2019-03-30, 10:24
Medlem
Q post #3310

Citat:
Mar 29 2019

Threat to Controlled Narrative.
Other than POTUS, can you name a group more attacked than ‘Q’ by the FAKE NEWS media.
Multiple tactics deployed including framing for crimes (think bridge, mob boss, etc etc).
DESPERATION.
Reconcile using logic.
THINK FOR YOURSELF.
DIVIDERS will FAIL.
Q

Det är väl mest 'The corrupt swamp' i DC som attackerar Q. Ledande i den skaran är väl Washington Post, NY Times MSNBC, CNN etc. Q narrativet i Sverige är nog allt för litet för att få nån större spridning..
Citera
2019-03-30, 10:33
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Men kom igen, har inte Mueller precis friat Trump på alla punkterna ovan?

Nu tar jag en vild chans för jag har inte läst dina länkar men hade Schiff något BEEVIIS för sina påståenden eller har du postat uttalanden av Schiff bara?

Om inte så måste väl Muellers utredning vara ribban som man får försöka överbevisa.
Sen tycker jag att Hubers försvinnande osar rejält med katt men det är en annan diskussion.
Barr har skrivit ett memo. Vad Muellers rapport faktiskt säger vet vi inte. Men allt det där som Schiff rabblade upp är obestridliga fakta. Däremot är det tydligen inte bevisat att tRump bröt mot lagen. Enligt Barr.
Senast redigerad av nerdnerd 2019-03-30 kl. 10:38.
Citera
2019-03-30, 10:34
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Nu tar jag en vild chans för jag har inte läst dina länkar men hade Schiff något BEEVIIS för sina påståenden eller har du postat uttalanden av Schiff bara?

Om inte så måste väl Muellers utredning vara ribban som man får försöka överbevisa.
Sen tycker jag att Hubers försvinnande osar rejält med katt men det är en annan diskussion.

Nej, punkterna Schiff tog upp har Mueller knappast friat Trump för, hur skulle han kunna gjort det?
- Som denna till exempel:
“Russia, if you’re listening, I hope you’re able to find the 30,000 emails that are missing,” Trump said. “I think you will probably be rewarded mightily by our press.”
Här finns video:
https://www.theguardian.com/us-news/2018/jul/13/russians-hillary-clinton-email-server-trump-indictment
Hur skulle Mueller kunnat fria Trump från det?
Citera
2019-03-30, 10:41
Medlem
Q post #3304

Citat:
Mar 29 2019

https://www.foxnews.com/politics/msnbc-nbc-news-top-political-editor-accused-of-trying-to-intimidate-reporter-on-behalf-of-the-dnc

>>>
https://wikileaks.org/dnc-emails/emailid/4203
[Dafna Linzer]
FAKE NEWS = propaganda arm of [D] party.
Q

The 'corrupt swamp' sitter i DC och samarbetar med DNC. Ett tecken på det är att 91% av röstande i District of Columbia röstade på HRC. Trump hade 4% stöd. Talande siffror.
Citera
2019-03-30, 11:02
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Nja

Det du pratar om är ju bara en debatteknik som ger de som använder den övertag i tråden, att försöka sälja in den som absolut sanning är ju bara larvigt.

Allt som "motståndarlaget" presenterar skjuts ned med - "har du bevis/fakta som stödjer det".
Allt som dom själva säger, som dom inte har minsta bevis för stöds av - "har du bevis/fakta som säger att jag har fel".

Jag blir alltid lika förbluffad över hur lätt det är att snurra upp "motståndarsidan" i den här tråden, dom faller för det VARJE GÅNG.

Du vet ju precis som jag att det appliceras på precis ALL diskussion i tråden, inte bara Q eftersom vi pratar USA och Trump också.

De som kan sin sak slänger också in meningar som kan tolkas tvetydigt och ger det sista övertaget -
"det har jag aldrig hävdat", "det har jag aldrig sagt". Och skulle man ha sagt det så är det ändå ingen som orkar gå tillbaka och titta. Det är inte alla som behärskar det ännu men skam den som ger sig.

Para detta med en absolut ovilja att syna fakta och påståenden, eller att bekänna en åsikt, "jag har ingen åsikt i denna fråga" är ju en annan klassiker, och tråden står ju helt still annat än som träning i debatteknik för vissa

Men visst så kan vi ju också ha det, för mig är tråden intressant för jag har format en tes kring vem jag tror Q är och nu är jag intresserad av vilket genomslag han får/har, dock så kommer jag inte längre pga. min usla kunskap inom området. Jag tror nämligen att Q kommer diskuteras som oponionsbildare i framtiden snarare än kabal-killer.
Sen var Trump lite kul att följa vilket ju inte gjorde tråden tråkigare direkt.

