2019-03-27, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Tar inte illa upp, du väljer att tro eller lämna uppgiften utan avseende.
Vad har SD för val, givet det är han?
Knata mellan husen där han vet att han är igenkänd eller gå ut på motorvägen och smyga hem på bakgatan tänker jag.
Det hade inte varit bra med ett vittne som ser honom i direkt anslutning till LW:s adress aktuell kväll/natt

Jag diskuterar gärna utifrån att det stämmer, men ändå lite lätt reserverat.

Tråden är ju helt svältfödd på nyheter, du har inget mer i bakfickan?

Om SD hade blivit sedd i direkt närhet till LWs bostad, eller kanske ännu värre, vid
planket, så hade ÅK åtminstone haft betydligt större möjlighet att få till sannolika skäl.

Om det är mördaren som bärgaren har sett så kan personen vara i svår chock.

Om "vandraren" har kontaktat polisen och sagt att han har hört skriken men inte är
inblandad på något vis, skulle du känna till det i så fall?
Citera
2019-03-27, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det nya vittnet som gjort iakttagelser på andra sidan motorvägen då? Är det samma fotgängare som första vittnet har sett? Då har ju den första fotgängaren korsat motorvägen.

Jag förstår inte riktigt varför 'Champagneoclock' menade att fotgängaren inte skulle kunna korsa motorvägen.

Men kan det inte stämma överens med det @Moralensväktare
skrivit att mördaren följt slänten/motorvägen nedanför fyndplatsen
fram till bron vid Vivallaskogen? Utan att korsa motorvägen. Eller
kanske jag tänker fel.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Då det går runt med olika teorier och en allmän nyhetstorka tänker jag släppa lite information ikväll.

Ni som följt Veckans brott. Kanske kommer ihåg att mördaren enligt Leif Gw Persson rör sig motsols från brottsplatsen.

Utan att gå in på avgörande detaljer så jobbar nu polisen på att GM rört sig från brottsplatsen ner mot motorvägen för att ta sig öster ut och avika upp i slänten bakom gång och cykelbron sen vidare in i det vi kallar för vivalla skogen.
Därav så har det inte kommit in några iakttagelser från boende efter att det man hört skriket. GM har alltså rundat bebyggelsen i motsols enligt vad Leif Gw Persson berätta om.
Citera
2019-03-27, 16:57
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Men kan det inte stämma överens med det @Moralensväktare
skrivit att mördaren följt slänten/motorvägen nedanför fyndplatsen
fram till bron vid Vivallaskogen? Utan att korsa motorvägen. Eller
kanske jag tänker fel.

Jo, det är vad första vittnets uppgifter tyder på, men sedan framkommer det nya iakktagelser från andra sidan motorvägen, skriver MV.

Vad menas med "andra sidan"?
Jag har lite svårt att visualisera motorvägen och området där i Örebro. Får nog öppna en karta .
Citera
2019-03-27, 16:58
Medlem
Citat:
Vi tidpunkten för det inlarmade skriket, som inte polisen tog på allvar, ringer en kille i bärgningsbil in till 112 och medelar att han kommer i södergående körfält och möter en gående man i höjd med bullerplanket, som jag uppfattat det trodde han det rörde sig om ett fyllo som förirrat sig ut på motorvägen. Ponera nu att det är SD som är gärningsmannen och han efter dådet går ner på motorvägen, vandrar bort i höjd med Färdemansgatan och går upp på slänten, nu har SD bara att knata den korta biten till Betesvägen och gå in i huset.

Får jag fråga dig om du fått kännedom om det här nu eller tidigare? Kan man anta att polisen fått uppgiften?
Citera
2019-03-27, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Får jag fråga dig om du fått kännedom om det här nu eller tidigare? Kan man anta att polisen fått uppgiften?

Eftersom han i bilen ringde 112 så får man väl i alla fall hoppas att
polisen har tagit det till sig, fast det klart säker kan man nog inte vara.

Undrar om polisen hade pokerafton den här olycksaliga kvällen/natten när
dom vägrade att engagera sig i både skrik å vandrare på motorvägen.
Citera
2019-03-27, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Då ska du nog inte skriva "Flera av dom har ingått i kretsen runt LW". Istället "Jag har ingen aning om det finns några nära LW:s krets som saknar alibi".

