Citat:
Ursprungligen postat av
Champagneoclock
Vi tidpunkten för det inlarmade skriket, som inte polisen tog på allvar, ringer en kille i bärgningsbil in till 112 och medelar att han kommer i södergående körfält och möter en gående man i höjd med bullerplanket, som jag uppfattat det trodde han det rörde sig om ett fyllo som förirrat sig ut på motorvägen. Ponera nu att det är SD som är gärningsmannen och han efter dådet går ner på motorvägen, vandrar bort i höjd med Färdemansgatan och går upp på slänten, nu har SD bara att knata den korta biten till Betesvägen och gå in i huset.
Tackar, och säger som övriga, mycket intressant med dessa
nya uppgifter!
Eftersom jag inte alls känner till Örebro, stämmer det killen i
bärgningsbilen sett, överens med nedanstående inlägg från
@Moralensväktares inlägg från oktober - att mördaren ska ha
rört sig motsols efter motorvägen bort mot en gångbro som ligger
österut från fyndplatsen? Kanske killen i bärgningsbilen rent av
är vittnet som MV skriver om?
Citat:
Ursprungligen postat av
Moralensväktare
Ja, det var nog inte så tydligt som jag tänkte när jag skrev det. Men man har iakttagelser från brottsplatsen som jag skrivit om tidigare och att en person troligtvis mördaren rört sig motsols efter motorvägen bort mot gångbron som ligger öster ut från fyndplatsen. Men nu har ett vittne gjort iakttagelser om någon på andra sidan motorvägen. Vilket inte någon annan har gjort tidigare enligt vad jag fått veta. Och därmed vill man undersöka ett grönområde strax söder om gångbron för att en eventuell mördare har kunnat dumpa någonting på den platsen.