Det du skulle kunna göra för att se huruvida Q växer i storlek är att försöka mäta unika sökningar på Q i USA* (osäker på hur man gör det dock men det finns ett ett underforum för datorer och teknik här på Flashback så du borde kunna få hjälp där) under en period av låt oss säga 3 månader, och använd då både Bing och Google då de är de två stora sökmotorerna.

Om unika sökningar på Q har en stadig ökning under denna period så har du en trend vilket genuint visar på att Q växer och du har uppbackning till det.

Men observera att det måste vara unika sökningar för annars så kan du få träffar där exempelvis Aaron Strom söker på Q 86 ggr per dag eller som vissa gör på twitter och retwetar samma sak flera gånger.

* Anledningen till varför jag säger att du borde begränsa dig till USA är för att Q är primärt inriktad på USA, du kan vid ett senare tillfälle mäta globala unika sökningar men det är ett betydligt jobbigare projekt
Citera
2019-03-30, 11:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:

Mueller har sagt "kan varken drömma eller fria från anklagelserna" Barr är den som har sagt att han inte tänker dra det vidare såvida det inte finns starkare bevis, vilket är varför Muellers rapport är så viktig för oss att se då det kan handla om en tolkningsfråga eller att Barr skyddar Trump.

Men nej, egentligen är inte Trump friad från alla anklagelser men Barr är aktivt emot att en sittande president kan göra något olagligt
Citera
2019-03-30, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Barr har skrivit ett memo. Vad Muellers rapport faktiskt säger vet vi inte. Men allt det där som Schiff rabblade upp är obestridliga fakta. Däremot är det tydligen inte bevisat att tRump bröt mot lagen. Enligt Barr.

Att Barr skulle chansa på att komma undan med att blåljuga och att Muellers rapport egentligen rekommenderade att Trump blev lagförd för sitt förräderi med Ryssland är helt enkelt inte möjligt.

Det skulle vara en så pass allvarlig obstruction of justice att Trump skulle bli avsatt direkt.
Och hur skulle det kunna hemlighållas att Mueller rekommenderade att Trump lagförs? (hint: det går inte).

Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej, punkterna Schiff tog upp har Mueller knappast friat Trump för, hur skulle han kunna gjort det?
- Som denna till exempel:
“Russia, if you’re listening, I hope you’re able to find the 30,000 emails that are missing,” Trump said. “I think you will probably be rewarded mightily by our press.”
Här finns video:
https://www.theguardian.com/us-news/2018/jul/13/russians-hillary-clinton-email-server-trump-indictment
Hur skulle Mueller kunnat fria Trump från det?

EDIT:

Skall man vara riktigt petig så var det ju HRC som påverkade valet mest tillsammans med James Comey. Det finns fortfarande de som hävdar att Comeys uttalande om att HRC fortsatt skulle utredas ett par veckor innan valet var det som gav vinsten åt Trump.

Det är väl ingen härinne som bestrider rysk påverkan på valet?
Citat:
On 19 March 2016, Podesta received an email that was disguised as a security notification from Google, instructing him to change his password by clicking a link. In fact it was from Aleksey Lukashev, a senior lieutenant in the Russian military. When Podesta clicked, he unwittingly gave Russian intelligence access to his account. They promptly stole more than 50,000 emails, according to Mueller.

Länken har Schiffs transcript,
Citat:
You might think it’s okay if that the president himself called on Russia to hack his opponent’s emails, if they were listening. You might think it’s okay that, later that day, the Russians in fact attempted to hack a server affiliated with that campaign. I don’t think that’s okay.
https://m.dailykos.com/stories/2019/3/28/1845989/-Adam-Schiff-s-hard-hitting-indictment-of-GOP-collusion

Så trump säger;
Citat:
“Russia, if you’re listening, I hope you’re able to find the 30,000 emails that are missing,”. “I think you will probably be rewarded mightily by our press.”

Sätt det i kontext, emailen "försvann", FBI sa att HRC hade varit "oaktsam", inte att det hon pysslat med var ett brott. Comey fick ju sen gå ut och officiellt låta meddela att HRC fortfarande skulle vara under utredning så han hade ju bevisligen fel. Nu skall det ju utredas men om någon begått ett brott så vore ju att försöka smyga undan ett brott som en presidentkandidat gjort innan ett val ett sådant exempel...

Trump säger i ett kampanjtal ungefär; eftersom våra egna letter agencies mörkar detta så får ju gärna Ryssland exponera detta brott för världen.

Att ta upp detta som aktiv collusion är ju trams.

Och det tyckte nog Mueller också i sin rapport eftersom han inte föreslog rättligt påföljd för Trump.
Citera
2019-03-30, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Mueller har sagt "kan varken drömma eller fria från anklagelserna" Barr är den som har sagt att han inte tänker dra det vidare såvida det inte finns starkare bevis, vilket är varför Muellers rapport är så viktig för oss att se då det kan handla om en tolkningsfråga eller att Barr skyddar Trump.

