2019-03-28, 12:32
Medlem
SektenAnderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
Så sant som det är sant!

81
I GUDS, DEN NÅDERIKES, DEN BARMHÄRTIGES NAMN

81:1 NÄR SOLEN lindas in [i mörker],

81:2 och stjärnorna mister sitt sken,

81:3 och bergen sätts i rörelse,

81:4 och de dräktiga kamelstona lämnas utan tillsyn,

81:5 och de vilda djuren tyr sig till varandra,

81:6 och haven fattar eld,

81:7 och själarna förs samman [de goda med de goda, de onda med de onda],

81:8 och den nyfödda, som begravdes levande, tillfrågas

81:9 för vilket brott hon miste livet,

81:10 och [räkenskapens] böcker öppnas,

81:11 och himlens [förhänge] dras ifrån,

81:12 och helvetets [ugnar] fyras under,

81:13 och paradiset görs synligt -

81:14 [då] skall varje själ få veta vad den har fört med sig [till Domen].

81:15 JAG kallar att vittna planeterna,

81:16 som, när de följer sina banor, döljer sig [under horisonten],

81:17 och natten, när dess mörker sänker sig,

81:18 och morgonen, när den drar sitt [första] andetag. -

81:19 Denna [Skrift] är förvisso [Guds] ord, framsagda av en ädel budbärare,

81:20 en som äger stor makt och vars plats är nära Herren till allmaktens tron,

81:21 åtlydd och därtill högt betrodd!

81:22 Er landsman är inte besatt av andar -

81:23 han såg helt visst [budbäraren] vid den klara horisonten -

81:24 och han undanhåller ingenting av [vad han fått veta av] det som är dolt för människor.

81:25 Och i [Skriften] finns ingalunda ord av en utstött demon.

81:26 Vilken väg skall ni [nu] slå in på [i försöken att beljuga och misstänkliggöra den]?

81:27 Denna [Skrift] är ingenting mindre än en påminnelse till alla människor -

81:28 till dem av er som vill följa en rak väg.

81:29 Men ni kan bara vilja [det] i den mån Gud, världarnas Herre, vill [att ni följer denna väg].

Vad gör du efter döden, då Jesus förkunnar för dig att han är Guds son och utvald. Kommer du då fortsätta förneka inför den levande Guden, med risk för evigt straff ? Eller kommer du acceptera, och knäböja inför Jesus Kristus ?

Du verkar väldigt fast i din vaneföreställning, och du har en väldigt skev bild av bibeln, verkar nästan som om du inte har läst den.

Försök att inse att du tillber en död Gud, du lever i total tomhet utan kontakt med den levande Guden. Vägen till fadern går genom hans son, Jesus Kristus.
Citera
2019-03-28, 12:34
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
För att bara några är Guds Barn.
De andra följer djävulen som är denna världens herre.
Den Hebreiska Bibeln Är Sanningen, liksom Evangelierna och de andra breven och böckerna i NT.
Ja, så sluta då strida mot Sanningen.

Allt är skapat av Gud genom Hans ord, och Guds Ord har vunnit seger och dömer världen. Hör du?

Man måste inte attackera alla efter sina egna hjärnspöken, det är ett val människan gör. Det räcker gott med att hålla sig till det man själv fått av Gud och inte överträda det... Men DET kan jag då säga: Ingen laglös har hört Gud och böjt sig under Honom.
Citera
2019-03-28, 12:36
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
Islam"peace"back1??

Hur var det nu med de fem dagliga bönerna i islam?
Vart i koranen hittar jag dem?
وَإِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَقَ وَيَعْقُوبَ وَالأسْبَاطِ وَمَا أُوتِيَ مُوسَى وَعِيسَى وَمَا أُوتِيَ النَّبِيُّونَ مِن رَّبِّهِمْ لاَ نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّنْهُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ
[2:136] Säg: "Vi tror på Gud och på det som har uppenbarats för oss och det som uppenbarades för Abraham och Ismael och Isak och Jakob och deras efterkommande och det som uppenbarades för Moses och Jesus och för [de andra] profeterna av deras Herre; vi gör ingen åtskillnad mellan dem. Och vi har underkastat oss Hans vilja."

