2019-03-25, 17:13
Medlem
Dr.Katis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Deras glass i halvlitersförpackningar, liknande Hägen Daz är precis lika bra som just Hägen Daz, men kostar ca 27-29 kr istället för 55 kr. Deras jordnötter, minns ej märket, men grönaktig påse, är också riktigt bra.
Alltid minst ett par påsar Alesto 500gr i skåpet här hemma.
Smakar helt ok och billigare än alla andra märken. (Tror jag!)
Citera
2019-03-25, 17:54
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Kati
Alltid minst ett par påsar Alesto 500gr i skåpet här hemma.
Smakar helt ok och billigare än alla andra märken. (Tror jag!)
Supergoda och inte alls lika salta som andra märken.
Citera
2019-03-27, 21:28
Medlem
arneankanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faunus
Ängens mejerivaror är svenska enligt https://www.lidl.se/sv/Mejeri.htm

"Ängens är vårt eget märke för mejerivaror från svenska gårdar, med allt från mjölk och grädde till yoghurt och lagrade ostar. Här finns också ett växande utbud av såväl ekologiska som laktosfria alternativ."

Om jag inte missminner mig så är vi på Lidl typ tvåa av alla "stora" detaljhandelkedjor gällande flest antal svenska livsmedel. Efter ICA. Men jag kan snurra nu.
Citera
2019-03-30, 21:16
Medlem
Perversitets avatar
Mitt Lidl hade vaktellår, 200 g för femti spänn. Grillade dem, riktigt goda men väldigt pimpinetta. Som gråsparvar eller två dagar gamla kycklingar ungefär. Nån mer som testat?
Citera
2019-03-30, 21:44
Medlem
eremitkraftans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perversitet
Mitt Lidl hade vaktellår, 200 g för femti spänn. Grillade dem, riktigt goda men väldigt pimpinetta. Som gråsparvar eller två dagar gamla kycklingar ungefär. Nån mer som testat?

Har tyvärr inte testat, men udda varor är kul. Hatten av för Lidl.
Citera
2019-03-30, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paddan1000
Kompressorn var tydligen populär. Jag fick åka till två Lidlar innan jag lyckades få tag på den sista i staden. Den funkar bra iallafall, även om jag inte har stresstestat den med kraftiga verktyg utan bara pumpat några däck.
Har du stresstestat den ännu? Kanske med en mutterknack vid däcksbytet?
Citera
2019-03-31, 08:29
Medlem
Paddan1000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ompiliompi
Har du stresstestat den ännu? Kanske med en mutterknack vid däcksbytet?

Den funkar okej med min mutterknack, men då har jag förlossat muttrarna med ett dragskaft eftersom mutterknacken är klen på max 50 Nm. Klarar ett hjul innan den måste ladda om. Det fungerar också bra med Lidls borrmaskin om man ska borra några enstaka hål. Men den är otillräcklig för en die grinder som bara snurrar i 10 sekunder innan luften är slut vilket gör precisionsarbeten frustrerande.
Med facit i hand hade jag nog behövt en större kompressor på 50-100 liter.
Citera
2019-04-04, 15:52
Medlem
Upptäcker i reklambladet att dom säljer "specialfärg" den här veckan. En av färgerna heter 'Transfer medium', någon som vet mer om den? Är det sånt man kan föra över foton till t ex träplankor?
Citera
2019-04-04, 18:49
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Hittade en helt ny vara på Lidl idag - "Minced Patty with Vegetables and Poultry" - en slags minifärsbiffar med grönsaker i - för 32 kr - rekommenderas...
Citera
2019-04-04, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arneankann
Om jag inte missminner mig så är vi på Lidl typ tvåa av alla "stora" detaljhandelkedjor gällande flest antal svenska livsmedel. Efter ICA. Men jag kan snurra nu.

Kan vara väldigt varierande har jag märkt. De Lidl som brukar ligga i fristående lador har bäst utbud iaf.
Citera
2019-04-04, 20:29
Medlem
Isnatts avatar
Jag älskar pasta och har köpt deras spaghetti nu en tid för att kolla kvalitén och den är bra, lika bra som Barilla. Inte kornig och mjölig efter ett kok utan spänstig och god!
Så pass bra att den fått bli 'pastan of my choice' att ha i mitt prepper-förråd. Där är det bäst med inplastad pasta, inte kartongvarianten pga risken med skadedjur.
Citera
2019-04-06, 20:26
Medlem
Elementarts avatar
Jag tycker också att pastan på Lidl är bra, deras apelsinjuice är också god. Jag brukar alltid köpa den som kallas "Orange juice with bits", men de har dragit ner på mängden "bits" nu, så att den tappar mycket smak känner jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in