2019-03-28, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Som tidigare skrivet; "Tokkristna är lika stolliga som muhammedaner!"
"Det är en dårskap för världen",
står det i Nya Testamentet.
Men Kristus Är Hörnstenen som Husbyggarna förkastade.

Du har inte sett Ljuset än.
Ljuset som skingrar mörkret. 😉
Citera
2019-03-28, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Om du såg Sanningen skulle du vara fri.
Jag Är Fri.
Tack Jesus för det! 💕

Du är däremot fången för evigt.
Av ditt eget val.
Så går det när man försöker göra sätta sig på Guds Plats.
Citera
2019-03-28, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Om du inte kan säga att jag har syndat så kanske du behöver besegra dig själv. Men du gör som du vill, det gör människan alltid.
Du är synd.
Citera
2019-03-28, 10:26
Medlem
o0Halal0os avatar
Vad i glödheta helvete har ditt svammel med islam att göra?
Citat:
Ursprungligen postat av anayla
"Det är en dårskap för världen",
står det i Nya Testamentet.
Men Kristus Är Hörnstenen som Husbyggarna förkastade.

Du har inte sett Ljuset än.
Ljuset som skingrar mörkret. 😉
Citera
2019-03-28, 10:32
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av o0Halal0o
Vad i glödheta helvete har ditt svammel med islam att göra?
Kanske ganska mycket.

Gud vänder nämligen människans ord tillbaka till henne själv. Det gäller alla människor som påstår sig "vara Gud i Guds tempel", alltså bland troende.

Det ligger i människans fallna natur att tro att hon är världens frälsare, och hon strider sedan för detta. I vårt kött har vi alla alltid rätt.
... Men Gud är mäktig att rädda alla som vänder sig till Honom. Måtte Herren komma snart!
Citera
2019-03-28, 10:33
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Du är synd.
Det får du ta med Herren. Jag är ingen att döma vare sig dig eller mig.
Citera
2019-03-28, 10:35
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
=ghosted|67157524]Du ser inte ironin i det fetstilade antar jag?
Du bemötte ju inte det jag backade upp med verser ur koranen heller? Hur inavlad är du?
Ber mig att backa upp men vägrar fortfarande att svara, gå back några sidor och kom tillbaka med ett svar din apa.

Du har inte backat upp nåt med koranen. Du skickade i din enfald wikipedia som källa. En enda vers från en sura som jag redan har bemött har du skickat. Suran handlar om hur muslimer ska handla när de attackeras och hur de ska bemöta angriparna i krig, när de tas till fånga och när de sluter fred.

Din ruttna hjärna kunde bara inte greppa det. Din gris! Dina tillkortakommanden och mindervärdeskomplex är så stora att tom jag som ogillar dig starkt är orolig för din psykiska hälsa.
Citat:
Sen så bryr jag mig inte om islam så mycket för att jag ska se det som intressant läsning. Då jag värderar min tid och intelligens högre, man blir bara dummare av den boken. Du är beviset.

Men att jag hatar grottmänniskor som dig som tror att er gud håller upp fåglar eller flygplan är givet.

Bryr du dig inte om Islam? Ljuger du för dig själv eller för andra? mig kan du inte lura och din egen själ kan du lura hur mycket du vill. Du har diskuterat Islam sedan tråden startades, är det att inte bry sig om Islam? Din jubelidiot! Du diskuterar nåt alltså som du inte bryr dig om?! Enligt vilken logik?

Din logik och din tid? Du är en neddrogad, patetisk, idiot som har all tid i världen. Din tid är inte värdefull nånstans, och din intelligens är allt annat är hög. Du är en lågtstående varelse och det har du visat på alla sätt. Men för att exponera vilken idiot till gris du är. Du säger att du inte vill bry dig om Islam eftersom du har hög intelligens och din tid är värdefull. Ändå lägger du din tid och all tid förmåga för att diskutera Islam i den hör tråden sedan dag1. Detta innebär att du lägger din ''värdefulla tid samt höga intelligens'' på nåt som du inte bryr dig om. Bara du själv förstår logiken. Du måste ha blivit tappad som liten.
Citera
2019-03-28, 10:38
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Du menar att om det inte står i Koranen att Muhammed hade tio fruar, så hade han inte tio fruar?