» RAPPORTERA SKRIVFEL
[2:137] فَإِنْ آمَنُواْ بِمِثْلِ مَا آمَنتُم بِهِ فَقَدِ اهْتَدَواْ وَّإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنَّمَا هُمْ فِي شِقَاقٍ فَسَيَكْفِيكَهُمُ اللّهُ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ
[2:137] Och om de tror på det som är föremål för er tro, då har de i sanning funnit rätt väg; men om de vänder om [och går en annan väg], då är de söndrare och sektbildare och Gud skall skydda dig mot dem. Han är Den som hör allt, vet allt.

» RAPPORTERA SKRIVFEL
[2:138] صِبْغَةَ اللّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللّهِ صِبْغَةً وَنَحْنُ لَهُ عَابِدونَ
[2:138] Gud [själv] har färgat [vår tro] och vem ger färg bättre än Gud? Det är Honom vi tillber [och ingen annan].

» RAPPORTERA SKRIVFEL
[2:139] قُلْ أَتُحَآجُّونَنَا فِي اللّهِ وَهُوَ رَبُّنَا وَرَبُّكُمْ وَلَنَا أَعْمَالُنَا وَلَكُمْ أَعْمَالُكُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُخْلِصُونَ
[2:139] Säg [till judarna och de kristna]: "Vill ni tvista med oss om Gud, Han som är vår Herre likaväl som er Herre? Våra handlingar är våra och era handlingar är era. Vi tillber Honom med uppriktig tro.

» RAPPORTERA SKRIVFEL
[2:140] أَمْ تَقُولُونَ إِنَّ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَقَ وَيَعْقُوبَ وَالأسْبَاطَ كَانُواْ هُودًا أَوْ نَصَارَى قُلْ أَأَنتُمْ أَعْلَمُ أَمِ اللّهُ وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن كَتَمَ شَهَادَةً عِندَهُ مِنَ اللّهِ وَمَا اللّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ
[2:140] Påstår ni att Abraham och Ismael och Isak och Jakob och deras efterkommande var judar eller kristna?" Säg: "Är det ni eller Gud som vet bäst? Vem är mer orättfärdig än den som undertrycker det vittnesbörd som han fått från Gud? Gud förbiser ingenting av vad ni gör."

» RAPPORTERA SKRIVFEL
[2:141] تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ وَلاَ تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُواْ يَعْمَلُونَ
[2:141] Deras tid är förbi. De skall lönas efter vad de har gjort och ni skall lönas efter vad ni har gjort. Ni skall inte ställas till svars för deras handlingar.

» RAPPORTERA SKRIVFEL
[2:142] سَيَقُولُ السُّفَهَاء مِنَ النَّاسِ مَا وَلاَّهُمْ عَن قِبْلَتِهِمُ الَّتِي كَانُواْ عَلَيْهَا قُل لِّلّهِ الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ يَهْدِي مَن يَشَاء إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ
[2:142] TANKLÖSA människor skall säga: "Vad har förmått dem att ändra den böneriktning som de har följt till nu?" Säg: "Öst liksom väst tillhör Gud. Han leder den Han vill till den raka vägen."

» RAPPORTERA SKRIVFEL
[2:143] وَكَذَلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطًا لِّتَكُونُواْ شُهَدَاء عَلَى النَّاسِ وَيَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهِيدًا وَمَا جَعَلْنَا الْقِبْلَةَ الَّتِي كُنتَ عَلَيْهَا إِلاَّ لِنَعْلَمَ مَن يَتَّبِعُ الرَّسُولَ مِمَّن يَنقَلِبُ عَلَى عَقِبَيْهِ وَإِن كَانَتْ لَكَبِيرَةً إِلاَّ عَلَى الَّذِينَ هَدَى اللّهُ وَمَا كَانَ اللّهُ لِيُضِيعَ إِيمَانَكُمْ إِنَّ اللّهَ بِالنَّاسِ لَرَؤُوفٌ رَّحِيمٌ
[2:143] Och Vi har gjort er till ett mittens samfund, för att ni skall stå som vittnen mot alla människor och Sändebudet vara vittne mot er. Den böneriktning som du [Muhammad] förut iakttog gav Vi dig enbart för att skilja dem som följer Sändebudet från dem som vänder honom ryggen. Detta har varit en svår [prövning] utom för dem som [i allt] vägleds av Gud. Det är rätt och rimligt att Gud inte låter er tro bli utan belöning; Gud är barmhärtig och ömmar för människorna.

