2019-03-27, 15:21
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Kan tänka mig att det är svårt att se och komma ihåg när man svischar förbi på kvällen och det är mörkt.

Ja, det var därför jag blev överraskad över att hen ens såg att det var en man. Hur vet hen att det inte var en kvinna?
Citera
2019-03-27, 15:22
Medlem
Citat:
Ja.

Ok, har du någon aning om vilket av samtalen som kom in till 112 först.
Citera
2019-03-27, 15:23
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det törs jag inte svara på.
Citera
2019-03-27, 15:25
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om jag inte tänker helt galet så gick han alltså in mot stan (södergående körfält). Alltså inte på den sidan om motorvägen där LW låg? Eller...
Bärgningsbilen kom från "Vivallahållet", personen han mötte gick mot Vivalla. Hänget du med på hur jag tänker?
Citera
2019-03-27, 15:25
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:

Nu blir jag än mer arg på att polisen inte åkte ut när det kom inte en men två nödsamtal från samma område.
Citera
2019-03-27, 15:27
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, det var därför jag blev överraskad över att hen ens såg att det var en man. Hur vet hen att det inte var en kvinna?
Absolut, rent hypotetiskt kan det ha varit en kvinna, absolut. Jag bara lägger ihop 1+1
Skriket, samtidigt möter en bil en person på motorvägen i väldig närhet till platsen där LW hittas och det är en väg som ex. SD skulle kunnat tagit.
Citera
2019-03-27, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nu blir jag än mer arg på att polisen inte åkte ut när det kom inte en men två nödsamtal från samma område.

Det är rent förjävligt, å med facit i hand måste ju ansvarig känna
sig riktigt billig och oduglig.
Citera
2019-03-27, 15:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Om jag inte tänker helt galet så gick han alltså in mot stan (södergående körfält). Alltså inte på den sidan om motorvägen där LW låg? Eller...
Han kanske gick i norrgående körfält (dvs. på fyndplatssidan). Man kan ju ha hört fel på larmcentralen.
Senast redigerad av Draifos 2019-03-27 kl. 15:38.
Citera
2019-03-27, 15:51
Medlem
Citat:
Absolut, rent hypotetiskt kan det ha varit en kvinna, absolut. Jag bara lägger ihop 1+1
Skriket, samtidigt möter en bil en person på motorvägen i väldig närhet till platsen där LW hittas och det är en väg som ex. SD skulle kunnat tagit.

Det här är riktigt intressant, om det stämmer måste jag nog ändå lägga till, ta
inte illa upp.

Det här är nog mördaren, men lite märkligt att personen visar upp sig själv på
det viset.
Om det inte är GM så borde personen ha hört skriken, som sagt mycket intressant.
Citera
2019-03-27, 15:55
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Det här är riktigt intressant, om det stämmer måste jag nog ändå lägga till, ta
inte illa upp.

Det här är nog mördaren, men lite märkligt att personen visar upp sig själv på
det viset.
Om det inte är GM så borde personen ha hört skriken, som sagt mycket intressant.
Tar inte illa upp, du väljer att tro eller lämna uppgiften utan avseende.
Vad har SD för val, givet det är han?
Knata mellan husen där han vet att han är igenkänd eller gå ut på motorvägen och smyga hem på bakgatan tänker jag.
Det hade inte varit bra med ett vittne som ser honom i direkt anslutning till LW:s adress aktuell kväll/natt
Citera
2019-03-27, 16:19
Medlem
Citat:
Vi tidpunkten för det inlarmade skriket, som inte polisen tog på allvar, ringer en kille i bärgningsbil in till 112 och medelar att han kommer i södergående körfält och möter en gående man i höjd med bullerplanket, som jag uppfattat det trodde han det rörde sig om ett fyllo som förirrat sig ut på motorvägen. Ponera nu att det är SD som är gärningsmannen och han efter dådet går ner på motorvägen, vandrar bort i höjd med Färdemansgatan och går upp på slänten, nu har SD bara att knata den korta biten till Betesvägen och gå in i huset.

Tackar, och säger som övriga, mycket intressant med dessa
nya uppgifter!

Eftersom jag inte alls känner till Örebro, stämmer det killen i
bärgningsbilen sett, överens med nedanstående inlägg från
@Moralensväktares inlägg från oktober - att mördaren ska ha
rört sig motsols efter motorvägen bort mot en gångbro som ligger
österut från fyndplatsen? Kanske killen i bärgningsbilen rent av
är vittnet som MV skriver om?

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Ja, det var nog inte så tydligt som jag tänkte när jag skrev det. Men man har iakttagelser från brottsplatsen som jag skrivit om tidigare och att en person troligtvis mördaren rört sig motsols efter motorvägen bort mot gångbron som ligger öster ut från fyndplatsen. Men nu har ett vittne gjort iakttagelser om någon på andra sidan motorvägen. Vilket inte någon annan har gjort tidigare enligt vad jag fått veta. Och därmed vill man undersöka ett grönområde strax söder om gångbron för att en eventuell mördare har kunnat dumpa någonting på den platsen.
Citera
2019-03-27, 16:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Tackar, och säger som övriga, mycket intressant med dessa
nya uppgifter!

Eftersom jag inte alls känner till Örebro, stämmer det killen i
bärgningsbilen sett, överens med nedanstående inlägg från
@Moralensväktares inlägg från oktober - att mördaren ska ha
rört sig motsols efter motorvägen bort mot en gångbro som ligger
österut från fyndplatsen? Kanske killen i bärgningsbilen rent av
är vittnet som MV skriver om?

Det nya vittnet som gjort iakttagelser på andra sidan motorvägen då? Är det samma fotgängare som första vittnet har sett? Då har ju den första fotgängaren korsat motorvägen.

Jag förstår inte riktigt varför 'Champagneoclock' menade att fotgängaren inte skulle kunna korsa motorvägen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in