Citat:
Ursprungligen postat av
Lonnrot
I så fall förefaller diskussionen än mindre aktuell än den redan var.
Jag har inte en susning. Tacksam så länge det varar för det.
Ja. Delvis. Jag är förvånad över att man på PT säger, antagligen enligt rättsläkarens rapport, att de har "stora mängder lugnande (sömnmedel) i sig, men inte så mycket att de inte kunde agera". Just den meningen känns som taget i luften. Stora mängder sömnmedel säger sig själv, enligt mig, att man kan agera inom en halvtimme - men inte efter det då sömnmedlet kickat in. Då däckar man.
Om jag tar mig själv: en imovane på 7,5 mg - då börjar jag bli ganska seg efter 45 min. 2 st - då däckar jag fullständigt efter samma tid och sover i minst 12 timmar och är rejält bakis efter det. 3 st - (har jag aldrig vågat) men inte tänka mig att jag är vaken överhuvudtaget efter 45 min. Men det är ju jag. Och kanske anser rättsläkaren att 3-4 st är stora doser. Har ingen aning. Numera tar jag inga såna medel alls, men på den tiden när jag behövde dom hade jag totalkoll och t o m klockade när jag kände mig knepig. Det tog en halvtimme. När jag inte ens kunde prata som folk (sluddrade) tog 45 min. Och vid de laget var det dags att släcka lampan och sova. På EN imovane 7,5 mg.
Sen får man ha i åtankte att med tanke på vad paret gjort, och tanken på vad som skall komma, så är man kanske så speedad att de verksamma medlem i sömntabletter inte "tar" riktigt. Det är ju också en parameter att räkna med.
Det finns mycket här som man kan fundera över. Det finns inga ATT, och SKA och MÅSTE. Vi är alla olika och reagerar på olika sätt.