» RAPPORTERA SKRIVFEL
[2:144] قَدْ نَرَى تَقَلُّبَ وَجْهِكَ فِي السَّمَاء فَلَنُوَلِّيَنَّكَ قِبْلَةً تَرْضَاهَا فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَحَيْثُ مَا كُنتُمْ فَوَلُّواْ وُجُوِهَكُمْ شَطْرَهُ وَإِنَّ الَّذِينَ أُوْتُواْ الْكِتَابَ لَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ وَمَا اللّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا يَعْمَلُونَ
[2:144] Ofta har Vi sett dig [Muhammad] vända ansiktet mot himlen [i väntan på ledning], och Vi skall låta dig vända dig i en böneriktning som skall göra dig nöjd. Vänd alltså nu ditt ansikte mot den heliga Moskén; ja, var ni än befinner er, vänd era ansikten mot denna [Moské]. De som [förr] fick ta emot uppenbarelsen vet säkert att detta är ett sant [påbud] från deras Herre. Och Gud förbiser ingenting av vad de gör.
Citera
2019-03-28, 12:42
Medlem
o0Halal0os avatar
Citat:
--..--
Jag väntar på ett svar om hur ditt inlägg om johnblund, hygien och psykologi går ihop med islamguidens manual.

(FB) Varför Islam är den rimligaste och mest sanna religionen och tro
Citera
2019-03-28, 12:43
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SektenAndersson
Vad gör du efter döden, då Jesus förkunnar för dig att han är Guds son och utvald. Kommer du då fortsätta förneka inför den levande Guden, med risk för evigt straff ? Eller kommer du acceptera, och knäböja inför Jesus Kristus ?

Du verkar väldigt fast i din vaneföreställning, och du har en väldigt skev bild av bibeln, verkar nästan som om du inte har läst den.

Försök att inse att du tillber en död Gud, du lever i total tomhet utan kontakt med den levande Guden. Vägen till fadern går genom hans son, Jesus Kristus.

I sinom tid återvände hon till de sina med barnet på armen. Då sade de: "Maria, du har gjort något oerhört! Du Arons syster! Din fader var inte en dålig människa och din moder var inte en lösaktig slampa!" Då pekade hon på barnet. (Men de svarade): "Hur skulle vi kunna tala till ett spädbarn (som ligger) i sin linda?" (Då talade) han (till dem): Jag är Guds tjänare. Han har gett mig uppenbarelsen och kallat mig till profet. Han har välsignat mig, var jag än befinner mig, och befallt mig att så länge jag lever förrätta bönen och ta mig an de fattiga och att älska min moder och visa henne aktning - och Han har inte gjort mig till en eländig tyrann. (Guds) fred var med mig den dag jag föddes och skall vara med mig den dag jag dör och den dag jag skal uppväckas från de döda."

(Koranen 19:29-33)

"Detta är med sanna ord Jesus, Marias son, om vars (natur) de tvistar. (Guds majestät) förbjuder att Han skulle ha en son; stor är Han i Sin härlighet. När Han beslutar att något skall vara, säger Han endast till det: Var!, Och de är."

(Koranen 19:34-35)

"Och (Jesus själv sade), Gud är min Herre och er Herre, Honom skall ni dyrka. Detta är en rak väg".

(Koranen 19:36)

"Och de säger: Den Nåderike har (avlat) en son. Ni har yttrat något oerhört. Något som skulle kunna spränga himlarna i stycken och få jorden att rämna och bergen att störta i djupet Att människor går så långt att de tilldelar den Nåderike en son! Föreställningen att den Nåderike har (avlat) en son är inte förenlig med Hans gudomliga majestät! Ingen av de varelser (som befolkar) himlarna och jorden kan nalkas den Nåderike annat än som Hans tjänare"

(Koranen 19:88-93)

" Inför Gud är Jesus till sin natur att likna vid Adam. Han skapade honom av jord och sade till honom: Var! och han är."

