Citat:
Ursprungligen postat av
Jordgubbstarta
Jag tror faktiskt att det blir fängelse denna gång. Har följt denna soppa i flera år, för att jag av en händelse kommit in på T*ereses Facebook en gång, just då de var igång med hennes anmälningar av J*el och utnyttjande av deras barn. (Som var lögn, som exakt allt annat som kommer ur munnen på T*erese)
Så man väntar nu med spänning. Men fängelse tror jag, för hur mycket mer pengar ska de läggas på rättegångar osv. Är hon ute blir de garanterat en ny rättegång inom 1 år, då hon inte verkar kunna låta bli att mordhota eller bränna ner saker.
Intressant att få in någon i tråden som sett det hela utvecklas. Och du verkar ju ha samma bild av henne som vi alla andra. Fick du något intryck då av att hon var kapabel att dödshota i andras namn och tända eld på hus? Eller kom det som en överraskning även för dig?
Hon ökar ju bara takten hela tiden. En normal människa skulle backa och söka hjälp efter första åtalet, efter första rättegången. Men hon har bara ökat takten och hotat fler personer inklusive en polis. Så i nuläget är det minst en rättegång per år som gäller. Och det är ju slöseri med skattemedel med tanke på att hon ska leva 50 år till.
Nej, fängelse verkar tyvärr vara enda sättet att få stopp på henne - om än tillfälligt. Risken finns alltid att hon efteråt utökar antalet människor att hota - fångvaktare, fängelsekunder, kriminalvården etc. Så inte helt otroligt att det blir många fängelsevistelser i framtiden, för hon har ju tyvärr väldigt begränsad impulskontroll. Jag vet inte vad som skulle få henne att sluta hota. Tror inte ens en rejäl misshandel från någon hon hotar skulle stoppa henne. Hon skulle bara vilja hämnas, ge igen.