2019-03-29, 22:39
  #1489
Medlem
Det finns två berättelser i J tragiska öde: Den om ett turbulent och våldsamt förhållande som antagligen påverkat J mycket starkt under resten av hennes liv. Och den om att J troligen varit drabbad av någon sorts sjukdom- DETTA MÖRKAS av någon anledning. Men dokumentärfilmaren har försmädligt lagt ett plus ett, lutat sig tillbaka och inväntat pöbelns kollektiva amygdala-reaktion med rop på hämnd.

Jag är ingen beundrare av ÖR. Han verkar vara en riktig loser, men han har inte orsakat J förtida frånfälle. Kvinnovåld är en debatt som är viktig och behövs. Men den debatten riskeras att dränkas i sensationslystnad för att det involverar kändisar och något som hände för 20 år sedan.
Citera
2019-03-29, 22:45
  #1490
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Men herregud: han är ju 71 år gammal! Han kanske hade tänkt sig att pensionera sig någon gång?

Det känns lite patetiskt att slå till en ålderspensionär. Man kanske hade kunnat tro att det fanns några andra mer adekvata exempel på hustrumisshandlare..
Ramberg själv vill ju inte gå i pension, han vill jobba tills han dör har han själv sagt.
Men det blir lite svårt nu när hans historia kommer ikapp.

Vem tycker du skulle ställa upp och berätta om sitt liv som misshandlad kvinna och det skulle få ett så stort genomslag som Josefins berättelse.
Icke kända kvinnor har berättat år efter år och det blir inte uppmärksammat.
Nu har en känd artist äntligen börjat berätta även om det är från andra sidan graven.

Önskar att Lena Olin och Ewa Fröling också öppnar munnen men dom håller troligen tyst för att dom har barn med äcklet.
Citera
2019-03-29, 22:46
  #1491
Medlem
Maltsevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vad är det du inte förstår?
Josefin ville inte prata om detta många år innan hon dog.
Du refererar till en bilolycka som Josefin skyllde på som ska ha hänt någon gång under slutet av 2000 talet, 2008 om det var 7 år innan 2015.
Hade hon varit med om en svår bilolycka runt 2008 så borde man hitta något om det på nätet men jag hittar inget och det hade tidningarna definitivt skrivit om.

Artikeln skriver 2015 - För sju år sedan drabbades Marie av en svår depression. Ungefär samtidigt fick Josefine en ryggskada som krävt flera operationer.
Det sista åren innan Josefin dog hade hon ändrat sig och ville berätta som det var för att själv bearbeta och komma vidare och även hjälpa andra som var i hennes situation..
Dom flesta kvinnor som inte vill prata om vad som har hänt har som förklaringen till skador från misshandel "ramlat i trappan".


Från Expressens artikel 2005

"För några år sedan råkade Josefin Nilsson ut för en bilkrasch som gett henne men för livet. Hennes syster och barnen samt Josefin Nilsson, som satt och sov i baksätet, blev påkörda bakifrån av en bilist som inte höll avståndet. Resultatet: Josefin drabbades av en whiplashskada med värk som följd. – Vissa dagar är bättre än andra, men ont gör det. Det är något jag tvingas leva med. För att komma tillrätta med smärtorna måste hon då och då äta värktabletter. Josefin Nilsson berättade nyligen: – Det är skitjobbigt. Jag har så ont i huvudet och nacken varje dag. Det har påverkat mig och det är trist. Men så är det."

Menar du att systrarna Nilsson ljuger iför Expressen?

https://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/hon-kampar-mot-smartorna/

och 10 år senare så ljuger man fortfarande

"Ungefär samtidigt fick Josefine en ryggskada som krävt flera operationer. Den tunga tiden är en självklar del i föreställningen.

– Det måste kännas att det är från hjärtat. Det har jag alltid tyckt varit viktigt. Jag vill inte stå på scenen om jag inte har något att berätta. Så det känns bra att göra det här, läskigt också. Vi kommer verkligen att berätta saker som har varit nära oss, som vi varit med om. Jag har ju stelopererat mig, det gör lite ont och man kan inte svänga på höfterna som förr, säger Josefin och ler."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/marie-och-josefine-ar-systrarna-sisters
__________________
Senast redigerad av Maltsev 2019-03-29 kl. 22:50.
Citera
2019-03-29, 22:52
  #1492
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maltsev
Från Expressens artikel 2005

"För några år sedan råkade Josefin Nilsson ut för en bilkrasch som gett henne men för livet. Hennes syster och barnen samt Josefin Nilsson, som satt och sov i baksätet, blev påkörda bakifrån av en bilist som inte höll avståndet. Resultatet: Josefin drabbades av en whiplashskada med värk som följd. – Vissa dagar är bättre än andra, men ont gör det. Det är något jag tvingas leva med. För att komma tillrätta med smärtorna måste hon då och då äta värktabletter. Josefin Nilsson berättade nyligen: – Det är skitjobbigt. Jag har så ont i huvudet och nacken varje dag. Det har påverkat mig och det är trist. Men så är det."

Menar du att systrarna Nilsson ljuger iför Expressen?

https://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/hon-kampar-mot-smartorna/

Pöbeln är helt förblindad..som vanligt, nu sändes spektaklet dessutom på absolut bästa sändningstid, och då är det du postade totalt oväsentligt, precis som allt annat som kommit fram i tråden.
Att Örjan är och har varit ett kännt svin i 40 år är en sak, men masspsykosen som pågår med SVT's hjälp är så gott som lika svinig.
Citera
2019-03-29, 22:58
  #1493
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Man kan ju fråga sig varför Björn Kjellman, och Hannes Holm skulle sitta och ljuga ihop något sådant där i en tv dokumentär? Nä mig gör det absolut inget om det där kräket blir dömd i sociala medier.
Citera
2019-03-29, 23:01
  #1494
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maltsev
Från Expressens artikel 2005

"För några år sedan råkade Josefin Nilsson ut för en bilkrasch som gett henne men för livet. Hennes syster och barnen samt Josefin Nilsson, som satt och sov i baksätet, blev påkörda bakifrån av en bilist som inte höll avståndet. Resultatet: Josefin drabbades av en whiplashskada med värk som följd. – Vissa dagar är bättre än andra, men ont gör det. Det är något jag tvingas leva med. För att komma tillrätta med smärtorna måste hon då och då äta värktabletter. Josefin Nilsson berättade nyligen: – Det är skitjobbigt. Jag har så ont i huvudet och nacken varje dag. Det har påverkat mig och det är trist. Men så är det."

Menar du att systrarna Nilsson ljuger iför Expressen?

https://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/hon-kampar-mot-smartorna/

och 10 år senare så ljuger man fortfarande

"Ungefär samtidigt fick Josefine en ryggskada som krävt flera operationer. Den tunga tiden är en självklar del i föreställningen.

– Det måste kännas att det är från hjärtat. Det har jag alltid tyckt varit viktigt. Jag vill inte stå på scenen om jag inte har något att berätta. Så det känns bra att göra det här, läskigt också. Vi kommer verkligen att berätta saker som har varit nära oss, som vi varit med om. Jag har ju stelopererat mig, det gör lite ont och man kan inte svänga på höfterna som förr, säger Josefin och ler."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/marie-och-josefine-ar-systrarna-sisters

Man har ljugit hela tiden - fast nu äntligen berättar systern "sanningen". Det är först nu hon vågar - när gubbfan är halvdöd och ålderspensionär.. Nu vill man som hämnd göra gamlingen "arbetslös"..
Citera
2019-03-29, 23:01
  #1495
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maltsev
Från Expressens artikel 2005

"För några år sedan råkade Josefin Nilsson ut för en bilkrasch som gett henne men för livet. Hennes syster och barnen samt Josefin Nilsson, som satt och sov i baksätet, blev påkörda bakifrån av en bilist som inte höll avståndet. Resultatet: Josefin drabbades av en whiplashskada med värk som följd. – Vissa dagar är bättre än andra, men ont gör det. Det är något jag tvingas leva med. För att komma tillrätta med smärtorna måste hon då och då äta värktabletter. Josefin Nilsson berättade nyligen: – Det är skitjobbigt. Jag har så ont i huvudet och nacken varje dag. Det har påverkat mig och det är trist. Men så är det."

Menar du att systrarna Nilsson ljuger iför Expressen?

https://www.expressen.se/noje/melodifestivalen/hon-kampar-mot-smartorna/

och 10 år senare så ljuger man fortfarande

"Ungefär samtidigt fick Josefine en ryggskada som krävt flera operationer. Den tunga tiden är en självklar del i föreställningen.

– Det måste kännas att det är från hjärtat. Det har jag alltid tyckt varit viktigt. Jag vill inte stå på scenen om jag inte har något att berätta. Så det känns bra att göra det här, läskigt också. Vi kommer verkligen att berätta saker som har varit nära oss, som vi varit med om. Jag har ju stelopererat mig, det gör lite ont och man kan inte svänga på höfterna som förr, säger Josefin och ler."

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/marie-och-josefine-ar-systrarna-sisters
Allmänbildningen är på topp ser jag
En whiplashskada sitter i nacken och när man ser henne uppträda så är hon definitivt inte stelopererad i nacken för där är hon inte stel alls.
Hon ska däremot ha stelopererats i ryggen två gånger och det är för en annan skada än whiplashskadan, det är för en ryggskada och det är därför hon inte kan svänga på höfterna som förut.
Citera
2019-03-29, 23:02
  #1496
Medlem
Maltsevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Man kan ju fråga sig varför Björn Kjellman, och Hannes Holm skulle sitta och ljuga ihop något sådant där i en tv dokumentär? Nä mig gör det absolut inget om det där kräket blir dömd i sociala medier.
Vad ljuger de om? Vem påstår att de ljuger?
Citera
2019-03-29, 23:14
  #1497
Medlem
Timeouts avatar
Josefin mådde så otroligt dåligt så hon gav inga intervjuer på över 6 år.
Här bröt hon tystnaden 2014 i en en lång intervju.

Josefin bröt till slut tystnaden
Den här intervjun med Magnus Ihreskog publicerades i december 2014 och var den första intervjun som Josefin Nilsson gjorde på över sex år.

– ...jag hade mått dåligt så jävla länge så till slut orkade jag inte mer, ingenting var roligt. Inte ens det jag älskar mest av allt, att sjunga och stå på scen, var kul. Psykiskt var jag helt slut. Så jag lämnade allt, människan Josefin Nilsson blev mitt stora projekt, att ta hand om den person jag faktiskt är.

2008 deltog gruppen Ainbusk i Melodifestivalen med låten ”Jag saknar dig ibland”.
Då var allting på upphällningen, den mask hon bar höll på att krackelera.

I tio års tid hade hon känt otillräckligheten. Gruppen med barndomsvännerna från När (Ainbusk) hölls vid liv parallellt med en solokarriär och framgångar på vita duken, med filmer som ”Adam och Eva” och ”Det blir aldrig som man tänkt sig”.

Hon tar mig med till den tiden, där vi sitter på Almedalsbiblioteket.
Till ångesten, till tungsinnet, till känslan av att allt var fel, trots att det utåt sett kunde te sig så lyckligt. Alla fina recensioner, samarbetet med Abba-Benny, hits som ”Heaven and hell” och Totta Näslund-duetten ”Alltid inom mig”.

Men sådant är ju bara kosmetika när det värker inuti.
– Jag och min dåvarande hade just köpt hus vid Mälaren, jag hade hund och bonusbarn…men inuti var jag var bara tom, helt slut.

Varför?

– Jag hade jobbat sen jag var 13, alltid bedömts och vuxit upp i det offentliga och så hade jag gått igenom en del ganska heavy saker privat. Jag föll igenom, kan man säga. Jag höll på med en platta, tre låtar kvar att spela in, men…nej. Jag bröt upp, lämnade allt och flyttade hem till mamma och pappa i När.

Livet har gått hårt åt Josefin Nilsson från Allvare gård i När. Hon är via två operationer stelopererad i en del av ryggen, spår av en destruktiv relation, hon har sitt nedkörda psyke och hon har problem med håret, vilket gör att hon bär hatt. Orsaken är något läkarna ännu inte kommit till klarhet med.
https://www.helagotland.se/kulturnoje/josefin-brot-till-slut-tystnaden-12556052.aspx
Citera
2019-03-29, 23:27
  #1498
Medlem
Maltsevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Allmänbildningen är på topp ser jag
En whiplashskada sitter i nacken och när man ser henne uppträda så är hon definitivt inte stelopererad i nacken för där är hon inte stel alls.
Hon ska däremot ha stelopererats i ryggen två gånger och det är för en annan skada än whiplashskadan, det är för en ryggskada och det är därför hon inte kan svänga på höfterna som förut.

Allmänbildning brukar vanligtvis ge kunskapen att nacken är en del av ryggen när man diskuterar skador på rygg eller kotor, men jag är snäll och bifogar länk.

"Din rygg är sammansatt av 24 kotor. Sju av dessa sitter i nacken och kallas för halsryggen"

https://www.kiropraktorcentrum.com/index.php/sv/om-oss/nyhetsbrev/din-rygg/134-nyhetsbrev-0312

Vid en enkel och snabb sökning när det gäller whiplashskador:

"Nack- och ryggproblem är vanliga"

https://www.1177.se/sjukdomar--besvar/skelett-leder-och-muskler/rygg-och-nacke/pisksnartsskada--whiplashskada/

http://www.kiropraktorherrljunga.se/whiplash

Du är dessutom mer än välkommen att komma med något slags underlag till ditt påstående om att hon är opererad för andra saker än de som nämns i artiklarna som tidigare länkats till.
__________________
Senast redigerad av Maltsev 2019-03-29 kl. 23:32.
Citera
2019-03-29, 23:29
  #1499
Medlem
vidrikfittanens avatar
Båda systrarna var svårt deprimerade. Kolla bara på nedan länkad video. Har inte så mkt med Örjan att göra 20 år efteråt.

https://www.youtube.com/watch?v=gFaaKWgI9eo

Opiater är ett jävla skit. I för stor dos.
Citera
2019-03-29, 23:35
  #1500
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Ja DET håller jag med om, men det kan ju också hänga ihop med att bilden i hyllningsprogrammet blev lite, lite för ensidig? Jag avskyr kvinnomisshandel lika mycket som alla andra, men kan man säga att allt dåligt som hände JN är ÖR:s fel?
Det är inte hans fel 15 år senare!
Tycker det är hemskt vad han gjort, men tycker detta spårat! De anklagar ju honom nästan för mord ! Stört tycker jag ......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in