2019-03-28, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Repeterar:
Misslyckat su. För låg dos, kräkts eller tagit preparat med kort halveringstid och vaknat upp. Jag har ingen susning men om så vore så vill hon garanterat stendö.
Att O sitter och väntar länge med lika mycket ångest över att de dödat barnen låter iaf långsökt i mitt tycke.
När hon dog var läkemedelsnivån på att kunna agera. Hon lär således inte sova djupt.

Kanske deras avsikt från början var att båda skulle dö genom en överdos tabletter? Båda hade ju stora doser i kroppen. Men de hade missbedömt doseringen och "tvingades" ta till andra metoder. Utifrånsett kan man föreställa sig hur de måste ha fnattat runt i huset i en dimma av tabletter och ångest.
Citera
2019-03-28, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumbledoll
Ja du armstark. Visst hade det varit härligt om vi var ett enda stort VI här i tråden. Men nu är vi så olika personer och vi tänker så olika så det får vi nog acceptera. Vi kan inte övertyga varandra. Däremot vore det bra om vi kunde tillåta varandra att ha våra olika teorier utan att förolämpa varandra. Nu är du där igen med påståendet om vissa skribenters behov av att framstå som goda. Dessutom med en käck uppmaning om att göra gott irl. Ja det gör jag varje dag och det förutsätter jag att du gör åxå armstark. Det blir lite knasigt när du säger att vi ska sluta angripa varandra för att i nästa stund göra just det.
Det finns inget angrepp i att skriva att vissa skribenter har ett behov av att känna att man gör gott. Det är när du vantolkar det till ett behov av att framstå som goda. Det är en tolkning som du gör för att kunna skapa konflikt. Du skriver om min mening så den blir förolämpande för att du ska få känna dig förolämpad och anklaga mig för att angripa dig.
Citera
2019-03-28, 17:10
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Man kan inte få allt man vill.
Då jobbar man med det man har.

Man kan ju om man vill leka med tanken att hon försökt ta en däckande dos för att lättare kunna bli kvävd/strypt, men misslyckats med det.

Eller verkligen tagit en dödlig dos men ändå inte dött och sen vart uppe igen till medlet delvis gått ur kroppen.

Med tanke på konferens och skolstart o kanske annat var det säkert inte aktuellt att invänta ett annat tilllfälle.

Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Kanske deras avsikt från början var att båda skulle dö genom en överdos tabletter? Båda hade ju stora doser i kroppen. Men de hade missbedömt doseringen och "tvingades" ta till andra metoder. Utifrånsett kan man föreställa sig hur de måste ha fnattat runt i huset i en dimma av tabletter och ångest.
Vad ni inte håller i tanken, är att bara ett par tabletter med hyfsad styrka, är otroligt svår att vara uppe på benen med ens efter en timme. Tio-femton tabletter ska vi inte ens snacka om. Det går inte ens med vilja. Om vi nu inte pratar sockerpiller. Medveten kan du vara, men din kropp kommer inte lyda dig. Tro mig - jag vet vad jag talar om.
Senast redigerad av Flashig78 2019-03-28 kl. 17:16.
Citera
2019-03-28, 17:20
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashig78
Ja, allt är märkligt. Idag kan man inte hamstra under ett halvår. Det går inte. Läkarna är ytterst restriktiva med narkotikapreparat. Så nån hamstring begrep de ju att det inte funkade. Jag tror de tänkte att vi sparar perparaten till oss själva, ger A en iten dos så hon åtminstone somnar. Med M lär det gå fort att kväva/strypa. Ett sånt scenario tänker jag. Jag tror inte de brydde sig på slutet. Faktiskt. Göra det som göras måste. Vi ses på andra sidan.

Ja. Deras (plötsliga?) pragmatism och handlingskraft kan rent av ha tilltalat dem. En pragmatism värd namnet torde förvisso utesluta ett ”andra sidan”, men även folk som är överjävliga på att planera slarvar ibland när det passar med ords djupare innebörd.

