Citat:
Ursprungligen postat av
SmurfSmurf
Nu vet jag inte vad rabbinen sagt, angående evolutionsteorin. Det är inte alls ovanligt i USA att man förnekar den och vill förbjuda den i skolan, om det är nåt sånt.
Rabbinens syn kanske är lika knäpp som Jehovas Vittnes lära, dit MJ bekände sig. De tror att allt som står i Bibeln är sant till punkt och pricka. Jorden skapades för 6000 år sedan, alla fossiler är ben från drunknade i Syndafloden osv.
Det är inte bara en fråga om evolutionsteorin, han är också jude, och därmed finns det säkerligen en anti-MJ bias bara där, i och med "jew me, sue me, kick me, kike me". Det är ju lite det som är grejen här varför jag personligen förblir osäker kring MJ:s pedofili, fram tills att vi får riktiga bevis; utöver ekonomiska intressen från anklagarna, så finns det också etniska agendor i den här konflikten, och det inte bara från judiskt håll, utan även från vitt håll. Michael Jackson blev något av en symbol för inte bara svarta, utan även humanism, mångkultur, icke-vita osv, och det är bland annat därför en del i den här tråden vill pedofilstämpla Michael Jackson, eftersom han banade vägen för svart kultur och allt mer svart inflytande. Hade vi inte haft Michael Jackson så hade vi nog inte heller fått 2Pac och Obama osv. Många ogillar Michael Jackson bara för den politiska symbolen han var och fortfarande är. Hans musik var ju liksom inte helt apolitisk om man säger så, med vänsterpolitiska låtar som Black or White, Heal the World, Earth Song osv. Michael Jackson var rätt vänster rent politiskt.
Så det är rätt många som har olika och gemensamma agendor kring att pedofilstämpla Michael Jackson. Personligen är jag bara intresserad av sanningen i den här frågan, av historiska skäl; var han pedofil så är det viktigt att det uppdagas, och var han inte det så är det lika viktigt att han inte blir pedofilstämplad. Jag ogillar nämligen agendadriven historieskrivning.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kasla92
Jag försvarar honom för att jag har den uppfattningen att han är oskyldig.
Varför sympatiserar du inte med honom?
Jag vet inte om han är oskyldig eller inte. Jag är ganska neutral och agnostisk i den frågan, som jag har påpekat tidigare. Jag gillar såklart MJ:s musik (och då egentligen nästan bara en del låtar på Thriller till HIStory albumen, samt lite Jackson 5 låtar; resten av hans musik är skit). Min syn på saken är att Michael Jackson inte hade ett normalt intresse av barn. En vuxen man tycker inte om att spendera så mycket tid med barn. Visst hade han sina förklaringar och rationaliseringar osv, till detta, ibland lät han trovärdig också, som t.ex. att hans farsa misshandlade honom och att han därför aldrig skulle kunna tänka sig skada ett barn, vilket låter övertygande.
Men argumenten för att han var en pedofil är liksom inte helt tagna ur luften. Jag har länge diggat MJ:s musik, sedan jag själv var typ 4-5 år eller så, men jag är ingen fanboy; var han pedofil så bör han fördömas som det också. Personligen kommer jag fortsätta lyssna på hans musik oavsett om han var pedofil eller inte, eftersom jag lyssnar på den musiken jag tycker är bra, men det hela är ju ganska tragiskt att MJ var så besatt av barn, pedofil eller inte så finns det tusen andra sätt att njuta av livet i den position han befann sig i.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kasla92
Du säger att man ska gå framåt och inte tänka på sin barndom, skulle du inte ge samma råd till Wade och James?
Jag har redan attackerat deras trovärdighet kring pengafrågan.
Sedan förstår du tydligen inte vad jag säger. Det jag försöker poängtera är att det inte är normalt att vara så besatt av ens barndom, som Michael Jackson var. Tror du att det bara var han som hade en jobbig barndom eller mindre lyckad uppväxt eller? Vi har liksom alla våra bördor att bära, barndomen var inte en dans på rosor för alla oss andra bara för att vi inte var tvungna att turnera inför hela världen och tjäna miljontals dollar före vi blev 18. Det är liksom betydligt fler än Michael Jackson som har haft en tuff uppväxt, och MJ hade det inte särskilt dåligt. Visst, hans farsa slog honom lite, och han fick inte leka med de andra barnen, men än sen? Han levde aldrig i svält, han fick uppleva adulation som väldigt få människor fick uppleva i den åldern, eller ens någonsin i deras vuxna liv, och han levde ett riktigt lyxliv också. Han hade det bra, riktigt bra, större delen av hans liv. Ändå var han inte lycklig och satt och deppade över att han inte hade en barndom och försökte återskapa en förlorad barndom osv.
Michael Jackson's problem var inte att han gick miste om en barndom, utan snarare att han var en
faggot. Man blir sådär när man inte haft några egentliga motgångar i livet, aldrig varit i en fysisk fight och bara varit omringad av ja-sägare, kvinnor, barn, livvakter och flera miljarder dollar på banken. Michael Jackson var helt enkelt inte en riktig man.