2019-03-28, 14:20
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Hadither är människors ord

koranen är Guds ord. Hänvisa till koranen om ni vill kritisera religionen.

Jag kritiserar Muhammeds giftemål med en 9åring just nu.

Så du kastar bort haditherna i alla tillfällen eller bara när det blir obekvämt?

För övrigt hade jag gärna sett belägg för att koranen är Guds ord.
Citera
2019-03-28, 14:21
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stjernhufvud
Svagbegåvade lämnar sin frihet och skriver kontrakt med djävulen Muhammed.

Att låta någon styra ditt liv, är patetiskt.
Pedofili och djävulskap = religion.

Det är satans påfund för att binda den lågbegåvade människan till en icke realistisk tro.

Tror du att Harry Potter finns på riktigt också..

Du sprider ditt smuts.
Muslimer är det värsta som existerat på denna planet, hänsynslösa kvinnohatare som njuter av att trycka ner dem svaga.

Våldtar djur och barn. (Bevis finns över hela internet).

Bara idioter hänsvisar till koranen.

Om du vill kritisera Islam eller Muhammed måste du hänvisa till koranen.

Internet kryllar av högt uppsatta politiker som är pedofiler, internet kryllar av präster som är pedofiler, internet kryllar av alla slags individer medlemmar i alla slags religioner och ideologier som är pedofiler eller onda. Men kristendomen blir inte smutsig för att präster har sex med barn, inte heller blir Islam smutsig för att det finns individer i den muslimska församlingen som ägnar sig åt ondska.

Du borde tänka tre varv extra, Endast idioter skulle skriva så som du skriver. Har du källa på att Muhammad var allt det du anklagar honom för? lägg fram din källa! Koranen är den enda källan som är godtagbar.
Citera
2019-03-28, 14:22
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Jag kritiserar Muhammeds giftemål med en 9åring just nu.

Så du kastar bort haditherna i alla tillfällen eller bara när det blir obekvämt?

För övrigt hade jag gärna sett belägg för att koranen är Guds ord.
Har du källa på att hon var 9 år? Källa från koranen?
Citera
2019-03-28, 14:29
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Har du källa på att hon var 9 år? Källa från koranen?

Jaha, börjar vi om nu?

Källor finns i hadither och lärdes skrifter som du mycket väl vet att jag redan hänvisat åt dig.

Du efterfrågade själv hadither och du ändrade dig bara när jag gav dig hadither och kräver sedan källa från koranen.

Du är alltså oärlig. Försåtlig. Opålitlig.

Jag frågade dig även om du kastar bort haditherna i alla tillfällen eller bara när det blir obekvämt.
Kan du svara på det? Det var inte en retorisk fråga.

Anledningen att du inte accepterar hadither är enligt dig för att koranen är Guds ord och hadither är människors ord.
Kan du i lämplig tråd förklara varför det är Guds ord och inte bara en bäng ökenrövares manual för hur man mördar judar man är avundsjuk på under 6e århundradet?
Citera
2019-03-28, 14:29
Medlem
Citat:
Om du vill kritisera Islam eller Muhammed måste du hänvisa till koranen.

Internet kryllar av högt uppsatta politiker som är pedofiler, internet kryllar av präster som är pedofiler, internet kryllar av alla slags individer medlemmar i alla slags religioner och ideologier som är pedofiler eller onda. Men kristendomen blir inte smutsig för att präster har sex med barn, inte heller blir Islam smutsig för att det finns individer i den muslimska församlingen som ägnar sig åt ondska.

Du borde tänka tre varv extra, Endast idioter skulle skriva så som du skriver. Har du källa på att Muhammad var allt det du anklagar honom för? lägg fram din källa! Koranen är den enda källan som är godtagbar.

Så jag skall lägga fram en falsk källa (koranen). Det är rent jävla påhitt.

Du utgår alltså i från att allt som är skrivet i koranen (bajsboken) är sanning?.

Den enda källa du har är koranen?.

Du måste vara dum i huvudet.
Tänk alla äckliga muslimer som äter gris varje dag .
Har själv matat smutsiga muslimer med gris.

Du är blind. Förd bakom ljuset.
Ditt äckel.

Hänsynslösa äckel.
Citera
2019-03-28, 14:37
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Jaha, börjar vi om nu?

Källor finns i hadither och lärdes skrifter som du mycket väl vet att jag redan hänvisat åt dig.

Du efterfrågade själv hadither och du ändrade dig bara när jag gav dig hadither och kräver sedan källa från koranen.

Du är alltså oärlig. Försåtlig. Opålitlig.

