2019-03-28, 22:26
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pc-load-letter
Efter en snabbtitt på den anstalten på google maps så noterar jag att staketet runtom bara går till midjan. Med tanke på hennes tvångstankar om att tala skit om vissa personer, någonting som hon inte kan hålla sig från. Kommer hon att ha en sådan självbevarelsedrift så att hon håller sig självmant inom staketet eller kommer hon avvika på en gång?

Även om hon försöker kommer hon nog inte långt:

- Hon är utvecklingsstörd.
- Hon har inga pengar.
- Hon har ingen mobil.
- Hon måste kissa var 5:e minut.

Ingen bra kombination om man vill undkomma polisen.
2019-03-28, 23:26
Medlem
Osceolas avatar
Har lyssnat på T’s....... vahätere...snörvel.... vahätere....snörvel....vahätere....
Kan dock inte tycka synd om människan trots hennes tics.
Vad hon gjort förtjänar ingenting annat än ett fängelsestraff!
2019-03-29, 00:08
Medlem
Serialfreaks avatar
Efter att ha följt tråden i tysthet sedan början så är jag nu väldigt nyfiken på hur "slutet" kommer att bli. Är det någon som verkligen tror att det kommer att bli fängelse för T?

Visserligen så har hon ju bränt broar ordentligt nu och med alla hoten så borde fängelse vara väldigt nära till hands. Men med tanke på hennes sjukdomsbild kan det vara så att rätten ändå ge påföljden skyddstillsyn ytterligare en gång. Det verkar ju inte som om det hjälper.

För hur lång tid kommer det att ta innan det börjar med samma sak igen. Verkar ju som att fort något går emot henne så flammar hatet upp igen.
2019-03-29, 05:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Serialfreak
Efter att ha följt tråden i tysthet sedan början så är jag nu väldigt nyfiken på hur "slutet" kommer att bli. Är det någon som verkligen tror att det kommer att bli fängelse för T?

Visserligen så har hon ju bränt broar ordentligt nu och med alla hoten så borde fängelse vara väldigt nära till hands. Men med tanke på hennes sjukdomsbild kan det vara så att rätten ändå ge påföljden skyddstillsyn ytterligare en gång. Det verkar ju inte som om det hjälper.

För hur lång tid kommer det att ta innan det börjar med samma sak igen. Verkar ju som att fort något går emot henne så flammar hatet upp igen.

Jag tror faktiskt att det blir fängelse denna gång. Har följt denna soppa i flera år, för att jag av en händelse kommit in på T*ereses Facebook en gång, just då de var igång med hennes anmälningar av J*el och utnyttjande av deras barn. (Som var lögn, som exakt allt annat som kommer ur munnen på T*erese)
Så man väntar nu med spänning. Men fängelse tror jag, för hur mycket mer pengar ska de läggas på rättegångar osv. Är hon ute blir de garanterat en ny rättegång inom 1 år, då hon inte verkar kunna låta bli att mordhota eller bränna ner saker.
2019-03-29, 08:12
Medlem
Hummm..s avatar
Med tanke på Ts mentala kapacitet så är det lite underligt att Åklagaren inte hade lagt in någon önskan om ”sinnesundersökning”, dvs en så kallad §7-utredning. Tror det är lämpligare påföljd med vård för henne än fängelse.

Ang. Hinse. Ser att personen fått en KFK. Det är en bannlysning om jag förstått det rätt?
2019-03-29, 08:28
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hummm..
Med tanke på Ts mentala kapacitet så är det lite underligt att Åklagaren inte hade lagt in någon önskan om ”sinnesundersökning”, dvs en så kallad §7-utredning. Tror det är lämpligare påföljd med vård för henne än fängelse.

Ang. Hinse. Ser att personen fått en KFK. Det är en bannlysning om jag förstått det rätt?

Du måste som regel ha en psykos eller liknande för att få rättspsykiatrisk vård som straff. Så psyket hör hon nog inte hemma på.

Kan tänka mig att det kanske gjordes en undersökning inför förra rättegången. Någon som minns?

KFK = bannlysning.
2019-03-29, 08:38
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jordgubbstarta
Jag tror faktiskt att det blir fängelse denna gång. Har följt denna soppa i flera år, för att jag av en händelse kommit in på T*ereses Facebook en gång, just då de var igång med hennes anmälningar av J*el och utnyttjande av deras barn. (Som var lögn, som exakt allt annat som kommer ur munnen på T*erese)
Så man väntar nu med spänning. Men fängelse tror jag, för hur mycket mer pengar ska de läggas på rättegångar osv. Är hon ute blir de garanterat en ny rättegång inom 1 år, då hon inte verkar kunna låta bli att mordhota eller bränna ner saker.

Intressant att få in någon i tråden som sett det hela utvecklas. Och du verkar ju ha samma bild av henne som vi alla andra. Fick du något intryck då av att hon var kapabel att dödshota i andras namn och tända eld på hus? Eller kom det som en överraskning även för dig?

Hon ökar ju bara takten hela tiden. En normal människa skulle backa och söka hjälp efter första åtalet, efter första rättegången. Men hon har bara ökat takten och hotat fler personer inklusive en polis. Så i nuläget är det minst en rättegång per år som gäller. Och det är ju slöseri med skattemedel med tanke på att hon ska leva 50 år till.

Nej, fängelse verkar tyvärr vara enda sättet att få stopp på henne - om än tillfälligt. Risken finns alltid att hon efteråt utökar antalet människor att hota - fångvaktare, fängelsekunder, kriminalvården etc. Så inte helt otroligt att det blir många fängelsevistelser i framtiden, för hon har ju tyvärr väldigt begränsad impulskontroll. Jag vet inte vad som skulle få henne att sluta hota. Tror inte ens en rejäl misshandel från någon hon hotar skulle stoppa henne. Hon skulle bara vilja hämnas, ge igen.
2019-03-29, 08:58
Medlem
När meddelas domen? Är det idag eller på måndag?
2019-03-29, 09:02
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
När meddelas domen? Är det idag eller på måndag?

På torsdag 4 april. Olidlig väntan.

Någon som var på rättegången eller har koll på hur långt fängelsestraff åklagaren begärde?
2019-03-29, 09:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
På torsdag 4 april. Olidlig väntan.

Någon som var på rättegången eller har koll på hur långt fängelsestraff åklagaren begärde?

Aaah, attans också! Jag hade sett fram emot lite nöjesläsning denna fredag.

Hade varit intressant att höra åklagarens slutplädering.
2019-03-29, 09:15
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insideoutman
Aaah, attans också! Jag hade sett fram emot lite nöjesläsning denna fredag.

Hade varit intressant att höra åklagarens slutplädering.

Ja, åklagarens slutplädering vore väldigt intressant att höra/läsa. Även fast han lät lite som en mysfarbror, typ Hasse Alfredsson, så har jag en känsla av att han har bett och skärpa i sina slutpläderingar.

Om hon inte får fängelse vill jag verkligen läsa hur de motiverar det och hur de tror att någon slags samtalsterapi, till en med som vägrar erkänna sina fel och brister, kan vara rätt väg. T har ju haft stöd och hjälp hela smitt liv och har ändå hamnat i den här skiten. Så hon är ju uppenbarligen inte lätt att få på andra tankar.
2019-03-29, 09:41
Medlem
Serialfreaks avatar
Jag hoppas verkligen på att någon är extremt snabb på att lbegära ut domen och lägger upp den här. Finns ju ennstor risk att TR annars blir nedmailad till max.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in