Kan inte tolka det på något annat sätt än att du ville få det att framstå som att det är självklart att det finns personer nära LW:s krets som saknar alibi. Varför vill du att det ska framstå på det sättet?
Med tanke på hur enormt omfattande "kretsen runt LW" är till numerären, gissningsvis hundratals människor, det med tanke på alla hennes olika aktiviteter och uppdrag, så vågar jag insistera på att statistiken talar för mig och min uppfattning.

NB! Jag skrev INTE 'vänkrets'!
Var det där du lät dig luras, eller hur jag nu skall ställa min fråga?
I all vänlighet.
Senast redigerad av Carinah78 2019-03-27 kl. 18:39.
Citera
2019-03-27, 18:50
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Den här uppgiften har jag haft rätt länge.
Vem eller vart jag fått uppgiften ifrån kommer jag självklart inte att säga. Om du väljer att avfärda denna så är det upp till dig och polisen känner väl till den.
Kling & Klang polisen Mikael Nyqvist är en medioker utredare som var den enda som fanns till hands när Springare och co flyttades. Polisen Örebro kommer inte lösa detta.
Senast redigerad av Champagneoclock 2019-03-27 kl. 18:54.
Citera
2019-03-27, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Och hur trovärdig har EGT någonsin varit?
Hens enda agenda har varit att försvara
SD med näbbar och klor.
att hen påstår att två namn är
intressanta i utredningen tar jag enbart
som önsketänkande.

Om det inte är HD och JG för det skulle
jag absolut kunna tänka mig.
I så fall, d v s att Örebropolisen kanske är LW:s mördare på spåren, vore väl det i så fall ett önsketänkande även i din smak?

Eller är det bara om Polisen drar nån av SD, HD och/eller JG inför rätta som du skulle bli nöjd?

En fråga till dig: Alltså om det är random personen NN som dödade LW och denne NN döms för mordet, så kommer du ändå att vara besviken och bitter för att det inte var nån av dina tre hatobjekt som blev dömd?
Är det så vi skall uppfatta dig och det du skriver?
Citera
2019-03-27, 19:03
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det nya vittnet som gjort iakttagelser på andra sidan motorvägen då? Är det samma fotgängare som första vittnet har sett? Då har ju den första fotgängaren korsat motorvägen.

Jag förstår inte riktigt varför 'Champagneoclock' menade att fotgängaren inte skulle kunna korsa motorvägen.
Därför att personen i bärgningsbilen mötte personen på höger sida, på vägrenen, på väg mot Vivalla
Citera
2019-03-27, 19:04
Medlem
Citat:
Den här uppgiften har jag haft rätt länge.
Vem eller vart jag fått uppgiften ifrån kommer jag självklart inte att säga. Om du väljer att avfärda denna så är det upp till dig och polisen känner väl till den.
Kling & Klang polisen Mikael Nyqvist är en medioker utredare som var den enda som fanns till hands när Springare och co flyttades. Polisen Örebro kommer inte lösa detta.

Jag avfärdar inte uppgiften. Den stämmer dessutom med MVs version av flyktvägen, såvitt jag förstår.
Citera
2019-03-27, 19:05
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Jag diskuterar gärna utifrån att det stämmer, men ändå lite lätt reserverat.

Tråden är ju helt svältfödd på nyheter, du har inget mer i bakfickan?

Om SD hade blivit sedd i direkt närhet till LWs bostad, eller kanske ännu värre, vid
planket, så hade ÅK åtminstone haft betydligt större möjlighet att få till sannolika skäl.

Om det är mördaren som bärgaren har sett så kan personen vara i svår chock.

Om "vandraren" har kontaktat polisen och sagt att han har hört skriken men inte är
inblandad på något vis, skulle du känna till det i så fall?
Nej, gubben på motorvägen är inte identifierad. Samtalet från snubben i bärgningsbilen kommer i anslutning till samtalet om skriket.
Först när allt kommer i ljuset blir det intressant
Senast redigerad av Champagneoclock 2019-03-27 kl. 19:09.
Citera
2019-03-27, 19:05
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Jag avfärdar inte uppgiften. Den stämmer dessutom med MVs version av flyktvägen, såvitt jag förstår.
Precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in