(Koranen 3:59)

"Efterföljare av tidigare uppenbarelser! Gå inte till överdrift i (utövningen av) er religion och påstå inte om Gud annat än det som är sant! Kristus Jesus, Marias son, var Guds sändebud och Hans ord förkunnat för Maria och ande av hans (ande). Tro därför på Gud och Hans sändebud och säg inte: "(Gud är) tre." Upphör för ert eget bästa! Gud är den ende Guden. Stor är Han i Sin härlighet, fjärran från (tanken) att Han skulle ha en son! Honom tillhör allt som himlarna rymmer och det som jorden bär. Ingen behöver ytterligare skyddare utöver Gud. Kristus har inte hållit sig för god att vara Guds tjänare, inte heller änglarna som har sin plats i Hans närhet. (På den yttersta dagen) skall Han inför Sig samla dem vars högmod hindrade dem att tjäna Gud. Då skall Han ge dem som hade tron och levde rättskaffens deras fulla lön och i Sin nåd ge dem mer, men de högmodiga skall Han låta utstå ett plågsamt straff och de skall varken finna beskyddelse eller hjälpare vid sidan av Gud."

(Koranen 4:171-173)

"Och Gud sade: Jesus, son av Maria! Är det du som uppmanade människorna att dyrka dig och din moder som gudomliga väsen vid sidan av Gud? (Jesus) skall svara: " Stor är Du i Din härlighet! Hur skulle jag kunna säga vad jag inte har rätt att säga? Om jag hade sagt detta skulle Du helt visst ha vetat det. Du vet vad som är i mitt innersta men jag vet inte vad som är i Ditt innersta: Du känner allt som är dolt för människor."

(Koranen 5-116)

Och (minns) Jesus, Marias son, som sade: "Israeliter! Jag är sänd till er av Gud för att bekräfta vad som ännu består av Tora och för att förkunna för er det glada budskapet att ett sändebud skall komma efter mig vars namn skall vara Ahmad."

(Koranen 61:6)

"När Jesus märkte deras ovillighet att tro (på honom) sade han: " Vem vill hjälpa mig (att kalla människorna) till Guds väg?" De vitklädda sade: " Vi är Guds medhjälpare! Vi tror på Gud: vittna du att vi har underkastat oss Hans vilja! Herre! Vi tror på det som Du har uppenbarat oss och vi vill följa sändebudet; räkna oss därför bland sanningens vittnen. Och de (som inte ville tro) smidde onda planer (mot Jesus), men (även) Gud smed planer - ingen smider planer bättre än Gud. Och Gud sade: " Jesus! Jag skall kalla dig till Mig och jag skall upphöja dig till Min (härlighet) och Jag skall rena dig från (de beskyllningar som) förnekarna av sanningen (riktade mot dig). Och Jag skall sätta dem som följer dig högt över dem som förnekar (dig) ända till uppståndelsens dag; då skall ni alla vända tillbaka till Mig och Jag skall döma mellan er i allt det som ni var oense om."

(Koranen 3:52-55)

"och (Vi straffade dem) för deras förnekelse och de oerhörda, kränkande lögner som de yttrade om Maria, och för deras ord: "Vi har dödat Kristus Jesus, Marias son (som påstod sig vara) Guds sändebud!" Men de dödade honom inte och inte heller korsfäste de honom, fastän det för dem tedde sig så. De som är av annan mening är inte säkra på sin sak; de har ingen (verklig) kunskap om detta utan stöder sig på antaganden. Det är med visshet så att de inte dödade honom. Nej Gud upphöjde honom till Sin (härlighet); Gud är allsmäktig, vis. Och bland efterföljarna av äldre tiders uppenbarelser finns ingen som inte före sin död tror på honom (som Guds profet) och han skall vittna mot dem på uppståndelsens dag."
Citera
2019-03-28, 12:46
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
وَإِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَقَ وَيَعْقُوبَ وَالأسْبَاطِ وَمَا أُوتِيَ مُوسَى وَعِيسَى وَمَا أُوتِيَ النَّبِيُّونَ مِن رَّبِّهِمْ لاَ نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّنْهُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُسْلِمُونَ
[2:136] Säg: "Vi tror på Gud och på det som har uppenbarats för oss och det som uppenbarades för Abraham och Ismael och Isak och Jakob och deras efterkommande och det som uppenbarades för Moses och Jesus och för [de andra] profeterna av deras Herre; vi gör ingen åtskillnad mellan dem. Och vi har underkastat oss Hans vilja."

