar Nick tjockskallig. Hennes löjliga t-shirtbudskap skiter jag i. Jag gillar riktiga feminister, inte godhetsposörer.

Jannicke stal mat av det andra laget som hon kastade bort.

Dina åsikter för stå för dig, jag hade inte brytt mig särskilt mycket om Nick kallat Jannicke för tjockskallig för enligt MIG (du kanske inte håller med) så är tjockskallig ett ganska neutralt begrepp.
Citera
2019-03-29, 21:23
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kooblai
Jag reagerade på den T-shirten med och är inte förvånad om den ger fördomar eftersom otroligt många inte gillar vad feminism blivit idag eller hur de beter sig. Sedan undrar jag, finns ens patriarkatet numera? De enda som jag tycker verkar skapa en sådan ideologi idag är religioner. Då blir det ju religionen som ska störtas isf. Är nog därför jag, som man, som självklart är för allas lika rätt oavsett kön, rullar med ögonen direkt jag ser ett sådant hatiskt meddelande som attackerar ett av könen, oavsett vilket kön det gäller. Speciellt när det är ett så oklart begrepp eftersom det går diskutera om patriarkatet ens finns.

Patriaktet är ett väldigt abstrakt begrepp men många, inklusive jag anser att det finns, i alla fall inom vissa sektorer.

Finns tydliga mönster att det är svårare för kvinnor att göra karriär inom vissa branscher, att mans- och kvinnodominerade yrken har olika lönenivåer mm.

Alltså detta är egentligen inget forum för feminism, jag skrev bara att jag ANSER att Jannicke verkar vara en snäll person vilket är tydligt relaterat till Robinsson.

Inser dock att det lätt leder till motstånd om man bär tröjor med politiska inslag, hade personligen inte valt att ha det med tanke på hur hatiska flera nättroll är.
Citera
2019-03-29, 22:03
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Dina åsikter för stå för dig, jag hade inte brytt mig särskilt mycket om Nick kallat Jannicke för tjockskallig för enligt MIG (du kanske inte håller med) så är tjockskallig ett ganska neutralt begrepp.

Nick är väl tjockskallig, han vägrar att lyssna på någon annan.
Citera
2019-03-30, 03:27
Medlem
enlevandemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Appelskrutten123
Med de där öronen? Hon ser ut som Dumbo. Fina tänder har hon men annars helt vanlig random tjej.

Tycker hon är lik Nicoline från förra årets Robinson och hon är en 10/10. Men den där valrossen Suzana. Henne skulle jag inte vilja lukta i fittan. Gammeltant.
Citera
2019-03-30, 05:55
Bannlyst
Han svarade 1000 och var väldigt tydlig med att han hade maxad smärta. Då kan ju någon sätta yxan i hans axel, ingen skillnad för Adnillson.
Citera
2019-03-30, 06:16
Avslutad
Citat:
Men tjockskalliga människa - ett ords betydelse är vad det är, det är inte nåt man har en åsikt om. Tjockskallig betyder dum, enfaldig, trög, korkad. Det är betydelsen. Det är möjligt att du inte har koll på det, men för oss som har det ordförrådet att vi har koll på detta så är Jannicke otroligt oförskämd som kallar Nick detta i hans ansikte.

Det hon förmodligen försökte säga är tjurskallig, vilket betyder envis, enveten. Hon har noll-koll på svenska språket.
Citera
2019-03-30, 07:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Men tjockskalliga människa - ett ords betydelse är vad det är, det är inte nåt man har en åsikt om. Tjockskallig betyder dum, enfaldig, trög, korkad. Det är betydelsen. Det är möjligt att du inte har koll på det, men för oss som har det ordförrådet att vi har koll på detta så är Jannicke otroligt oförskämd som kallar Nick detta i hans ansikte.

Det hon förmodligen försökte säga är tjurskallig, vilket betyder envis, enveten. Hon har noll-koll på svenska språket.

Helt rätt! Det är klassiska vänsterfolk så som zyxel04 som prioriterar känslor över fakta och statistik. Folk som ser rasism som det värsta brottet en människa kan utsätta en annan människa för. Skrattretande!
Citera
2019-03-30, 08:13
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:

Kan inte annat än att hålla med Mowglino, Zurfarn08, Kooblai;

Jannicke är en av de vidrigaste karaktärerna som Robinson visat upp på många år. Hon skall ha sin vilja igenom till vilket pris som helst. Hennes tröjval tyder ju också på att hon har en tydlig agenda och att denna i högsta grad är konfrontativ.

Tjockskallig, neutralt begrepp???

Googlar du på synonymer till tjockskallig så anges följande: dum, inskränkt, trögfattad, trög, korkad, fåraktig, beng, bläng, ding i bollen, puckad, pantad.

Motsatsen till tjockskallig anses vara: smart, förståndig, snabbtänkt

Så var det med den neutraliteten
Citera
2019-03-30, 08:54
Medlem
InnesIs avatar
Roligt att Nick är med igen. Jag var en av dem som argumenterade för att han inte på något sätt var den alfahanne han trodde han var förra året (oroväckande många trodde han var det trots att hans sociala kompetens då var kass). Nu visar det sig att han mest av allt är ett stort barn som har lite svårt att ta till sig andras känslor. Då blir det plötsligt lite charmigt.

Adnilson har ju intressanta resonemang. "Det är mitt kök" säger han om och om igen men på den direkta frågan från programledaren säger han att det faktiskt är allas kök

Galningen Hamilton, som tror han är bäst men helt saknade social kompetens (den viktigaste egenskapen i en tävling som Robinson), blev utslängd. Roligt eftersom han trodde att han kunde styra allt och alla! Han var ju överlägsen i allt

I övrigt gillar jag dynamiken i gränslandet men att det på den riktiga ön mest puttrar på. Småtrevligt men inget som sticker ut ännu.
Citera
2019-03-30, 09:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI

Galningen Hamilton, som tror han är bäst men helt saknade social kompetens (den viktigaste egenskapen i en tävling som Robinson), blev utslängd. Roligt eftersom han trodde att han kunde styra allt och alla! Han var ju överlägsen i allt

Varför yttrar du dig i saker där det finns information att finna som du bevisligen inte har någon aning om? CSH blev inte utslängd, han valde att lämna då mastiff inte kom med tillräckligt bra erbjudande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in