Citat:
Ursprungligen postat av
sursomsatan
Men för er som växte upp med tidigare porr, uppskattar ni fortfarande att se de gamla hjältarna Ron Jeremy och John Holmes grimasera i takt till Jenna Jamesons stön eller är det passé?
När det exempelvis kommer till musik känns det som en generationsgrej, många föredrar musik från "sin egen era" och tycker att de inte förstår sig på dagens musik.
Mycket intressant fråga. Kanske var sånt de allvarsamma männen bakom det frostade glaset lågmält diskuterade?
Växte upp med 80/90-porr men det är inget jag går och längtar efter idag. 80-talsporr känns plastig på ett osexigt sätt, och dålig bildkvalitet. Hör inte till dem som gick igång på att se Peters, Rons och Mikes kukar, men det var nästan aldrig filmer i "omlopp" som bara visade fitta, tyvärr. På den fronten har nutidens tittare det bra med alla cams etc.
De porrscener man verkligen gillade i den åldern tror jag präglar vad man går igång på resten av livet. Alltså att det färgar det framtida sexet. Däremot tror jag inte att särskilt många sitter och glor på "porr från förr". Musik å andra sidan... musik jag älskade då håller jag exakt lika högt nu. Tror främsta skillnaden är att musik kunde man välja rätt så fritt, medan porrutbudet var enormt begränsat för de flesta. Minns att det var extremt exalterande när kabel-TV kom och vi som inte hade betalkanaler ändå kunde se kodade sändningar där bilden bestod av av blått, rullande flimmer där man ibland kunde skymta någon sekunds knullscen. Hade man en jävla tur så slutade flimret/rullningen ibland, och man kunde se hela filmer där bilden bara var lite skev och blåtonad men man ändå kunde hänga med i "handlingen".
Blå porr som det kallades.
Har hört att vissa till och med gjorde egna små porranimationer på datorn (typ Atari, där det tog flera dagar att rita en enda trovärdig "filmruta") för att porrutbudet ute i samhället var så kasst.