» RAPPORTERA SKRIVFEL
[2:137] فَإِنْ آمَنُواْ بِمِثْلِ مَا آمَنتُم بِهِ فَقَدِ اهْتَدَواْ وَّإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنَّمَا هُمْ فِي شِقَاقٍ فَسَيَكْفِيكَهُمُ اللّهُ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ
[2:137] Och om de tror på det som är föremål för er tro, då har de i sanning funnit rätt väg; men om de vänder om [och går en annan väg], då är de söndrare och sektbildare och Gud skall skydda dig mot dem. Han är Den som hör allt, vet allt.

» RAPPORTERA SKRIVFEL
[2:138] صِبْغَةَ اللّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللّهِ صِبْغَةً وَنَحْنُ لَهُ عَابِدونَ
[2:138] Gud [själv] har färgat [vår tro] och vem ger färg bättre än Gud? Det är Honom vi tillber [och ingen annan].

» RAPPORTERA SKRIVFEL
[2:139] قُلْ أَتُحَآجُّونَنَا فِي اللّهِ وَهُوَ رَبُّنَا وَرَبُّكُمْ وَلَنَا أَعْمَالُنَا وَلَكُمْ أَعْمَالُكُمْ وَنَحْنُ لَهُ مُخْلِصُونَ
[2:139] Säg [till judarna och de kristna]: "Vill ni tvista med oss om Gud, Han som är vår Herre likaväl som er Herre? Våra handlingar är våra och era handlingar är era. Vi tillber Honom med uppriktig tro.

» RAPPORTERA SKRIVFEL
[2:140] أَمْ تَقُولُونَ إِنَّ إِبْرَاهِيمَ وَإِسْمَاعِيلَ وَإِسْحَقَ وَيَعْقُوبَ وَالأسْبَاطَ كَانُواْ هُودًا أَوْ نَصَارَى قُلْ أَأَنتُمْ أَعْلَمُ أَمِ اللّهُ وَمَنْ أَظْلَمُ مِمَّن كَتَمَ شَهَادَةً عِندَهُ مِنَ اللّهِ وَمَا اللّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ
[2:140] Påstår ni att Abraham och Ismael och Isak och Jakob och deras efterkommande var judar eller kristna?" Säg: "Är det ni eller Gud som vet bäst? Vem är mer orättfärdig än den som undertrycker det vittnesbörd som han fått från Gud? Gud förbiser ingenting av vad ni gör."

» RAPPORTERA SKRIVFEL
[2:141] تِلْكَ أُمَّةٌ قَدْ خَلَتْ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَلَكُم مَّا كَسَبْتُمْ وَلاَ تُسْأَلُونَ عَمَّا كَانُواْ يَعْمَلُونَ
[2:141] Deras tid är förbi. De skall lönas efter vad de har gjort och ni skall lönas efter vad ni har gjort. Ni skall inte ställas till svars för deras handlingar.

» RAPPORTERA SKRIVFEL
[2:142] سَيَقُولُ السُّفَهَاء مِنَ النَّاسِ مَا وَلاَّهُمْ عَن قِبْلَتِهِمُ الَّتِي كَانُواْ عَلَيْهَا قُل لِّلّهِ الْمَشْرِقُ وَالْمَغْرِبُ يَهْدِي مَن يَشَاء إِلَى صِرَاطٍ مُّسْتَقِيمٍ
[2:142] TANKLÖSA människor skall säga: "Vad har förmått dem att ändra den böneriktning som de har följt till nu?" Säg: "Öst liksom väst tillhör Gud. Han leder den Han vill till den raka vägen."

» RAPPORTERA SKRIVFEL
[2:143] وَكَذَلِكَ جَعَلْنَاكُمْ أُمَّةً وَسَطًا لِّتَكُونُواْ شُهَدَاء عَلَى النَّاسِ وَيَكُونَ الرَّسُولُ عَلَيْكُمْ شَهِيدًا وَمَا جَعَلْنَا الْقِبْلَةَ الَّتِي كُنتَ عَلَيْهَا إِلاَّ لِنَعْلَمَ مَن يَتَّبِعُ الرَّسُولَ مِمَّن يَنقَلِبُ عَلَى عَقِبَيْهِ وَإِن كَانَتْ لَكَبِيرَةً إِلاَّ عَلَى الَّذِينَ هَدَى اللّهُ وَمَا كَانَ اللّهُ لِيُضِيعَ إِيمَانَكُمْ إِنَّ اللّهَ بِالنَّاسِ لَرَؤُوفٌ رَّحِيمٌ
[2:143] Och Vi har gjort er till ett mittens samfund, för att ni skall stå som vittnen mot alla människor och Sändebudet vara vittne mot er. Den böneriktning som du [Muhammad] förut iakttog gav Vi dig enbart för att skilja dem som följer Sändebudet från dem som vänder honom ryggen. Detta har varit en svår [prövning] utom för dem som [i allt] vägleds av Gud. Det är rätt och rimligt att Gud inte låter er tro bli utan belöning; Gud är barmhärtig och ömmar för människorna.