Varför berömma sig av pragmatism när konsekvensen blir att man stänger den enda plats där pragmatism med säkerhet kan utövas?

Å andra sidan skadar förstår inte sinneskyla när man planerar saker.
Citera
2019-03-28, 17:23
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Vad ni inte håller i tanken, är att bara ett par tabletter med hyfsad styrka, är otroligt svår att vara uppe på benen med ens efter en timme. Tio-femton tabletter ska vi inte ens snacka om. Det går inte ens med vilja. Om vi nu inte pratar sockerpiller. Medveten kan du vara, men din kropp kommer inte lyda dig. Tro mig - jag vet vad jag talar om.

I så fall förefaller diskussionen än mindre aktuell än den redan var.

Jag har inte en susning. Tacksam så länge det varar för det.
Citera
2019-03-28, 17:24
Medlem
develis avatar
Citat:
Man kan inte få allt man vill.
Då jobbar man med det man har.

Man kan ju om man vill leka med tanken att hon försökt ta en däckande dos för att lättare kunna bli kvävd/strypt, men misslyckats med det.

Eller verkligen tagit en dödlig dos men ändå inte dött och sen vart uppe igen till medlet delvis gått ur kroppen.

Med tanke på konferens och skolstart o kanske annat var det säkert inte aktuellt att invänta ett annat tilllfälle.
Högutbildad betyder inte att personer lyckas mer frekvent med su. Hade du däremot sagt knarkare så hade jag nickat. Skaran av misslyckade försök är av brokig bakgrund. Kräks gör de också de där högutbildade.

Nej - jag tror inte hon ville bli strypt. Misslyckad intox och däremot desperat.
Och nån Oskar som nån letal version av Nightingale som sitter länge vid dödsbädden. Nope.

Jag undrar dock mer kring hans intag. Har han tänkt hänga sig vore det väl risk att somna på väg till trappan.
Citera
2019-03-28, 17:27
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Högutbildad betyder inte att personer lyckas mer frekvent med su. Hade du däremot sagt knarkare så hade jag nickat. Skaran av misslyckade försök är av brokig bakgrund. Kräks gör de också de där högutbildade.

Nej - jag tror inte hon ville bli strypt. Misslyckad intox och däremot desperat.
Och nån Oskar som nån letal version av Nightingale som sitter länge vid dödsbädden. Nope.

Jag undrar dock mer kring hans intag. Har han tänkt hänga sig vore det väl risk att somna på väg till trappan.

Jag tror flashig har några ord att säga dig rörande rörlighet efter intag av däckande doser.

Dessutom rör du dig fortsatt ogenerat med statistik för folk som tar livet av sig för att de är ensamma och förtvivlade — rörande ett fall där de är överens och två.
Senast redigerad av Lonnrot 2019-03-28 kl. 17:32.
Citera
2019-03-28, 17:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Ja, jag undrar kring nåt snarlikt med tanke på hans intag sömnmedel. Skrev det nyss och läste ditt inlägg sen.

Då kan man se stor mängd, ej dödlig när de kvicknar till. Har halveringstid i åtanke.
Citera
2019-03-28, 17:31
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
I så fall förefaller diskussionen än mindre aktuell än den redan var.

Jag har inte en susning. Tacksam så länge det varar för det.
Ja. Delvis. Jag är förvånad över att man på PT säger, antagligen enligt rättsläkarens rapport, att de har "stora mängder lugnande (sömnmedel) i sig, men inte så mycket att de inte kunde agera". Just den meningen känns som taget i luften. Stora mängder sömnmedel säger sig själv, enligt mig, att man kan agera inom en halvtimme - men inte efter det då sömnmedlet kickat in. Då däckar man.

