Citat:
Ursprungligen postat av
Mogna-Meloner
Intressant att få in någon i tråden som sett det hela utvecklas. Och du verkar ju ha samma bild av henne som vi alla andra. Fick du något intryck då av att hon var kapabel att dödshota i andras namn och tända eld på hus? Eller kom det som en överraskning även för dig?
Hon ökar ju bara takten hela tiden. En normal människa skulle backa och söka hjälp efter första åtalet, efter första rättegången. Men hon har bara ökat takten och hotat fler personer inklusive en polis. Så i nuläget är det minst en rättegång per år som gäller. Och det är ju slöseri med skattemedel med tanke på att hon ska leva 50 år till.
Nej, fängelse verkar tyvärr vara enda sättet att få stopp på henne - om än tillfälligt. Risken finns alltid att hon efteråt utökar antalet människor att hota - fångvaktare, fängelsekunder, kriminalvården etc. Så inte helt otroligt att det blir många fängelsevistelser i framtiden, för hon har ju tyvärr väldigt begränsad impulskontroll. Jag vet inte vad som skulle få henne att sluta hota. Tror inte ens en rejäl misshandel från någon hon hotar skulle stoppa henne. Hon skulle bara vilja hämnas, ge igen.
Jag vet faktiskt inte, svår fråga. Följde de bara för de var så surrealistiskt.. Jag känner henne inte heller ska tilläggas, ingen annan heller, råkade bara av en händelse som sagt komma in på hennes fb just då detta började.
Först tänkte jag ”shit stackars människa, och barnet som blev utsatt” Men man insåg ju rätt fort att allt bara var hittepå. Och då tänker jag att om en människa är villig att hitta på att de skett övergrepp då är man villig att göra/ljuga om de mesta..
men de är klart, stor skillnad på att ljuga och att tända på ett hus och nästan döda folk.. Men hon verkar ju inte ha kapacitet att förstå konsekvenser..
men som sagt olidligt spännande att invänta domen!