» RAPPORTERA SKRIVFEL
[2:144] قَدْ نَرَى تَقَلُّبَ وَجْهِكَ فِي السَّمَاء فَلَنُوَلِّيَنَّكَ قِبْلَةً تَرْضَاهَا فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ وَحَيْثُ مَا كُنتُمْ فَوَلُّواْ وُجُوِهَكُمْ شَطْرَهُ وَإِنَّ الَّذِينَ أُوْتُواْ الْكِتَابَ لَيَعْلَمُونَ أَنَّهُ الْحَقُّ مِن رَّبِّهِمْ وَمَا اللّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا يَعْمَلُونَ
[2:144] Ofta har Vi sett dig [Muhammad] vända ansiktet mot himlen [i väntan på ledning], och Vi skall låta dig vända dig i en böneriktning som skall göra dig nöjd. Vänd alltså nu ditt ansikte mot den heliga Moskén; ja, var ni än befinner er, vänd era ansikten mot denna [Moské]. De som [förr] fick ta emot uppenbarelsen vet säkert att detta är ett sant [påbud] från deras Herre. Och Gud förbiser ingenting av vad de gör.
Tack för svar!
Citera
2019-03-28, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, så sluta då strida mot Sanningen.

Allt är skapat av Gud genom Hans ord, och Guds Ord har vunnit seger och dömer världen. Hör du?

Man måste inte attackera alla efter sina egna hjärnspöken, det är ett val människan gör. Det räcker gott med att hålla sig till det man själv fått av Gud och inte överträda det... Men DET kan jag då säga: Ingen laglös har hört Gud och böjt sig under Honom.
Hur gjorde Jesaja?
Jag är Kallad att säga Sanningen.
Vänd Om ni som Lyssnar och Förstår.
Vad Är Gud?
Citera
2019-03-28, 12:52
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Tack för svar!
"[2:144] Ofta har Vi sett dig [Muhammad] vända ansiktet mot himlen [i väntan på ledning], och Vi skall låta dig vända dig i en böneriktning som skall göra dig nöjd. Vänd alltså nu ditt ansikte mot den heliga Moskén; ja, var ni än befinner er, vänd era ansikten mot denna [Moské]. De som [förr] fick ta emot uppenbarelsen vet säkert att detta är ett sant [påbud] från deras Herre. Och Gud förbiser ingenting av vad de gör."

Det heliga templet är brödet som kommit ned från himlen. Detta tempel är utgivet.
Citera
2019-03-28, 13:00
Medlem
Citat:

» RAPPORTERA SKRIVFEL

» RAPPORTERA SKRIVFEL

» RAPPORTERA SKRIVFEL

» RAPPORTERA SKRIVFEL

» RAPPORTERA SKRIVFEL

» RAPPORTERA SKRIVFEL

» RAPPORTERA SKRIVFEL

» RAPPORTERA SKRIVFEL
Och var står det hur muslimen ska be?
Var står det vad muslimen ska säga på arabiska?
Var i koranen står instruktionen om dessa särskilda rörelser som måste göras?
Var står det om den rituella tvagningen som måste göras?
Ingår muhammed i bönen?
Varför skulle man plötsligt be emot Arabiska Mecka?
Lever muhammed nu?
Eftersom muhammed enligt islam är den perfekta människan så är han helt säkert hos gud eller hur?
Citera
2019-03-28, 13:17
Medlem
ghosteds avatar
Citat:
Du har inte backat upp nåt med koranen. Du skickade i din enfald wikipedia som källa. En enda vers från en sura som jag redan har bemött har du skickat. Suran handlar om hur muslimer ska handla när de attackeras och hur de ska bemöta angriparna i krig, när de tas till fånga och när de sluter fred.