Om jag tar mig själv: en imovane på 7,5 mg - då börjar jag bli ganska seg efter 45 min. 2 st - då däckar jag fullständigt efter samma tid och sover i minst 12 timmar och är rejält bakis efter det. 3 st - (har jag aldrig vågat) men inte tänka mig att jag är vaken överhuvudtaget efter 45 min. Men det är ju jag. Och kanske anser rättsläkaren att 3-4 st är stora doser. Har ingen aning. Numera tar jag inga såna medel alls, men på den tiden när jag behövde dom hade jag totalkoll och t o m klockade när jag kände mig knepig. Det tog en halvtimme. När jag inte ens kunde prata som folk (sluddrade) tog 45 min. Och vid de laget var det dags att släcka lampan och sova. På EN imovane 7,5 mg.

Sen får man ha i åtankte att med tanke på vad paret gjort, och tanken på vad som skall komma, så är man kanske så speedad att de verksamma medlem i sömntabletter inte "tar" riktigt. Det är ju också en parameter att räkna med.

Det finns mycket här som man kan fundera över. Det finns inga ATT, och SKA och MÅSTE. Vi är alla olika och reagerar på olika sätt.
Citera
2019-03-28, 17:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag tror flashig har några ord att säga dig rörande rörlighet efter intag av däckande doser.
Vad har det med saken att göra? Om två personer mördar sina barn, en försöker suicidera, tar en kass sort och kräks
(JA, det är vanligt förekommande att de gör så...) så är det väldigt misslyckat.

Om två personer tar sömntabletter i su-syfte och misslyckas får de ta till nåt annat när de vaknar.
Citera
2019-03-28, 17:38
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja. Delvis. Jag är förvånad över att man på PT säger, antagligen enligt rättsläkarens rapport, att de har "stora mängder lugnande (sömnmedel) i sig, men inte så mycket att de inte kunde agera". Just den meningen känns som taget i luften.
Tagen rätt ur luften?
Med tanke på att både ÅK likaväl som polis inte kan stå och gissa i den frågan så är det mer troligt att
frågan ställts till rättläkaren i förhållande till medvetandegrad och mängd som ses i urin via toxilologiskt svar.
Citera
2019-03-28, 17:40
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ja. Delvis. Jag är förvånad över att man på PT säger, antagligen enligt rättsläkarens rapport, att de har "stora mängder lugnande (sömnmedel) i sig, men inte så mycket att de inte kunde agera". Just den meningen känns som taget i luften. Stora mängder sömnmedel säger sig själv, enligt mig, att man kan agera inom en halvtimme - men inte efter det då sömnmedlet kickat in. Då däckar man.

Om jag tar mig själv: en imovane på 7,5 mg - då börjar jag bli ganska seg efter 45 min. 2 st - då däckar jag fullständigt efter samma tid och sover i minst 12 timmar och är rejält bakis efter det. 3 st - (har jag aldrig vågat) men inte tänka mig att jag är vaken överhuvudtaget efter 45 min. Men det är ju jag. Och kanske anser rättsläkaren att 3-4 st är stora doser. Har ingen aning. Numera tar jag inga såna medel alls, men på den tiden när jag behövde dom hade jag totalkoll och t o m klockade när jag kände mig knepig. Det tog en halvtimme. När jag inte ens kunde prata som folk (sluddrade) tog 45 min. Och vid de laget var det dags att släcka lampan och sova. På EN imovane 7,5 mg.

Sen får man ha i åtankte att med tanke på vad paret gjort, och tanken på vad som skall komma, så är man kanske så speedad att de verksamma medlem i sömntabletter inte "tar" riktigt. Det är ju också en parameter att räkna med.

Det finns mycket här som man kan fundera över. Det finns inga ATT, och SKA och MÅSTE. Vi är alla olika och reagerar på olika sätt.

Tack. Det borde finnas andra, reellt lugnande medel, gör det inte det?

Om O är svår att föreställa sig som kund rörande dödliga och illegalt narkotiska preparat oavsett plattform så är han väl troligare för inköp av milt rogivande eller nervositetshämmande. Från primärt skånska läkare då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in