Men nej, egentligen är inte Trump friad från alla anklagelser men Barr är aktivt emot att en sittande president kan göra något olagligt

Lägg av, han har friat Trump för russian collusion, han har sagt att han varken kan fria eller döma för obstruction of justice.

obstruction of justice kom upp som ett resultat av utredningen och omfattar, påverkan av vittnen (han har kallat ljugande vittnen för lögnare), sparkandet av Comey (han gav en ljugande comey sparken) och corrupt intent (han har gjort allt öppet och han visste från början att han inte var skyldig).

Rod Rosenstein och Barr har ansett att det inte funnits skäl för åtal.
Citera
2019-03-30, 11:26
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Att Barr skulle chansa på att komma undan med att blåljuga och att Muellers rapport egentligen rekommenderade att Trump blev lagförd för sitt förräderi med Ryssland är helt enkelt inte möjligt.

Det skulle vara en så pass allvarlig obstruction of justice att Trump skulle bli avsatt direkt.
Och hur skulle det kunna hemlighållas att Mueller rekommenderade att Trump lagförs? (hint: det går inte).

EDIT:

Skall man vara riktigt petig så var det ju HRC som påverkade valet mest tillsammans med James Comey. Det finns fortfarande de som hävdar att Comeys uttalande om att HRC fortsatt skulle utredas ett par veckor innan valet var det som gav vinsten åt Trump.

https://m.dailykos.com/stories/2019/3/28/1845989/-Adam-Schiff-s-hard-hitting-indictment-of-GOP-collusion

Så trump säger;

Sätt det i kontext, emailen "försvann", FBI sa att HRC hade varit "oaktsam", inte att det hon pysslat med var ett brott. Comey fick ju sen gå ut och officiellt låta meddela att HRC fortfarande skulle vara under utredning så han hade ju bevisligen fel. Nu skall det ju utredas men om någon begått ett brott så vore ju att försöka smyga undan ett brott som en presidentkandidat gjort innan ett val ett sådant exempel...

Trump säger i ett kampanjtal ungefär; eftersom våra egna letter agencies mörkar detta så får ju gärna Ryssland exponera detta brott för världen.

Och det tyckte nog Mueller också i sin rapport eftersom han inte föreslog rättligt påföljd för Trump.
"Inte olagligt" säger Barr. Det är inte samma sak som att det inte vara omoraliskt och opatriotiskt och ej åtalbar collusion.

Schiff har helt enkelt rätt.
Senast redigerad av nerdnerd 2019-03-30 kl. 11:34.
Citera
2019-03-30, 11:29
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

EDIT:

Så trump säger;

Jag misstänker att du missuppfattar vad Schiff säger..
Schiff har inte påstått att Mueller inte friat Trump för russian collusion - Schiff visar "bara" på ett antal punkter där han anser att Trumps, och hans medarbetares, beteende och agerande är oacceptabelt enligt Schiff, det behöver ju inte vara åtalbart för det...

EDIT: Angående Trump Jr oh co samt mötet i Trump Tower så har väl Mueller dessutom - enligt vad jag läst - inte ens intervjuat de berörda i frågan utan låtit det anstå till andra pågående utredningar, så där har vi kanske inte sett sista ordet än....
Senast redigerad av SnakePlisssken 2019-03-30 kl. 11:31.
Citera
2019-03-30, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
"Inte olagligt" säger Barr. Det är inte samma sak som att det inte vara omoraliskt och opatriotiskt och inte olaglig collusion.

Schiff har helt enkelt rätt.

något som jag däremot funderar kring är om det kan vara så att man bytte Hubers utredning mot ett friande från Mueller?

Schiff har ju tagit upp sådant som för mig ter sig som russian collusion (om det han säger är sant), så varför friade Mueller helt Trump och hans familj från alla misstankar re: russian collusion?

Är det vidare knäpptyst kring Huber så måste det vara värt att kolla upp det spåret?

Är så fallet så skulle det fälla hela narrativet för då är det bara en korrupt administration som hagglar med en före detta korrupt administration, typ.
Citera
2019-03-30, 11:36
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:

EDIT:

Så trump säger;

Vad som är möjligt eller ej om Barr väntar iaf jag med att avgöra tills hela Muellers rapport finns tillgänglig. Vad är det som Barr försöker dölja? Hans memo var på ca 3 sidor. Han har själv förut skrivit en 19-sidig attack på Mueller och hans utredning, det var ju därför tRump valde honom. Muellers utredning har sagts vara på ca 300 sidor (verkar iofs lite tycker jag). Men att Barr, som ju bevisligen har en agenda, med sina 3 fattiga sidor, skulle ge en rättvisande bild av hela utredningen...? Sorry.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in