Citat:
Ursprungligen postat av
beyondantares
Tycker inledningen på det här Redditinlägget om Michael summerar det rätt bra:
”As we all know, Michael Jackson loved children. He turned his estate into a child’s paradise. He invited hordes of children to ride rides and visit his zoo. He says that in children, he sees “the face of God.” Some say Michael only felt comfortable around children and was child-like himself.
I ran into a thought-provoking article titled
Profile and Common Characteristics of a Pedophile:
- They are often fascinated with children and child activities appearing to prefer those activities to adult oriented activities.
- They will often refer to children in pure or angelic terms using descriptive words like innocent, heavenly, and divine.
- They have hobbies that are child-like such as collecting popular expensive toys, keeping reptiles or exotic pets, or building plane and car models.
- Often his environment or a special room will be decorated in child-like decor and will appeal to the age and sex of the child he is trying to entice.
Läs gärna hela det inlägget förövrigt! Finns här:
http://archive.is/ijJmY
Det här är faktiskt en bra sammanfattning nu när jag tänker efter... finns en pedofil i min stad, som jag kände lite ytligt när vi gick på högstadiet, eller finns och finns, han har väl evakuerats och fått skyddad identitet numera, men i alla fall, har inte haft någon kontakt med honom sedan tidigt 2000-tal, och nyligen åkte han fast för pedofili. Jag personligen var aldrig särskilt tight med honom så sett, men jag har en del old school polare som var grannar med honom och de umgicks en del med honom förr pga att de var grannar (själv tyckte jag alltid att han var en osäker tönt som inte direkt var cool om du förstår hur jag menar, men varken jag eller någon annan trodde att han var pedofil). Det här var ett antal år sedan nu, men innan han åkte fast för pedofili, så åkte en av mina polare hem till honom vid något tillfälle och skulle hämta en grej eller något liknande, och vad ser han? Han ser den här pedofilen -- som vi inte visste var pedofil då -- sitta och bygga en koja, i vuxen ålder!
Så ja, att Michael Jackson älskade barnaktiviter, byggde lekparker osv, det är ganska talande.
Det hela är rätt tragiskt egentligen, om nu Michael Jackson faktiskt var pedofil. Han var en grymt bra sångare och dansare, och man hoppas ju att det inte är sant, men det finns rätt många mönster som talar för att MJ var en peddo, tyvärr.
Citat:
Ursprungligen postat av
BallaKlava
Det är precis så här en chimpans skulle svara om de visste hur man använde ett tangentbord.
Ja vi kan ju inte alla vara lika intellektuella som dig
Citat:
Ursprungligen postat av
BallaKlava
I övrigt är ämnet inte så värst intressant. Mycket skit som kastas hit eller dit. Exakt samma sak som apor tycker om att göra på fritiden.
Ja, vi har ett par hundratusentals generationer av avel kvar innan vi når din sofistikerade människointelligens
Citat:
Ursprungligen postat av
Kasla92
Okej, enligt din syn var han alltså ingen vanlig heterosexuell man. En omanlig tönt.
Och sen då?
En omanlig tönt utan humor. Kolla på Eddie Murphy, där har du en rolig neger. Hade Eddie suttit och lipat över att han inte hade en barndom om han vore miljardär och fick möjligheten att knulla de vackraste tjejerna på planeten? Knappast. Att överhuvudtaget sitta och deppa över ens barndom är bara det misstänksamt. Varför är det så viktigt att man fick leka med andra barn när man var barn? De flesta av oss tänker inte ens på barndomen, och fokuserar på nuet. Även om vi hade en kass barndom så är det liksom det förflutna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kasla92
Som sagt, mycket tyder på att du har brist på empati och en väldigt speciellt syn på män.
Så jag har inte så mycket intresse att diskutera detta vidare.
Nej, jag har inte brist på empati, och min manssyn är
normal. Det är snarare du och andra MJ fangirls som har en konstig manssyn där ni tror att det är normalt att ha "förståelse" för sån här skit.
Problemet med Michael Jackson om man lägger hans eventuella pedofili åt sidan, är att han behövde lite stryk om man säger så. Han hade levt med ja-sägare hela sitt liv och ett riktigt lyxliv, därför blev han som han blev alltså en bortskämd, omanlig tönt. Han fick allt han ville och deppade över skitsaker som påstådd förlorad barndom som han försökte ta igen med att bygga en jättedyr lekpark och spendera en massa tid med barn osv. Michael Jackson hade behövt leva lite ghetto, och som en vanlig människa, för att bli lite normal.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kasla92
Jo, om Michael hade varit en vanlig människa hade jag också tyckt synd om honom. För jag har empati.
Fast jag hade så klart inte tyckt synd om honom om han hade förgripit sig på barn.
Så varför försvarar du honom? Empati är för övrigt ett tramsord. Det är inte så att jag inte kan förstå Michael Jackson, tvärtom förstår jag honom och hans beteende betydligt bättre än vad du eller någon annan MJ fangirl gör. Däremot sympatiserar jag inte med honom, vilket inte är detsamma som att sakna empati, bara så du förstår.