Jag frågade dig även om du kastar bort haditherna i alla tillfällen eller bara när det blir obekvämt.
Kan du svara på det? Det var inte en retorisk fråga.

Anledningen att du inte accepterar hadither är enligt dig för att koranen är Guds ord och hadither är människors ord.
Kan du i lämplig tråd förklara varför det är Guds ord och inte bara en bäng ökenrövares manual för hur man mördar judar man är avundsjuk på under 6e århundradet?

Hadither gills inte eftersom de kan innehålla felaktigheter då de är människors ord. Vill du belägga ditt påstående om 9 åringen får du hänvisa till koranen annars är det spekulationer.
Citera
2019-03-28, 14:38
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stjernhufvud
Så jag skall lägga fram en falsk källa (koranen). Det är rent jävla påhitt.

Du utgår alltså i från att allt som är skrivet i koranen (bajsboken) är sanning?.

Den enda källa du har är koranen?.

Du måste vara dum i huvudet.
Tänk alla äckliga muslimer som äter gris varje dag .
Har själv matat smutsiga muslimer med gris.

Du är blind. Förd bakom ljuset.
Ditt äckel.

Hänsynslösa äckel.

Din jubelidiot! Då borde du enklelt kunna kritisera koranen genom att hänvisa till den. Fattar du inte denna logiska sipla slutsats?

Dra nåt gammalt över dig din lilla råtta!
Citera
2019-03-28, 14:45
Medlem
LadySwedens avatar
Världen kan inte annat än att skvallra och bedraga.

Islam ÄR Koranen, och Koranen förbjuder tillägg till den.

Vill man attackera påståendet att islam är den sanna religionen gör man det lämpligast genom att då gå till religionen själv.

Att vissa muslimer sedan har skrifter i tillägg till islam är en annan sak. Det ligger i människans natur att göra så.

"Detta är sannerligen en härlig koran, som finnes i en väl förvarad skrift, den blott de rene få vidröra. En sändning från all världens Herre." (Koranen 56:77-80)

"Ja, detta är en härlig koran på en väl förvarad tavla."(Koranen 85:21-22)

... men de flesta tror inte.
Citera
2019-03-28, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Vad fan tror du? Det är direkt förnedrande att umgås med kvinnor, man måste sänka sig riktigt jävla ordentligt!

Är det här en av dina väninnor? https://www.expressen.se/nyheter/maya-25-konverterade-till-islam-vill-inspirera/?referrer=rotator-item-2
Vi är 7,5 miljarder människor på jordklotet, om vi alla respekterar varandras olikheter så blir vår tillvaro fantastisk.
Citera
2019-03-28, 14:48
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Världen kan inte annat än att skvallra och bedraga.

Islam ÄR Koranen, och Koranen förbjuder tillägg till den.

Vill man attackera påståendet att islam är den sanna religionen gör man det lämpligast genom att då gå till religionen själv.

Att vissa muslimer sedan har skrifter i tillägg till islam är en annan sak. Det ligger i människans natur att göra så.

"Detta är sannerligen en härlig koran, som finnes i en väl förvarad skrift, den blott de rene få vidröra. En sändning från all världens Herre." (Koranen 56:77-80)

"Ja, detta är en härlig koran på en väl förvarad tavla."(Koranen 85:21-22)

... men de flesta tror inte.

Du har känt Gud min vän!
Citera
2019-03-28, 14:50
Medlem
Citat:
Hadither är människors ord

koranen är Guds ord. Hänvisa till koranen om ni vill kritisera religionen.
Religionen och ideologin islam skulle inte vara
någonting utan muhammeds uttalanden och liv.
Du har fortfarande inte svarat på mina tidigare frågor:

Var står det hur muslimen ska be?
Var står det vad muslimen ska säga på arabiska?
Var i koranen står instruktionen om dessa särskilda rörelser som måste göras?
Var står det om den rituella tvagningen som måste göras?
Ingår muhammed i bönen?
Varför skulle man plötsligt be emot Arabiska Mecka?
Lever muhammed nu?
Eftersom muhammed enligt islam är den perfekta människan så är han helt säkert hos gud eller hur?
Citera
2019-03-28, 14:56
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Religionen och ideologin islam skulle inte vara
någonting utan muhammeds uttalanden och liv.
Du har fortfarande inte svarat på mina tidigare frågor:

Koranen förbjuder avbilder. Ingen troende ska göra sig NÅGON avbild, inte av någon profet och inte heller av Gud själv.

Det har alltid varit profeternas tro som varit vårt perfekta exempel, inget annat, som också Skriften säger genom ALLA sina profeter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in