När jag läste Koranen, så tyckte jag mig se att det stod i någon av surorna ungefär så här: Profet, det är dig förvisso tillåtet att ta (...antal fruar).

Din diskussion om islam handlar enbart om Koranen. För mig som ateist handlar all religion om de religiösa människorna själva och deras sedvänjor och regler. För de heliga böckerna är för mig bara gamla böcker vars sanningsinnehåll jag inte har någon som helst möjlighet att kontrollera. Att Muhammed som person existerade är jag förstås övertygad om (dummare än så är jag faktiskt inte), och givetvis uppträdde han också som profet, som hävdade att han tog emot meddelanden från Gud. Givetvis fick han också snabbt många supporters och följare, som trodde på honom.

En detalj som gjorde Muhammed så framgångsrik är att han också var en stor krigarkung, som snabbt la under sig stora landområden, där han införde sin religion. De flesta människorna i de landområdena blev muslimer därför att det var bäst för dem själva att underkasta sig den nya religionen, för annars riskerade de nog att bli dödade.

Den här kartan visar att Muhammed la under sig hela den arabiska halvön under sin egen livstid. Sedan fortsatte expansionen under hans efterträdare.

För mig är det de jordiska detaljerna som är viktiga när det gäller religionen. Vilka krig utkämpades? Vem vann? Vilka regler infördes? Hur bestraffades de som bröt mot reglerna?

För mig är islam och muslimer lika med slöjor, moskéer, böneutrop, ramadan, Eid al fitr, koranskolor, fläskförbud, hederskultur, könsapartheid, polygami, barnäktenskap och klaner. Det mesta av det här tycker jag inte om. Så om du ber mig respektera din gud och din religion, så tolkar jag det som att du ber mig respektera slöjor, moskéer, böneutrop, ramadan, Eid al fitr, koranskolor, fläskförbud, hederskultur, könsapartheid, polygami, barnäktenskap och klaner.

Visst kan jag förstå att ni vill fira era religiösa högtider, så därför måste jag respektera ramadan och Eid al fitr på samma sätt som jag respekterar julafton. Men det mesta av det andra som jag förknippar med islam tycker jag inte om, och det respekterar jag inte.

Allt Muhammed gjorde måste ha återfunnits i koranen eftersom koranen är Islams grundpelare. Om Muhammed påstod att koranen var från Gud och inte följde det själv skulle alla se detta och inte följa Muhammed. Muhammed kan inte komma med nåt som är från Gud och inte följa den. Således måste Muhammed ha följt koranen bättre än alla andra eftersom hans ansvar för större när det gäller att följa koranen eftersom han var den frösta som tog emot den. Så vill du förstå Islam, Muhammed och muslimer måste du läsa och förstå koranen. Allt annat är irrelevant.
Citera
2019-03-28, 10:39
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av laozhu
Du vet att det var ängeln Lucifer, morgonstjärnan som uppenbarade sig för Muhammed eller hur?
Nej jag vet inte, vet du det? hur vet du det? har du källa på det?
Citera
2019-03-28, 10:39
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Det var en demon som lurade muhammed.
Det vet man bl a genom att han skrämde honom och inte lugnade honom så som en ängel från Gud gör i Bibeln.
Ängeln skrämde inte honom. Muhammed blev skrämd. En viss skillnad.
Citera
2019-03-28, 10:41
Medlem
Islampeaceback1s avatar
Citat:
Varför ber muslimer fem gånger om dagen?
detaljerad skulle jag kunna skriva en bok om varför. Men väldigt kortfattad: för att visa sin kärlek och fruktan till Gud och ävenn sörja för sin själ.
Citera
2019-03-28, 10:43
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Islampeaceback1
detaljerad skulle jag kunna skriva en bok om varför. Men väldigt kortfattad: för att visa sin kärlek och fruktan till Gud och ävenn sörja för sin själ.
Jag är intresserad av frågan. Vilken är källan, och om Koranen: I vilket sammanhang?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in