Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
Tack. Det borde finnas andra, reellt lugnande medel, gör det inte det?
Om O är svår att föreställa sig som kund rörande dödliga och illegalt narkotiska preparat oavsett plattform så är han väl troligare för inköp av milt rogivande eller nervositetshämmande. Från primärt skånska läkare då.
Lugnande (orosdämpande) läkemedel kan vara allt från atarax till benzo till barbiturater (det senare hade de antagligen inte tillgång till dock för då skulle de inte behövt hålla på och strypa sig igenom familjemedlemmarna en efter en).
Jag kan äta säkert tio atarax utan att märka något annat än muntorrhet och möjligen att det surrar lite i kroppen men däremot kan jag bara ta en enkel dos lergigan eller benadryl (jag har ätit båda mot åksjuka) innan jag blir både flummig och såsig. Men om jag är tvungen att skärpa mig kan jag säkert pilla i mig fler innan jag däckar fullständigt.
Benadryl kan man för övrigt lätt få tag i utan recept i många europeiska länder (allergi/åksjukemedicin).
"Stora doser" men "kunde agera" låter inte som om det går ihop alls för några mer effektiva sömnmedel.