2019-03-29, 18:01
Medlem
Ok nu har alla fått spy sin galla över en död person. Knarkare, lösaktig, könssjukdomar och gud vet vad. Nu är det fan i mig på tiden att visa lite respekt och sluta med skitpratet.
Citera
2019-03-29, 18:09
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av femtaliess
Ok nu har alla fått spy sin galla över en död person. Knarkare, lösaktig, könssjukdomar och gud vet vad. Nu är det fan i mig på tiden att visa lite respekt och sluta med skitpratet.

Ja DET håller jag med om, men det kan ju också hänga ihop med att bilden i hyllningsprogrammet blev lite, lite för ensidig? Jag avskyr kvinnomisshandel lika mycket som alla andra, men kan man säga att allt dåligt som hände JN är ÖR:s fel?
Citera
2019-03-29, 19:01
Medlem
Caspern50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Ja DET håller jag med om, men det kan ju också hänga ihop med att bilden i hyllningsprogrammet blev lite, lite för ensidig? Jag avskyr kvinnomisshandel lika mycket som alla andra, men kan man säga att allt dåligt som hände JN är ÖR:s fel?

Det är Fi-kärringarna på SVT som bestämt att filmen om JN skall visas på bästa sändningstid redan ikväll, trots att ingen av tittarna bett att få se mer av denna soppa förutom MeToo,s anhängare. MeToomaffian styr över vad svenskarna skall se på tv.
Citera
2019-03-29, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50
Det är Fi-kärringarna på SVT som bestämt att filmen om JN skall visas på bästa sändningstid redan ikväll, trots att ingen av tittarna bett att få se mer av denna soppa förutom MeToo,s anhängare. MeToomaffian styr över vad svenskarna skall se på tv.
Dem har varit minst sagt duktiga med reklam för filmen,minst en gammal man har fått livet ödelagt.
Citera
2019-03-29, 19:16
Bannlyst
Varenda TV-program tar upp dokumentären om Josefin nu, överallt ska detta ältas: Aktuellt, Kulturnytt, TV4-nyheterna, Efter fem, Opinion live, Nyhetsmorgon m.m. Målet är utstakat. I dag stod Morgan Alling i hop med sina vapendragare i gruppen "Män" och pratade om våld mot kvinnor i Stockholm.

Karlavagnen på SR P4 har två dagar i rad nu pratat om våld mot kvinnor.
Citera
2019-03-29, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Googlar man på ÖR partner ser man att han är tillsammans/partner med en känd skådespelerska. Jag undrar hur deras förhållande har varit. Hon verkar ju vara en normal kvinna. Men vad vet jag om det? Ingenting förstås. Undrar hur deras förhållande är nu..
Vem?

Nin_ Pr_ge står det om 2015?

*a
Citera
2019-03-29, 19:40
Medlem
Citat:

Det säger de inte heller i dokumentären.

Hennes misär under de åren med denna kända kvinnomisshandlare blev en avgörande punkt i hennes liv, ett vägskäl avgjordes där baserat på allt det hon tvingades gå igenom med detta monster. Klart att det tas upp i dokumentären.
Citera
2019-03-29, 19:44
Medlem
Citat:

Nä men tillräckligt mycket dåligt för att man har rätt att tycka illa om Örjan.
Citera
2019-03-29, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Dem har varit minst sagt duktiga med reklam för filmen,minst en gammal man har fått livet ödelagt.
Det är väl han som ödelagt alla kvinnornas liv och i slutändan sitt eget!
Citera
2019-03-29, 19:47
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tommelilla
Det är tragiskt att vissa män ställer till det så för alla män. Om inte dessa odjur fanns så skulle män slippa sånt här tragiskt. Och även kvinnor förstås men det är dessa män som ger män en dåligt rykte. Det kan man inte komma ifrån.
Därav ännu konstigare att så många män håller käften när sånt här sker. Många skyller dessutom på kvinnorna.
Citera
2019-03-29, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caspern50

Det är rätt många män som berörs av Josefins öde. Tror du verkligen det bara är feminister som tycker våld, hot och svineri är fel? Alla på min arbetsplats ( bara manligt kön) är berörda av dokumentären.
Citera
2019-03-29, 19:58
Medlem
Couplets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trollmongot
Varför blir ingen upprörd när pojkar blir misshandlade i hemmet.

Vad ska man göra när en kvinna väljer att supa med en partner med adhd plus diagnoser och avsaknad av
impulskontroll.
Det blir de. Men den här handlar om Josefin Nilsson och det hon utsattes för och, tycker jag, i förlängningen om våld mot kvinnor.

Ett första steg kan ju vara att inte skuldbelägga offret. Ja venne, bara en tanke. Inget rättfärdigar att en starkare misshandlar en svagare sönder och samman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in