2019-03-27, 19:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Absolut, rent hypotetiskt kan det ha varit en kvinna, absolut. Jag bara lägger ihop 1+1
Skriket, samtidigt möter en bil en person på motorvägen i väldig närhet till platsen där LW hittas och det är en väg som ex. SD skulle kunnat tagit.

Vet du när ungefär tid som utredarna fick nys om detta och när föraren förhördes?
Citera
2019-03-27, 19:25
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Vet du när ungefär tid som utredarna fick nys om detta och när föraren förhördes?
Det kan jag dessvärre inte exakt svara på.
Citera
2019-03-27, 19:28
Medlem
Citat:
Nej, gubben på motorvägen är inte identifierad. Samtalet från snubben i bärgningsbilen kommer i anslutning till samtalet om skriket.
Först när allt kommer i ljuset blir det intressant
Och det är bedömt att det inte är uteslutet att mannen på motorvägen kan vara SD, antar jag. Märkligt att en sådan här uppgift dröjt så länge innan den kom fram. Även om MV nog var inne på den som ni säger. Undrar vad utredningen sitter på i övrigt.
Citera
2019-03-27, 19:33
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2018
Och det är bedömt att det inte är uteslutet att mannen på motorvägen kan vara SD, antar jag. Märkligt att en sådan här uppgift dröjt så länge innan den kom fram. Även om MV nog var inne på den som ni säger. Undrar vad utredningen sitter på i övrigt.
Det är nog inte uteslutet, men hur ska detta kunna ledas i bevisning? Omöjligt. Uppgiften har funnits rätt länge i utredningen. Det råder som du säkert vet förundersökningssekretess. Polisen har varit väldigt sparsamma med info.
Citera
2019-03-27, 19:36
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Det är nog inte uteslutet, men hur ska detta kunna ledas i bevisning? Omöjligt. Uppgiften har funnits rätt länge i utredningen. Det råder som du säkert vet förundersökningssekretess. Polisen har varit väldigt sparsamma med info.

Men var han ute på motorvägen ,eller enbart utmed ?
Citera
2019-03-27, 19:39
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Men var han ute på motorvägen ,eller enbart utmed ?
Gick på vägrenen så som jag har förstått det, inte mitt på vägen
Citera
2019-03-27, 19:44
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Gick på vägrenen så som jag har förstått det, inte mitt på vägen

Okej ,tack för info ....
Jag undrar hur man mår när man nyss dödat en person ,då kanske man inte vet om man befinner sig på eller av en motorväg ,eller hur ?
Så klart Bilbärgar'n reagerade på personen ifråga , som befann sig där !
Senast redigerad av landbandy 2019-03-27 kl. 19:58.
Citera
2019-03-27, 19:45
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
I så fall, d v s att Örebropolisen kanske är LW:s mördare på spåren, vore väl det i så fall ett önsketänkande även i din smak?

Eller är det bara om Polisen drar nån av SD, HD och/eller JG inför rätta som du skulle bli nöjd?

En fråga till dig: Alltså om det är random personen NN som dödade LW och denne NN döms för mordet, så kommer du ändå att vara besviken och bitter för att det inte var nån av dina tre hatobjekt som blev dömd?
Är det så vi skall uppfatta dig och det du skriver?
Polisen är mördaren hack i häl. Det som saknas är sannolika skäl att misstänka SD.
Citera
2019-03-27, 20:04
Medlem
landbandys avatar
Ibland verkar det som om Lena var mobbad utav ett gäng människor : att hon blev utesluten ur gänget osv.
Men att döda henne är väl att ta i?
Vad är skäl nog att göra det ?
Vad hade hon gjort som var så förskräckligt , enligt GM ?
Citera
2019-03-27, 20:08
Medlem
Citat:
Absolut, men ett viktigt indicium och möjlighet att utesluta en del. Givet att det var GM förstås. Jag vet att det råder förundersökningssekretess och det är bra att den är strikt, men en del uppgifter kan ju ändå många känna till. Tydligen inte den här.
Citera
2019-03-27, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
Ibland verkar det som om Lena var mobbad utav ett gäng människor : att hon blev utesluten ur gänget osv.
Men att döda henne är väl att ta i?
Vad är skäl nog att göra det ?
Vad hade hon gjort som var så förskräckligt , enligt GM ?

MGM kände sig kränkt av att BO nobbade honom och umgicks med andra, särskilt i samband med hans
egen separation. För vissa män är det tillräckligt. Om det var så i det här fallet är en teori.
Citera
2019-03-27, 20:45
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Polisen är mördaren hack i häl. Det som saknas är sannolika skäl att misstänka SD.

Jag blir nyfiken. Hur kom det sig att du valde att berätta om detta med personen på motorvägen just nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in