Din ruttna hjärna kunde bara inte greppa det. Din gris! Dina tillkortakommanden och mindervärdeskomplex är så stora att tom jag som ogillar dig starkt är orolig för din psykiska hälsa.

Bryr du dig inte om Islam? Ljuger du för dig själv eller för andra? mig kan du inte lura och din egen själ kan du lura hur mycket du vill. Du har diskuterat Islam sedan tråden startades, är det att inte bry sig om Islam? Din jubelidiot! Du diskuterar nåt alltså som du inte bryr dig om?! Enligt vilken logik?

Din logik och din tid? Du är en neddrogad, patetisk, idiot som har all tid i världen. Din tid är inte värdefull nånstans, och din intelligens är allt annat är hög. Du är en lågtstående varelse och det har du visat på alla sätt. Men för att exponera vilken idiot till gris du är. Du säger att du inte vill bry dig om Islam eftersom du har hög intelligens och din tid är värdefull. Ändå lägger du din tid och all tid förmåga för att diskutera Islam i den hör tråden sedan dag1. Detta innebär att du lägger din ''värdefulla tid samt höga intelligens'' på nåt som du inte bryr dig om. Bara du själv förstår logiken. Du måste ha blivit tappad som liten.

Här din jävla apa, här. https://www.flashback.org/sp67156891.
Eftersom du vägrade att svara på frågan jag ställde om hur du tolkar den texten så fick jag väl gå på vad jag vet om islam? Hur ni våldtar/mördar etc och ställde ytterligare en fråga om vad ni måste göra för att bli accepterade för att komma till ert paradis. Och då blir lilla du ledsen och vägrar svara på det också.

Var svarade du på versen jag skickade? Länka gärna inlägget, då jag vet att du ljuger.

Sen om din inavlade hjärna kunde ta upp all info när du läser så står det även att ''Jag är inte intresserad att jag skulle vilja ta upp den vidriga skriften och läsa.''

Sen att du nämner logik hela tiden utan att jag ens nämnt ordet logik i något utav mina inlägg bevisar bara hur korkad du är, du har panik. Därför slänger du ur dig massa skit som är helt ologiska.

Du är jävligt stor i käften med glåpord när allt passar bättre in på dig än någon annan här. Är du arg för att du har börjat ifrågasätta dig själv ifall islam verkligen är den rätta vägen? Du blir nog konverterad till slut, du är svag.
Testa buddism, bli en Bhikkhu. Så du får lite ro i livet. Eller spräng dig själv, helst hemma.

Och att jag diskuterat islam sedan tråden startades är påhitt, precis som din religion.
Du vräker ur dig så mycket skit så det är sjukt, du måste vara psykiskt sjuk.

''Det finns miljarder läkare etc'' När det finns drygt 15 miljoner i hela världen.
https://www.flashback.org/sp67127453

Hade vi räknat med din inavlade matematik hade det jobbat ca 54.000 personer per sjukhus i hela världen.

Tror det sitter i dina gener att konstant göra bort dig.
Senast redigerad av ghosted 2019-03-28 kl. 13:48.
Citera
2019-03-28, 13:38
Medlem
Wayaheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mmmm.harskarteknik
Vad har du emot kvinnor?
Vad fan tror du? Det är direkt förnedrande att umgås med kvinnor, man måste sänka sig riktigt jävla ordentligt!

Är det här en av dina väninnor? https://www.expressen.se/nyheter/maya-25-konverterade-till-islam-vill-inspirera/?referrer=rotator-item-2
Citera
2019-03-28, 13:46
Medlem
Sepiritzs avatar
Citat:
Jag upprepar! Hänvisa till koranen!

Citat:
Har du källa på att profeten var pedofil? Presentera dina källor! Helst från koranen och hatither. Har du inga , håll din smutsiga käft.

Lustigt hur du ändrar dig när jag citerar hadither från Sahih Bukhari och Sahih Muslim.
Är du hadith-förnekare och koranist, Islampeace? Förnekar du Bukhari och Muslim?

Förnekar du dessa lärde? Vet du bättre, Islampeace?

Al Tabari
Sahih Bukhari
Ibn Ishaq
Sahih Muslim
Abu Dawud
Al Nasa'i
Ibn Majah
Mishkat al-Masabih
Ibn Kathir
Ibn Qayyim
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera